Zadowolony klient? Sekretem jest jeden telefon
Firma online 11 maja 2022 2 minuty czytania

Zadowolony klient? Sekretem jest jeden telefon

Dzwoni telefon od potencjalnego klienta. Co może pójść nie tak? Jeśli dobrze się zastanowić: całkiem sporo. Pozytywny scenariusz, zakończony nową relacją biznesową, jest jednak równie prawdopodobny. Jak więc sprawić, by zaistniał ten drugi wariant? Co zrobić, by klient był zadowolony? Zacznijmy od początku, czyli połączenia…

Profesjonalna obsługa klienta? Zaczyna się od odebrania telefonu!

Pierwsza kwestia: czy telefon w ogóle został odebrany? Niestety, często w natłoku obowiązków pracownikowi zdarza się po prostu nie usłyszeć przychodzącego połączenia. A niestety, jak pokazują dane, aż 85 proc. dzwoniących, jeśli nie połączy się za pierwszym razem, już więcej nie zadzwoni. Brak obsługi to również jakość obsługi klienta.

Następną zmienną (często nawet bardzo zmienną) jest numer, pod który zadzwoniła osoba zainteresowana ofertą firmy. Nierzadko dzwoniący dysponuje jedynie kontaktem do przedstawiciela handlowego lub pracownika regionalnego, który pewnie nie będzie miał wglądu we wszystkie aspekty oferty. Być może nawet pracuje już w innym dziale lub w innym przedsiębiorstwie. Jeśli więc potencjalny klient nie skontaktuje się od razu z odpowiednim pracownikiem, prawdopodobnie będzie musiał opisywać swoją sprawę kilkakrotnie. To zaś potrafi skutecznie zredukować entuzjazm dzwoniącego, niezależnie od atrakcyjności oferty i samo w sobie obniża jakość telefonicznej obsługi klienta.

Nocny klient może być również zadowolonym klientem

Duże przedsiębiorstwa zwykle mogą pozwolić sobie na całodobowe infolinie lub konsultantów odpowiadających na pytania o każdej porze dnia i nocy. Wiąże się to jednak z niemałymi inwestycjami w celu zyskania profesjonalnej obsługi klienta, które nie zawsze są konieczne.

Aby mieć zadowolonych klientów wystarczy udostępnić im opcję dodzwonienia się do Twojej firmy i nagrania zapytania.

Pracownik telefonicznej obsługi klienta o odpowiednich kompetencjach będzie mógł oddzwonić następnego dnia w godzinach pracy, znając już problem dzwoniącego i potrafiąc na niego odpowiedzieć. Dzięki temu zwiększy się poziom zadowolenia klienta, a tym samym – jakość jego obsługi.

Jak zatem sprawić, by telefoniczna obsługa klienta była przemyślana i profesjonalna, a klient zadowolony?

I tutaj dochodzimy do najważniejszego: istnieje narzędzie pozwalające zapanować nad wszystkimi powyższymi etapami telefonicznej obsługi klienta. Zintegruje numery komórkowe i stacjonarne firmy w jeden, główny numer, co uczyni komunikację telefoniczną tak prostą, jak to możliwe. Pomoże zadbać o to, by każde połączenie zostało odebrane, przekieruje je do odpowiedniej osoby lub działu, a poza godzinami pracy przejmie funkcję sekretariatu. Słowem: pomoże zbudować profesjonalną obsługę klienta.

Rozwiązanie to nazywa się Wirtualna Centralka Orange.

Poważny wizerunek marki to wzrost poziomu zadowolenia klienta

Co nie mniej ważne, Wirtualna Centralka Orange potrafi stać się cennym narzędziem w budowaniu nie tylko dobrej obsługi klienta, ale też profesjonalnego wizerunku marki. Udostępnia bowiem funkcjonalności na poziomie korporacyjnym, takie jak automatyczne kierowanie połączeń czy możliwość stworzenia własnego call center bez inwestycji w dodatkową infrastrukturę i zatrudniania kolejnych osób do telefonicznej obsługi recepcji.

Rozwój firmy to zwykle nowi pracownicy i… nowe numery telefonów. Dzięki pełnej skalowalności Wirtualnej Centralki Orange dodanie ich do aktualnej struktury połączeń nie będzie stanowiło żadnego problemu. Usługa od Orange dla Firm w pełni dostosowuje się do potrzeb każdego przedsiębiorstwa – tych aktualnych i tych przyszłych.

Wirtualna Centralka Orange sprawdzi się tam, gdzie tradycyjne rozwiązania telefoniczne nie wystarczają. Obrazuje to doskonale poniższa infografika.

wirtualna centralka Orange

Oceń artykuł

Masz pytania?
Zamów rozmowę z doradcą biznesowym


Obowiązek informacyjny

Mogą Cię również zainteresować

  • Wywiad. Do czego jest zdolna nowa technologia?

    Wywiad. Do czego jest zdolna nowa technologia?
    Wywiad. Do czego jest zdolna nowa technologia?
    Firma online 25 czerwca 2025

    Firma online

    Jedna z polskich firm, korzystając z wirtualnej rzeczywistości, trenuje amerykańską policję, inna buduje własne rozwiązania AI. Rozwój technologiczny kreuje nowe […]

  • Jak myśl steruje biznesem, czyli interfejs mózg-komputer

    Jak myśl steruje biznesem, czyli interfejs mózg-komputer
    Jak myśl steruje biznesem, czyli interfejs mózg-komputer
    Firma online 18 czerwca 2025

    Firma online

    Wyobraź sobie stworzenie idealnej prezentacji na spotkanie w ciągu zaledwie kilku minut tylko za pomocą siły własnego umysłu. Taką moc mogą […]

  • Wywiad. ESG: nowe korzyści dla biznesu

    Wywiad. ESG: nowe korzyści dla biznesu
    Wywiad. ESG: nowe korzyści dla biznesu
    Firma online 10 czerwca 2025

    Firma online

    Firmy, które chcą budować przewagę konkurencyjną, nie mogą dziś ignorować wymagań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Piotr Zawadzki, Head of Quality […]

  • Wszystko jako usługa, czyli biznes w chmurze bez ograniczeń

    Wszystko jako usługa, czyli biznes w chmurze bez ograniczeń
    Wszystko jako usługa, czyli biznes w chmurze bez ograniczeń
    Firma online 29 maja 2025

    Firma online

    Tradycyjny model pozyskiwania nowych funkcjonalności, produktów i usług wiązał się z ich zakupem, instalacją i utrzymaniem. Wymagało to posiadania działu […]