Zadowolony klient? Sekretem jest jeden telefon
Firma online 11 maja 2021 2 minuty czytania

Zadowolony klient? Sekretem jest jeden telefon

Dzwoni telefon od potencjalnego klienta. Co może pójść nie tak? Jeśli dobrze się zastanowić: całkiem sporo. Pozytywny scenariusz, zakończony nową relacją biznesową, jest jednak równie prawdopodobny. Jak więc sprawić, by zaistniał ten drugi wariant? Zacznijmy od początku, czyli połączenia…

Pierwsza kwestia: czy telefon w ogóle został odebrany? Niestety, często w natłoku obowiązków pracownikowi zdarza się po prostu nie usłyszeć przychodzącego połączenia. A niestety, jak pokazują dane, aż 85 proc. dzwoniących, jeśli nie połączy się za pierwszym razem, już więcej nie zadzwoni.

Następną zmienną (często nawet bardzo zmienną) jest numer, pod który zadzwoniła osoba zainteresowana ofertą firmy. Nierzadko dzwoniący dysponuje jedynie kontaktem do przedstawiciela handlowego lub pracownika regionalnego, który pewnie nie będzie miał wglądu we wszystkie aspekty oferty. Być może nawet pracuje już w innym dziale lub w innym przedsiębiorstwie. Jeśli więc potencjalny klient nie skontaktuje się od razu z odpowiednim pracownikiem, prawdopodobnie będzie musiał opisywać swoją sprawę kilkakrotnie. To zaś potrafi skutecznie zredukować entuzjazm dzwoniącego, niezależnie od atrakcyjności oferty.

Nocny klient może być również zadowolonym klientem

Duże przedsiębiorstwa zwykle mogą pozwolić sobie na całodobowe infolinie lub konsultantów, odpowiadających na pytania o każdej porze dnia i nocy. Wiąże się to jednak z niemałymi inwestycjami, które nie zawsze są konieczne.

Aby mieć zadowolonych klientów wystarczy udostępnić im opcję dodzwonienia się do Twojej firmy i nagrania zapytania. Pracownik o odpowiednich kompetencjach będzie mógł oddzwonić następnego dnia w godzinach pracy, znając już problem klienta i potrafiąc na niego odpowiedzieć. Dzięki temu zwiększymy poziom zadowolenia klienta.

Jak zatem sprawić, by telefoniczna obsługa klienta była przemyślana i profesjonalna, a klient zadowolony?

I tutaj dochodzimy do najważniejszego: istnieje narzędzie pozwalające zapanować nad wszystkimi powyższymi etapami komunikacji telefonicznej. Zintegruje numery komórkowe i stacjonarne firmy w jeden, główny numer, co uczyni komunikację telefoniczną tak prostą, jak to możliwe. Pomoże zadbać o to, by każde połączenie zostało odebrane, przekieruje je do odpowiedniej osoby lub działu, a poza godzinami pracy przejmie funkcję sekretariatu.

Rozwiązanie to nazywa się Wirtualna Centralka Orange.

Poważny wizerunek marki to wzrost poziomu zadowolenia klienta

Co nie mniej ważne, Wirtualna Centralka Orange  potrafi stać się cennym narzędziem w budowaniu profesjonalnego wizerunku marki. Udostępnia bowiem funkcjonalności na poziomie korporacyjnym, takie jak automatyczne kierowanie połączeń czy możliwość stworzenia własnego call center bez inwestycji w dodatkową infrastrukturę i zatrudniania kolejnych osób do telefonicznej obsługi recepcji.

Rozwój firmy to zwykle nowi pracownicy i… nowe numery telefonów. Dzięki pełnej skalowalności Wirtualnej Centralki Orange dodanie ich do aktualnej struktury połączeń nie będzie stanowiło żadnego problemu. Usługa od Orange dla Firm w pełni dostosowuje się do potrzeb każdego przedsiębiorstwa – tych aktualnych i tych przyszłych.

Wirtualna Centralka Orange sprawdzi się tam, gdzie tradycyjne rozwiązania telefoniczne nie wystarczają. Obrazuje to doskonale poniższa infografika.

wirtualna centralka Orange

Oceń artykuł

Masz pytania? Wypełnij formularz. Nasz zespół ekspertów służy pomocą.

Mogą Cię również zainteresować

  • Robotic Process Automation (RPA) – automatyzacja procesów biznesowych za pomocą robotów

    Robotic Process Automation (RPA) – automatyzacja procesów biznesowych za pomocą robotów
    Robotic Process Automation (RPA) – automatyzacja procesów biznesowych za pomocą robotów
    Firma online 25 maja 2023

    Firma online

    Ręczne wpisywanie danych, przenoszenie ich pomiędzy bazami, zapisywanie dokumentów – to czynności, które zajmują mnóstwo czasu. Dzięki technologii Robotic Process […]

  • Na czym wciąż może zaoszczędzić przedsiębiorca w 2023 roku?

    Na czym wciąż może zaoszczędzić przedsiębiorca w 2023 roku?
    Na czym wciąż może zaoszczędzić przedsiębiorca w 2023 roku?
    Firma online 15 maja 2023

    Firma online

    Przedsiębiorcy stoją przed tak poważnymi wyzwaniami jak wzrosty cen energii i surowców, kosztów pracy oraz spłat kredytów. Jak podaje Business […]

  • W których branżach warto postawić na działalność online?

    W których branżach warto postawić na działalność online?
    W których branżach warto postawić na działalność online?
    Firma online 8 maja 2023

    Firma online

    Co wspólnego mają ze sobą właściciel osiedlowego sklepu spożywczego, nauczyciel gry na skrzypcach i plantator lawendy? Wszyscy mogą, a nawet […]

  • W jaki sposób chronić dane osobowe przedsiębiorcy?

    W jaki sposób chronić dane osobowe przedsiębiorcy?
    W jaki sposób chronić dane osobowe przedsiębiorcy?
    Firma online 13 kwietnia 2023

    Firma online

    Dane firm, również w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych, są łatwo dostępne. Dane przedsiębiorstwa widnieją na fakturach, stronie internetowej firmy, w […]