WCO, czyli Wirtualna Centralka Orange – profesjonalne narzędzie dla każdego przedsiębiorstwa
Komunikacja

WCO, czyli Wirtualna Centralka Orange – profesjonalne narzędzie dla każdego przedsiębiorstwa

17 stycznia 2021

Wirtualna Centralka Orange (WCO) to usługa o rewolucyjnej koncepcji. Dzięki swojej mobilności jest przeznaczona przede wszystkim dla firm, które nie mają warunków technicznych pozwalających na instalację tradycyjnych rozwiązań telekomunikacyjnych. Brak konieczności kupowania lub dzierżawy drogich fizycznych central telefonicznych oraz ich późniejszej eksploatacji zapewnia też niemałe oszczędności.

 

WCO od Orange to pełna mobilność

WCO nie jest jednak rozwiązaniem przeznaczonym wyłącznie dla małych firm. Sprawdza się w każdym przedsiębiorstwie, dla którego ważny jest profesjonalny, szybki i niezawodny kontakt z klientami w celu promocji swoich produktów lub usług. Ułatwia przejście przez proces cyfrowej transformacji oraz przyczynia się do optymalizacji działań operacyjnych firmy i zwiększenia jej efektywności.

Wirtualna Centralka Orange zapewnia pełnię mobilności, ponieważ to usługa bazująca na chmurze, w której znajduje się cała jej inteligencja (konfiguracja odbywa się przez stronę internetową). Jest też znacznie tańsza od tradycyjnych rozwiązań – dzięki brakowi konieczności posiadania rozbudowanej infrastruktury komunikacyjnej oraz wdrażania jakiegokolwiek sprzętu użytkujące tę usługę przedsiębiorstwo unika przestoju np. w przypadku przeprowadzki.

Wyróżnikiem Wirtualnej Centralki Orange niewątpliwie jest jej elastyczność – zarówno w kwestiach dotyczących konstrukcji oferty operatora, jak też późniejszej konfiguracji i obsługi. Klienci mają możliwość wyboru jednego z pięciu pakietów taryfowych – dostosowanych do potrzeb firmy. W każdym z pakietów dostępny jest ten sam zestaw funkcji, które można włączać i wyłączać w dowolnym czasie (np. dodawać lub odejmować użytkowników). Administrator centralki w firmie poprzez panel na stronie WWW może samodzielnie dokonywać zmian konfiguracyjnych i implementować najbardziej rozbudowane scenariusze. Jeśli będzie potrzebował pomocy, do jego dyspozycji pozostają profesjonalni konsultanci Orange. Z nimi też można prowadzić negocjacje dotyczące warunków stworzenia własnego pakietu taryfowego (w zależności od liczby podłączonych stacjonarnych lub komórkowych numerów telefonicznych), jeżeli żaden z obecnych nie będzie odpowiadał bieżącym potrzebom.

Wirtualnej Centralce Orange zaufały już tysiące małych i dużych klientów. Oto przykładowe sposoby jej wykorzystania przez przedsiębiorstwa z kilku branż.

Przykład wdrożenia WCO Orange – fabryka mebli

Zarząd administracyjny funkcjonującej od kilku dekad fabryki mebli zdecydował o wymianie przestarzałej infrastruktury telekomunikacyjnej. Jakość połączeń pozostawiała wiele do życzenia, często dochodziło do awarii, a serwisowanie było nieefektywne, bowiem wiązało się z coraz większymi kosztami. Ustalono, że centrala, przy której znajduje się obiekt fabryczny, dwa duże oddziały w Warszawie i Poznaniu oraz kilkunastu przedstawicieli handlowych w całym kraju będą komunikować się z wykorzystaniem Wirtualnej Centralki Orange.

Dzięki zoptymalizowanemu po wdrożeniu WCO scenariuszowi komunikacji pracownicy hurtowni, którzy zainteresowani są nabyciem mebli do odsprzedaży, nie muszą już dzwonić wyłącznie do swojego, wiecznie zajętego przedstawiciela handlowego. Gdy mają problem z nawiązaniem połączenia, jest ono przekierowywane na główny numer firmy, a tam pracownik działu handlowego udziela wszystkich potrzebnych informacji, może też przyjąć zamówienie, jeśli sprawa jest pilna. Opiekun danej hurtowni jest informowany o próbie nawiązania połączenia, więc w wolnym czasie może oddzwonić do swojego klienta i zweryfikować, czy nadal potrzebuje on pomocy.

Przykład wdrożenia WCO Orange – firma energetyczna

Firma energetyczna potrzebowała dokumentowania rozmów pomiędzy dyspozytorami sieci energetycznej. Wdrożono system nagrywania rozmów pomiędzy numerami komórkowymi pracowników oparty na WCO. Skonfigurowano klientowi interfejs do masowego pobierania nagrań na zasób informatyczny klienta. W celu uzyskania pełnej pewności dokumentowania rozmów z poziomu operatora zablokowano możliwość samodzielnego kasowania nagrań przez administratorów firmy.

System się przydał, niestety w przykrych okolicznościach. Doszło do śmiertelnego wypadku na terenie stacji wysokich napięć. Dzięki WCO firma miała pełną dokumentację do śledztwa wewnętrznego i prokuratorskiego.

Przykład wdrożenia WCO Orange – sieć handlowa

Sieć specjalistycznych sklepów oferujących części zamienne do samochodów zdecydowała się uruchomić profesjonalne call center. Do tej pory informacji klientom udzielali pracownicy działu sprzedaży, jednak wiązało się to z dużym chaosem. Niektórzy klienci dysponowali ich prywatnymi numerami telefonów komórkowych, więc najbardziej „popularni” handlowcy byli wiecznie zajęci. Optymalizacji procesów komunikacyjnych dokonano dzięki dwóm funkcjom dostępnym w Wirtualnej Centralce Orange.

Po wdrożeniu usługi WCO wszystkim klientem podawany jest tylko jeden, główny numer telefonu. Znajduje się on także na stronach internetowych firmy i wizytówkach wszystkich pracowników. Centralka została skonfigurowana tak, że również w przypadku rozmów inicjowanych przez pracowników firmy na telefonie osoby odbierającej połączenie zawsze wyświetla się główny numer firmy – niezależnie z jakiego numeru pracownika jest ono wykonywane (także z telefonów komórkowych).

Dzięki odpowiedniej konfiguracji WCO z łatwością stworzono funkcjonalność call center. Wykorzystano możliwość przekierowywania rozmów do właściwych pracowników firmy, w zależności od zdefiniowanego scenariusza i wyboru dokonanego przez rozmówcę. Po wykonaniu połączenia na firmowy numer główny osoba inicjująca je może – po odsłuchaniu głosowego komunikatu – wybrać na klawiaturze telefonu interesujący ją dział lub poprosić o połączenie z operatorem. Mechanizm centralki, na bazie scenariusza, przekieruje tę rozmowę do odpowiedniego działu, który może mieć postać wirtualną – składać się z grupy rozproszonych geograficznie osób posiadających wprowadzony do systemu numer telefonu komórkowego lub stacjonarnego. Administrator centralki sam ustala, według jakich kryteriów ma nastąpić wybór konsultanta – pierwszy wolny, najmniej zajęty w skali dnia, najdłużej bezczynny lub losowo.

W scenariuszu centralki zdefiniowano także dodatkowe numery główne dla sklepów w różnych miastach Polski. Korzystający z nich klient z danego regionu zadzwoni bezpośrednio do swojego sklepu, ale gdy połączy się z numerem głównym centrali, może dokonać wyboru odpowiedniej opcji z menu przypisanego do numeru głównego.

Mogą Cię również zainteresować

  • Zepsuty komputer to nie koniec świata [WIDEO]

    Zepsuty komputer to nie koniec świata [WIDEO]
    Zepsuty komputer to nie koniec świata [WIDEO]

    Komunikacja

    Komunikacja

    Odpowiednia perspektywa pozwala nam dostrzec, jak bardzo i szybko zmienia się współcześnie nasze życie. Trendem jest przyspieszenie i uproszczenie tego, co jeszcze […]

  • Halo, jest tam ktoś? Profesjonalna obsługa klientów w małej firmie

    Halo, jest tam ktoś? Profesjonalna obsługa klientów w małej firmie
    Halo, jest tam ktoś? Profesjonalna obsługa klientów w małej firmie

    Komunikacja

    Komunikacja

    Szybki i niezawodny system zapewniający kontakt z klientami, wsparcie w komunikacji między recepcją, handlowcami i działem logistyki? Kto by nie marzył o podobnym rozwiązaniu. Najczęściej jednak szefom […]