Jak sprzedawać w sieci i prowadzić firmę za 15 zł?
Czy można mieć sklep internetowy, stronę WWW i pakiet narzędzi organizujących pracę firmy za kilkaset złotych miesięcznie? Tak, tylko po co przepłacać. Dziś możesz to otrzymać już za cenę dużej kawy z mlekiem. Dowiedz się, jak zacząć biznes w internecie, nie wydając przy tym tysięcy – i jak w prowadzeniu firmy online może Ci pomóc Orange Office.
Prowadź biznes w internecie i sprzedawaj w całej Polsce za kilkadziesiąt złotych
Obecność biznesu w internecie nie jest już dzisiaj sposobem na podniesienie konkurencyjności, ale warunkiem koniecznym przetrwania firm działających w większości branż. Bo czy istnieje prostszy i bardziej ekonomiczny sposób na sprzedaż swoich produktów niż e-commerce?
Jak szacuje PwC, w 2022 roku wartość zakupów w sieci przekroczy 105 mld złotych. I poprzez internet wcale nie kupują jedynie młodsi użytkownicy – blisko 30 proc. osób korzystających z dobrodziejstw e-commerce stanowią osoby w wieku 55+. Dlatego, aby dotrzeć do różnych grup wiekowych przy minimalnych nakładach finansowych, warto mieć własny e-sklep; działalność w internecie to dziś najszybsza i najbardziej skuteczna forma dotarcia z ofertą do potencjalnie zainteresowanych użytkowników oraz poszerzania grup odbiorców.
Posiadanie własnego sklepu internetowego nie musi już wiązać się z braniem kredytu i zatrudnianiem sztabu informatyków: miesięczne ceny gotowych rozwiązań e-commerce zaczynają się już od 40 do 50 złotych. W tej cenie przedsiębiorca zwykle otrzymuje możliwość sprzedaży kilku, kilkunastu tysięcy towarów, integrację z popularnymi metodami płatności online oraz dostawcami.
Pokaż swoją firmę w internecie z dobrej strony (internetowej)
Skoro Twój biznes działa w internecie, bo masz już własny sklep internetowy, to czy potrzebujesz dodatkowo strony WWW? Rozpoznawalność marki w sieci można oczywiście budować poprzez obecność w mediach społecznościowych, ale własna witryna kreuje bardziej profesjonalny wizerunek firmy w internecie i pozwala na przekazanie większej ilości treści, np. bardziej rozbudowaną informację o ofercie.
Biznesowa witryna jest cennym narzędziem sprzedażowym, nawet gdy Twoim głównym kanałem handlu nie jest internet – aż 66 proc. Polaków szuka w sieci informacji o produktach przed ich ewentualnym zakupem – wynika z raportu EY „Konsument w dobie omni-channel”.
Analogicznie jak w przypadku sklepu, strona WWW nie wymaga już wydatku kilku(nastu) tysięcy złotych – kompleksowe oferty z własną domeną i prostym kreatorem, umożliwiającym samodzielne zaprojektowanie strony, są dostępne już za około 100 złotych miesięcznie. Nierzadko witryny mają już też zintegrowane funkcjonalności e-commerce.
Jak zacząć biznes w internecie z przewagą na starcie? System rezerwacji online
Do niedawna skuteczne funkcjonowanie w branży usługowej wiązało się z koniecznością zatrudnienia osoby odpowiedzialnej za zapisywanie klientów, a głównym narzędziem rezerwacyjnym był telefon.
Obecnie przedsiębiorca prowadzący salon fryzjerski czy gabinet kosmetyczny może powierzyć sprawę rezerwacji gotowym systemom rezerwacji online, a uwolnione tak środki finansowe przeznaczyć np. na stworzenie kolejnego stanowiska do wykonywania usług. Prowadzenie firmy w internecie to nie tylko sprzedaż towarów, ale też pozyskiwanie klientów w sektorze usługowym.
Dzięki systemowi rezerwacji online już za 80 złotych miesięcznie można zarządzać kilkuset rezerwacjami poprzez kilka prostych w obsłudze kont użytkownika.
Uporządkowany biznes (również w internecie!) to tańszy biznes
Oczywiście, sprawna komunikacja z klientem powinna mieć swoje odzwierciedlenie w przekazywaniu informacji i obiegu dokumentów wewnątrz firmy, co czasem, nawet w przypadku kilkuosobowych biznesów, bywa nie lada wyzwaniem. I na to jednak są rozwiązania:
- dedykowane potrzebom firmowym komunikatory internetowe pozwalające skutecznie oddzielić życie prywatne od służbowego (na czym zyskają obie te sfery),
- wirtualne dyski umożliwiające łatwe współdzielenie firmowych plików i utrzymanie porządku w fakturach i innych dokumentach,
- kalendarze online zintegrowane z innymi usługami, sprawnie organizujące nawet najbardziej napięty harmonogram przedsiębiorcy.
Narzędzia firmowe zwykle dostępne są jako odrębne usługi w cenie od kilku do kilkudziesięciu złotych w zależności od np. ilości miejsca dyskowego, jakie oferują. Nierzadko też stanowią część większych pakietów biurowych – wtedy wydatek może być dużo poważniejszy, nawet powyżej 100 złotych za użytkownika miesięcznie.
Podsumujmy więc ile kosztowałby opisany powyżej pakiet usług online przy założeniu, że Twoja firma chce w internecie zarówno sprzedawać produkty, jak i świadczyć usługi.
Niezbędnik małego biznesu w internecie – koszty:
- strona WWW ze zintegrowanym sklepem online – 100 zł miesięcznie,
- system e-rezerwacji – 80 zł miesięcznie,
- pakiet narzędzi do zarządzania firmą – 50-100 zł miesięcznie,
= około 230-280 zł miesięcznie.
(Wyliczenia dokonane na bazie ofert najpopularniejszych dostawców w Polsce – stan na czerwiec 2022 r.)
Niecałe trzysta złotych miesięcznie brzmi już dużo lepiej niż jednorazowy wydatek kilkunastu tysięcy złotych i konieczność zatrudniania informatyka, by sprawował pieczę nad całą tą infrastrukturą. Jednak taka kwota wciąż może stanowić utrudnienie dla małych firm, stawiających pierwsze kroki w biznesie – zwłaszcza online, biorąc pod uwagę, że to czynnik finansowy jest uważany przez przedsiębiorców za największą przeszkodę w rozwoju biznesu. W badaniu „Bariery prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce” przeprowadzonym na zlecenie ZPP aż 60 proc. respondentów wskazuje na wysokie podatki, a 50 proc. na koszty pracy jako główne hamulce prowadzenia działalności.
Tani biznes w internecie z Orange Office: wydajesz 15 złotych, a korzystasz z usług za kilkaset
A gdyby tak mieć wszystkie wspomniane powyżej narzędzia i usługi za cenę jednej dużej kawy z mlekiem? To właśnie oferuje Orange Office – kompleksowy pakiet usług, które nie tylko ułatwią prowadzenie firmy, ale i pomogą rozwinąć sprzedaż.
W skład Orange Office wchodzą między innymi:
- kreator biznesowej strony WWW pozwalający nawet w kilka minut uruchomić własną witrynę i zaprezentować swoją firmę w internecie bez konieczności pomocy informatyka,
- e-rezerwacje, czyli narzędzie do zarządzania rezerwacjami i wizytami w firmie,
- bezpieczny e-sklep, który można stworzyć samodzielnie, korzystając z dostępnego kreatora,
- e-dysk umożliwiający przechowywanie firmowych danych i pomagający zachować porządek w zasobach,
- firmowy komunikator usprawniający błyskawiczne przekazywanie informacji poprzez czat,
- współdzielony kalendarz ułatwiający organizację pracy oraz korzystanie ze wspólnych zasobów firmy, takich jak samochód służbowy,
- bezpłatne domeny internetowe oraz firmowe adresy e-mail we własnej domenie.
Wersja rozszerzona pakietu Orange Office kosztuje 15 złotych, oferując wszystkie wymienione narzędzia firmowe i nielimitowaną liczbę użytkowników. Decydując się na takie rozwiązania dla firm, przedsiębiorca oszczędza jednak dużo więcej niż tylko kilkaset czy nawet kilka tysięcy złotych. Dzięki zintegrowaniu wszystkich kluczowych usług firmowych u jednego dostawcy oszczędza się czas, do tej pory potrzebny na skoordynowanie pracy informatyka, recepcji czy ciągłe porządkowanie pracy zespołu.