5 kluczowych etapów tworzenia raportu

  • 01

    Przygotowanie

    Zastanawiamy się do kogo będzie adresowany nasz raport, co będzie obejmował, ustalamy kogo potrzebujemy, aby powstał.

  • 02

    Zaangażowanie

    To czas na dialog z naszymi interesariuszami, czyli grupami ważnymi dla funkcjonowania firmy i takimi, na które firma ma istotny wpływ

  • 03

    Definiowanie

    Raport powinien zawierać treści istotne dla interesariuszy, prezentować informacje w sposób kompleksowy. Zastanawiamy się, jak możemy pokazać nasze działania, które mierniki wybrać, jak je pozyskać z organizacji.

  • 04

    Monitorowanie

    Na tym etapie zaczynamy gromadzić potrzebne dane i sprawdzamy ich wiarygodność.

  • 05

    Raportowanie

    Piszemy raport i przedstawiamy go naszym interesariuszom. Dobry raport społeczny to nie tylko pokazanie stanu obecnego, ale przede wszystkim procesu realizacji wyzwań społecznych stojących przed firmą, prezentacja sposobu osiągania celów społecznych i stanu ich realizacji.

W Orange Polska wydajemy raport CSR raz w roku. Jest to narzędzie do komunikowania pozafinansowych aspektów funkcjonowania firmy.

Możemy w nim pokazać nasze podejście do społecznej odpowiedzialności – zaprezentować, jakie są nasze cele,co robimy i jakie są tego efekty. Raportowanie w zakresie CSR, to dla firmy cenne źródło informacji – identyfikacja jej słabych i mocnych stron, sposób na zobaczenie ryzyk i możliwości rozwoju, weryfikacja wyznaczonych celów i odpowiednich wskaźników do ich mierzenia. Chcesz wiedzieć więcej o działaniach Orange Polska, przejdź do zakładki wpływ społeczny.