Jak sprzedawać w sieci i prowadzić firmę za 15 zł?
Firma online 14 lipca 2022 4 minuty czytania

Jak sprzedawać w sieci i prowadzić firmę za 15 zł?

Czy można mieć sklep internetowy, stronę WWW i pakiet narzędzi organizujących pracę firmy za kilkaset złotych miesięcznie? Tak, tylko po co przepłacać. Dostaniemy to już za cenę dużej kawy z mlekiem? Dowiedz się, jak to zrobić?


Jeszcze kilka lat temu posiadanie własnej strony internetowej dla przeciętnego właściciela firmy oznaczało inwestycję finansową, której ROI był tak samo nieokreślony, jak pogoda w Tatrach.

Jeśli dodalibyśmy do tego założenie sklepu internetowego, odrębny system do rezerwacji i pakiet usług organizujących pracę w firmie, nawet kilkuosobowej, całkowity koszt prowadzenia firmy przekraczałby możliwości wielu startujących przedsiębiorców. Z jakimi kwotami „na start” trzeba się liczyć dzisiaj? Na szczęście, z dużo niższymi.

Sprzedawaj w całej Polsce za kilkadziesiąt złotych


Obecność w cyfrowym świecie nie jest już dzisiaj sposobem na podniesienie konkurencyjności, ale warunkiem koniecznym przetrwania firm działających w większości branż. Bo czy istnieje prostszy i bardziej ekonomiczny sposób na sprzedaż swoich produktów niż e-commerce?

Jak szacuje PwC, w 2022 roku wartość zakupów w sieci przekroczy 105 mld złotych. I poprzez internet wcale nie kupują jedynie młodsi użytkownicy – blisko 30 proc. osób korzystających z dobrodziejstw e-commerce stanowią osoby w wieku 55+. Dlatego, aby dotrzeć do różnych grup wiekowych przy minimalnych nakładach finansowych, warto mieć własny e-sklep.

Posiadanie własnego sklepu internetowego nie musi już wiązać się z braniem kredytu i zatrudnianiem sztabu informatyków: miesięczne ceny gotowych rozwiązań e-commerce zaczynają się już od 40-50 złotych. W tej cenie przedsiębiorca zwykle otrzymuje możliwość sprzedaży kilku-kilkunastu tysięcy towarów, integrację z popularnymi metodami płatności online oraz dostawcami.

Pokaż się z dobrej strony (internetowej)


Skoro masz już własny sklep internetowy, czy potrzebujesz dodatkowo strony WWW? Rozpoznawalność marki w sieci można oczywiście budować poprzez obecność w mediach społecznościowych, ale własna witryna kreuje bardziej profesjonalny wizerunek firmy i pozwala na przekazanie większej ilości treści, np. bardziej rozbudowaną informację o ofercie.

Jak podaje IAB, ponad 80 proc. firm ma obecnie własną stronę WWW.

Biznesowa witryna jest cennym narzędziem sprzedażowym, nawet gdy Twoim głównym kanałem handlu nie jest internet – aż 66 proc. Polaków szuka w sieci informacji o produktach przed ich ewentualnym zakupem – wynika z raportu EY „Konsument w dobie omni-channel”. 

Analogicznie jak w przypadku sklepu, strona WWW nie wymaga już wydatku kilku(nastu) tysięcy złotych – kompleksowe oferty z własną domeną i prostym kreatorem, umożliwiającym samodzielne zaprojektowanie strony, są dostępne już za około 100 złotych miesięcznie. Nierzadko witryny mają już też zintegrowane funkcjonalności e-commerce.

Sekret sprawnej obsługi klienta? System rezerwacji online   


Do niedawna skuteczne funkcjonowanie w branży usługowej wiązało się z koniecznością zatrudnienia osoby odpowiedzialnej za zapisywanie klientów, a głównym narzędziem rezerwacyjnym był telefon.

Obecnie przedsiębiorca prowadzący salon fryzjerski czy gabinet kosmetyczny może powierzyć sprawę rezerwacji gotowym systemom rezerwacji      online, a uwolnione tak środki finansowe przeznaczyć np. na stworzenie kolejnego stanowiska do wykonywania usług.

Dzięki temu już za 80 złotych miesięcznie można zarządzać kilkuset rezerwacjami poprzez kilka prostych w obsłudze kont użytkownika.

Uporządkowany biznes to tańszy biznes


Oczywiście, sprawna komunikacja z klientem powinna mieć swoje odzwierciedlenie w przekazywaniu informacji i obiegu dokumentów wewnątrz firmy, co czasem, nawet w przypadku kilkuosobowych biznesów, bywa nie lada wyzwaniem. I na to jednak są rozwiązania:

  • dedykowane potrzebom firmowym komunikatory internetowe, pozwalające skutecznie oddzielić życie prywatne od służbowego (na czym zyskają obie te sfery),
  • wirtualne dyski umożliwiające łatwe współdzielenie firmowych plików i utrzymanie porządku w fakturach i innych dokumentach,
  • kalendarze online zintegrowane z innymi usługami, sprawnie organizujące nawet najbardziej napięty harmonogram przedsiębiorcy.

Narzędzia firmowe zwykle dostępne są jako odrębne usługi w cenie od kilku do kilkudziesięciu złotych w zależności od np. ilości miejsca dyskowego, jakie oferują. Nierzadko też stanowią część większych pakietów biurowych – wtedy wydatek może być dużo poważniejszy, nawet powyżej 100 złotych za użytkownika miesięcznie.

Podsumujmy więc, ile kosztowałby opisany powyżej pakiet usług online przy założeniu, że Twoja firma chce zarówno sprzedawać produkty, jak i świadczyć usługi.

Sieciowy niezbędnik małej firmy – koszty:

  • strona WWW ze zintegrowanym sklepem online – 100 zł miesięcznie
  • system e-rezerwacji – 80 zł miesięcznie
  • pakiet narzędzi do zarządzania firmą – 50-100 zł miesięcznie=około 230-280 zł miesięcznie
    (Wyliczenia dokonane na bazie ofert najpopularniejszych dostawców w Polsce – stan na czerwiec 2022 r.)

Niecałe trzysta złotych miesięcznie brzmi już dużo lepiej niż jednorazowy wydatek kilkunastu tysięcy złotych i konieczność zatrudniania informatyka, by sprawował pieczę nad całą tą infrastrukturą. Jednak taka kwota wciąż może stanowić utrudnienie dla małych firm, stawiających pierwsze kroki w biznesie.

Szczególnie że to czynnik finansowy jest uważany przez przedsiębiorców za największą przeszkodę w rozwoju biznesu. W badaniu „Bariery prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce” przeprowadzonym na zlecenie ZPP aż 60 proc. respondentów wskazuje na wysokie podatki, a 50 proc. na koszty pracy jako główne hamulce prowadzenia działalności.

Wydajesz 15 złotych, a korzystasz z usług za kilkaset


A gdyby tak mieć wszystkie wspomniane powyżej narzędzia i usługi za cenę jednej dużej kawy z mlekiem? To właśnie oferuje Orange Office – kompleksowy pakiet usług, które nie tylko ułatwią prowadzenie firmy, ale i pomogą rozwinąć sprzedaż.

W skład Orange Office wchodzą między innymi:

  • kreator biznesowej strony WWW pozwalający nawet w kilka minut uruchomić własną witrynę bez konieczności pomocy informatyka,
  • e-rezerwacje – narzędzie do zarządzania rezerwacjami i wizytami w firmie,
  • bezpieczny e-sklep, który można stworzyć samodzielnie, korzystając z dostępnego kreatora,
  • e-dysk umożliwiający przechowywanie firmowych danych i pomagający zachować porządek w zasobach,
  • firmowy komunikator usprawniający błyskawiczne przekazywanie informacji poprzez czat,
  • współdzielony kalendarz ułatwiający organizację pracy oraz korzystanie ze wspólnych zasobów firmy, takich jak samochód służbowy,
  • bezpłatne domeny internetowe oraz firmowe adresy e-mail we własnej domenie.

Wersja rozszerzona pakietu Orange Office kosztuje 15 złotych, oferując wszystkie wymienione narzędzia firmowe i nielimitowaną liczbę użytkowników. Decydując się na takie rozwiązania dla firm, przedsiębiorca oszczędza jednak dużo więcej niż tylko kilkaset czy nawet kilka tysięcy złotych. Dzięki zintegrowaniu wszystkich kluczowych usług firmowych u jednego dostawcy oszczędza się czas, do tej pory potrzebny na skoordynowanie pracy informatyka, recepcji czy ciągłe porządkowanie pracy zespołu.

Masz pytania? Wypełnij formularz. Nasz zespół ekspertów służy pomocą.

Mogą Cię również zainteresować

  • 7 zasad work-life balance dla przedsiębiorców

    7 zasad work-life balance dla przedsiębiorców
    7 zasad work-life balance dla przedsiębiorców
    Firma online 27 września 2022

    Firma online

    Zakładając własną firmę, wielu przedsiębiorców liczy, że dzięki temu osiągnie równowagę między pracą a życiem prywatnym. Praktyka pokazuje jednak, że może być dokładnie […]

  • Rozkręć biznes – 10 narzędzi do e-biura

    Rozkręć biznes – 10 narzędzi do e-biura
    Rozkręć biznes – 10 narzędzi do e-biura
    Firma online 13 września 2022

    Firma online

    Duże organizacje, które do tej pory pracowały w trybie stacjonarnym, dziś coraz częściej szukają dla niego alternatyw. Praca zdalna, mobilna czy hybrydowa? Niezależnie […]

  • Zbuduj wizerunek dużej firmy, mając… małą

    Zbuduj wizerunek dużej firmy, mając… małą
    Zbuduj wizerunek dużej firmy, mając… małą
    Firma online 30 sierpnia 2022

    Firma online

    Prowadzisz niewielki biznes, ale podchodzisz do klienta rzetelnie. Tylko jak mu przekazać, że Twoja oferta w niczym nie ustępuje największym na rynku? W tym artykule powiemy Ci, jak to zrobić […]

  • Jak promować firmę, ale się nie zrujnować

    Jak promować firmę, ale się nie zrujnować
    Jak promować firmę, ale się nie zrujnować
    Firma online 21 lipca 2022

    Firma online

    Współczesny konsument nie chce tracić czasu na reklamy produktów, które go nie interesują. Docenia za to marki, które dobrze odczytują jego potrzeby. Dlatego przyszłość należy do firm […]