Inwestorzy
2. Przygotowanie dokumentacji technicznej
Wystąpienie o wydanie Warunków Technicznych, Duplikatu i Konsultacji Technicznych
Przejdź do załącznikówOrange Polska S.A. świadczy na rzecz podmiotów gospodarczych i klientów indywidualnych następujące usługi płatne:
- wydanie Warunków Technicznych na nawiązanie do sieci Orange Polska S.A.
Warunki Techniczne na nawiązanie do sieci Orange Polska S.A. wydaje się wyłącznie podmiotom gospodarczym dla celów projektowych i nie stanowią one zobowiązania Orange Polska S.A. do wykonania przyłączenia do sieci telekomunikacyjnej.
Dla klientów indywidualnych wprowadzono poniższe kanały zgłoszeń:
- wydanie Warunków Technicznych na przełożenie infrastruktury Orange Polska S.A.
- wydanie Warunków Technicznych na zabezpieczenie infrastruktury Orange Polska S.A.
- wydanie Warunków Technicznych na wyniesienie infrastruktury Orange Polska S.A. z nieruchomości objętej ograniczonym prawem rzeczowym
- konsultacje techniczne
- wydanie duplikatu
Złożenie wniosku o wykonanie usługi „wydanie warunków technicznych lub wydanie duplikatu”
Krok 1
W celu uzyskania warunków technicznych lub wydania duplikatu należy wypełnić i podpisać wniosek, znajdujący się poniżej na stronie oraz wystąpić mailowo ( rekomendowany format wniosku .pdf) lub korespondencyjnie do Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta zajmującego się wydawaniem warunków technicznych z ramienia Orange Polska S.A.
Do wniosku należy dołączyć:
- dokumentację (projekt zagospodarowania terenu, rekomendowany format .pdf ) – w przypadku wersji papierowej 2 egzemplarze
- pełnomocnictwo inwestora do zaciągania zobowiązań finansowych (w przypadku, gdy wnioskodawcą był inny podmiot niż inwestor)
- Komplet dokumentów w wersji elektronicznej prosimy przesłać na adres mailowy (pojedynczy plik do 20 MB) wskazany w załączniku a w przypadku braku takiej możliwości, wysłać pocztą tradycyjną na adres Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.
Wykaz siedzib Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta i adresów mailowych. Sprawdź
Krok 2
Pracownik Wydziału Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta na podstawie cennika oraz przesłanych informacji i dokumentów wyliczy wysokość opłaty, która zostanie pobrana za wydanie warunków technicznych, konsultacji technicznych lub wydania duplikatu.
Wyliczona opłata jest kwotą netto i w fakturze zostanie powiększona o należny podatek VAT, wg stawki obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
Cennik
Wysokość opłaty jest naliczana zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem.
Faktura za wykonaną usługę zostanie dostarczona drogą pocztową. Opłaty nie są pobierane w siedzibach Wydziału Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.
Pracownik Orange Polska jest zobowiązany do wyliczania kwoty, która uzależniona jest od długości trwania konsultacji lub ilości stron wydawanego duplikatu.
Pracownik Orange Polska nanosi poprawki we wniosku i informuje Wnioskodawcę telefonicznie lub mailowo o wysokości kwoty opłaty za wykonanie usługi.
Wydane warunki techniczne, konsultacja techniczna lub duplikat zostaną odesłane pocztą na wskazany we wniosku adres lub można odebrać je osobiście w siedzibie Wydziału Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.
Złożenie wniosku o wykonanie usługi „konsultacje techniczne”
Krok 1
W celu przeprowadzenia konsultacji technicznej należy wypełnić i podpisać wniosek, znajdujący się poniżej na stronie oraz wystąpić mailowo ( rekomendowany format wniosku .pdf ) lub korespondencyjnie do Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta zajmującego się wydawaniem warunków technicznych z ramienia Orange Polska S.A.
Do wniosku należy dołączyć:
- dokumentację (projekt zagospodarowania terenu, rekomendowany format .pdf) – w przypadku wersji papierowej 2 egzemplarze
- pełnomocnictwo inwestora do zaciągania zobowiązań finansowych (w przypadku, gdy wnioskodawcą był inny podmiot niż inwestor)
- Komplet dokumentów w wersji elektronicznej prosimy przesłać na adres mailowy (pojedynczy plik do 20 MB) wskazany w załączniku a w przypadku braku takiej możliwości, wysłać pocztą tradycyjną na adres Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta (szczegóły w załączniku). Załącznik
Wykaz siedzib Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta i adresów mailowych. Sprawdź
Krok 2
Pracownik Wydziału Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta na podstawie cennika i notatki służbowej oraz przesłanych informacji i dokumentów wyliczy wysokość opłaty, która zostanie pobrana za wykonanie usługi konsultacji technicznej.
Wyliczona opłata jest kwotą netto i w fakturze zostanie powiększona o należny podatek VAT, wg stawki obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
Cennik
Wysokość opłaty jest uzależniona od czasu trwania konsultacji i jest naliczana za każdą rozpoczętą godzinę.
Faktura za wykonaną usługę zostanie dostarczona drogą pocztową. Opłaty nie są pobierane w siedzibach Wydziału Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.
Notatka służbowa z przeprowadzonej konsultacji technicznej zostanie odesłana pocztą, mailem na wskazany we wniosku adres lub można odebrać ją osobiście w siedzibie Wydziału Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.
Załączniki
Dokumentacja projektowa i powykonawcza na przełożenie infrastruktury OPL - wymagania
Wymagania w zakresie dokumentacji projektowej na przełożenie infrastruktury OPL
W celu uzyskania uzgodnienia pozytywnego dokumentacji projektowej na przełożenie infrastruktury Orange Polska wymagane są następujące dokumenty:
- Strona tytułowa projektu powinna określać nazwę elementów sieci do przełożenia według oznaczeń z systemów ewidencyjnych Orange Polska lub przy większej ilości wykaz tych elementów powinien być umieszczony na stronie 2
- Ważne warunki techniczne wydane przez Orange Polska na przełożenie infrastruktury
- Zgłoszenie rozpoczęcia robót lub decyzja o pozwoleniu na budowę ewentualnie decyzja ZRiD. Wszystkie wymienione powinny zawierać informację, że zakres określony w/w dokumentach obejmuje przełożenie infrastruktury telekomunikacyjnej
- Wypis z ewidencji gruntów dla działek, przez które jest projektowane przełożenie infrastruktury telekomunikacyjnej
- Oświadczenie inwestora o prawie dysponowania gruntem na cele budowlane
- Oświadczenie projektanta
- Aktualne zaświadczenie, o którym mowa w Art.12 ust.7 Prawa Budowlanego dot. uprawnień w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego
- Decyzje administracyjną na lokalizacje infrastruktury w pasach dróg, jeśli inwestorem nie jest zarządca drogi
- Protokół z narady koordynacyjnej oraz mapę z informacją, iż projektowany przebieg infrastruktury telekomunikacyjnej został uzgodniony na NK nr protokołu
- Notatka z wizji w terenie podpisana przez przedstawiciela Orange Polska
- Umowy z właścicielami nieruchomości, na które jest przekładana infrastruktura OPL z możliwością scedowania ich na Orange Polska, po przekazaniu infrastruktury w użytkowanie do OPL
- Wykaz materiałów
- Projekt budowlany – przebieg przekładanej infrastruktury na mapie do celów projektowych
- Projekt wykonawczy dla branży teletechnicznej zawierający szczegóły proponowanych rozwiązań technicznych, materiałowych, ukazujący sposób usytuowania i nawiązania do istniejącej infrastruktury OPL. Projekt wykonawczy musi zawierać schematy i profile kanalizacji, schematy przekładanych kabli miedzianych, schematy optyczne i eksploatacyjne kabli światłowodowych, profile skrzyżowań i zbliżeń z sieciami uzbrojenia terenu i drogami. Zakres rzeczowy inwestycji dla części telekomunikacyjnej (specyfikacja zastosowanych rozwiązań z podziałem na zabezpieczenie sieci i na przełożenie sieci).
- Elementy sieci projektowanej, zabezpieczanej i likwidowanej powinny być oznaczone na mapie zgodnie z oznaczeniami poniżej.
- Dokumentacja projektowa powinna być złożona do uzgodnienia w dwóch egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej w formacie PDF.
- Projekt powinien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego
- Uzgodnienie dokumentacji powinno być potwierdzone pieczątką firmową i wpisem na stronie tytułowej projektu zgodnie ze wzorem poniżej:
Wykaz siedzib Wydziału lub Działów Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.Sprawdź
Wymagane dokumenty w dokumentacji powykonawczej.
- Projekt budowlany poprawiony powykonawczo – wszystkie elementy przełożonej sieci powinny być zaznaczone czerwonym kolorem
- Projekt wykonawczy poprawiony (i opisany jako powykonawczy) powykonawczo elementy przełożone, likwidowane, zabezpieczane powinny być zaznaczone czerwonym kolorem
- Oświadczenie kierownika robót
- Decyzja na umieszczenie urządzeń w pasie drogi – jeśli infrastruktura została wybudowana w pasie drogi wraz z kopią wniosku o umieszczenie infrastruktury w pasie drogi oraz kopie załącznika mapowego do wniosku
- Protokoły odbioru właścicieli gruntów/posesji
- Szkice geodezyjne z oceną zgodności z uzgodnieniem na NK oraz wyniki pomiarów geodezyjnych zestawione tabelarycznie w pliku csv, xls lub txt
- Inwentaryzacja geodezyjna przełożonej infrastruktury. W przypadku jej braku, oświadczenie geodety o terminie dostarczenia inwentaryzacji
- Aktualne zaświadczenia projektanta i kierownika budowy, o którym mowa w Art.12 ust.7 Prawa Budowlanego dot. uprawnień w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego
- Pomiary powykonawcze wybudowanych kabli miedzianych i optycznych
- Wykaz materiałów wbudowanych wraz z certyfikatami
- Dokumentacja powykonawcza powinna być przedstawiona do zaopiniowania przez Orange Polska Wydział Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta w formie elektronicznej format PDF na 5 dni przed planowanym odbiorem technicznym (warunek niezbędny przed przystąpieniem do odbioru). Po zaopiniowaniu pozytywnym wersja papierowa dokumentacji jest udostępniona przedstawicielowi OPL na odbiorze i przekazana jemu po podpisaniu protokołu odbioru. Wykaz siedzib Wydziału lub Działów Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta. Sprawdź
Uzgodnienia branżowe i weryfikacja bazy GESUT
Przejdź do załącznikówOrange Polska S.A. świadczy na rzecz podmiotów gospodarczych i klientów indywidualnych usługę płatną polegającą na:
- uzgodnieniu dostarczonej dokumentacji w zakresie kolizji infrastruktury Orange Polska S.A z planowanymi inwestycjami
- uzgodnieniu/opiniowaniu projektów, dla których wcześniej wydane zostały warunki techniczne
- uzgodnieniu podkładów mapowych do celów projektowych
- przedłużeniu ważności uzgodnienia - prolongata
- wydanie duplikatu
- weryfikacji inicjalnej bazy danych GESUT - nieodpłatnie
Złożenie wniosku o wykonanie usługi „uzgodnienie branżowe”
Krok 1
W celu uzgodnienia dokumentacji należy wypełnić i podpisać wniosek, znajdujący się poniżej na stronie oraz wystąpić mailowo ( rekomendowany format wniosku .pdf) lub korespondencyjnie do Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta zajmującego się uzgodnieniami branżowymi oraz weryfikacja bazy GESUT z ramienia Orange Polska S.A.
Do wniosku należy dołączyć:
- dokumentację (projekt zagospodarowania terenu, rekomendowany format .pdf) – w przypadku wersji papierowej 2 egzemplarze
- pełnomocnictwo inwestora do zaciągania zobowiązań finansowych (w przypadku, gdy wnioskodawcą był inny podmiot niż inwestor)
- Komplet dokumentów w wersji elektronicznej prosimy przesłać na adres mailowy (pojedynczy plik do 20 MB) wskazany w załączniku a w przypadku braku takiej możliwości, wysłać pocztą tradycyjną na adres Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta (szczegóły w załączniku). Załącznik
Wykaz siedzib Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta i adresów mailowych. Sprawdź
Krok 2
Pracownik Wydziału Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta na podstawie cennika oraz przesłanych informacji i dokumentacji wyliczy wysokość opłaty, która zostanie pobrana za wykonanie usługi.
Wyliczona opłata jest kwotą netto i w fakturze zostanie powiększona o należny podatek VAT, wg stawki obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
Cennik
Wysokość opłaty jest uzależniona od zakresu i złożoności dokumentacji projektowej, projektu zagospodarowania. Faktura za wykonaną usługę zostanie dostarczona drogą pocztową. Opłaty nie są pobierane w siedzibach Wydziału Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.
Pracownik Orange Polska jest zobowiązany do sprawdzenia zgodności przedstawionego wniosku z zakresem deklarowanym, a długością przedstawioną do uzgodnienia w projekcie. W przypadku rozbieżności z długością wskazaną we wniosku, a projektem Pracownik Orange Polska nanosi poprawki we wniosku i informuje Wnioskodawcę telefonicznie lub mailowo o zmianie długość oraz kwoty opłaty za uzgodnienie.
Uzgodniona dokumentacja zostanie odesłana pocztą na wskazany adres we wniosku lub można odebrać osobiście w siedzibie Wydziału Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.
Weryfikacja inicjalnej bazy danych GESUT
Krok 1
W celu weryfikacji inicjalnej bazy GESUT, należy przesłać pismo przewodnie wraz z:
- inicjalną bazą GESUT (pliki: GML, SHP)
- licencją upoważniającą do wykorzystania wyszczególnionych materiałów zasobu geodezyjnego
Komplet dokumentów wyślij pocztą na adres:
Orange Polska S.A.
Domena Hurt
Zarządzanie Zasobami Sieci
Zarządzanie Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
lub na skrzynkę email: ZZSS.GESUT@orange.com (max. rozmiar do 30MB).
Krok 2
Pracownik Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta dokonana weryfikacji inicjalnej bazy danych GESUT.
Zweryfikowana inicjalna baza danych GESUT wraz z opinią zostanie odesłana pocztą na wskazany w piśmie adres.
Załączniki
Wróć do opisuInwestorzy
Zasady dostępu
Przygotowanie dokumentacji technicznej
Warunki realizacji prac