Centrala bez kabelków – prościej, wygodniej, szybciej
Komunikacja 2 stycznia 2021 <1 minuta czytania

Centrala bez kabelków – prościej, wygodniej, szybciej

Proces konfigurowania usług telekomunikacyjnych kojarzy się głównie z dziesiątkami kabelków i tajemniczymi urządzeniami, których sposobu działania żaden z pracowników firmy nie rozumie. Dlatego naturalna jest ich obawa przed hasłem „centralka” i koniecznością wzywania konsultanta do nawet najmniejszej poprawki w ustawieniach. Na szczęście w przypadku Wirtualnej Centralki Orange (WCO) ten problem w ogóle nie istnieje.

Telefoniczne biuro obsługi dla każdego – zrób to sam!

Właściciel firmy (lub wskazana przez niego osoba) może samodzielnie przeprowadzić cały proces konfiguracyjny Wirtualnej Centralki Orange. Wystarczy, że skorzysta z uruchamianego przy pierwszym użyciu usługi kreatora, który poprowadzi go przez proces ustawień krok po kroku. Także ewentualne późniejsze zmiany są bardzo proste do wprowadzenia. Wszystkie funkcje bardzo szczegółowo opisano i poparto przykładami w instrukcji i na filmikach. Klient ma dużą dozę swobody – może sam tworzyć i wdrażać scenariusze opisujące, w jaki sposób będzie zachowywała się centralka, gdy zaistnieją określone okoliczności, np. jaka będzie zapowiedź, kto odbierze połączenie się pod określoną cyfrą wybraną z klawiatury czy w jakiej sytuacji będzie dochodziło do przekierowywania połączeń. Gdyby jednak potrzebował pomocy lub konsultacji, do dyspozycji pozostaje dział Zaawansowanej Obsługi Technicznej Orange, który może wyjaśnić ewentualne wątpliwości lub w trakcie rozmowy dokonać zdalnej konfiguracji centralki według dyspozycji klienta.

 Rozwiązanie wirtualne ułatwia zarządzanie

Wirtualna Centralka Orange jest narzędziem do efektywnego zarządzania komunikacją głosową w firmie – całkowicie bezprzewodowym, więc nie wymaga ponoszenia dodatkowych kosztów i nie powoduje bałaganu związanego z instalacją klasycznej centralki telefonicznej. Rozwiązanie to jest wirtualne i w całości bazuje na serwerach Orange, a więc jest bezpieczne. Klient może połączyć się z panelem konfiguracyjnym przez internet z dowolnego miejsca na świecie.

Użytkownik, który zdecyduje się na wdrożenie Wirtualnej Centralki Orange, wybiera numer główny (może wykorzystać już posiadany lub zamówić nowy), na który będą dzwonić jego klienci. Zyskuje także dostęp do panelu zarządzania usługą (z dowolnego urządzenia, przez przeglądarkę WWW), w którym będzie dokonywał konfiguracji interesujących go funkcji oraz uruchamiał zaprojektowany przez siebie scenariusz (czyli decydował o tym, jakie komunikaty głosowe usłyszy klient po dodzwonieniu się).

Prostota i elastyczność centrali

Pracę nad ustawieniami w WCO najlepiej zacząć od menu głosowego, które stanowi podstawę komunikacji z osobą dzwoniącą. Komunikaty głosowe, jakie można wprowadzić, to chociażby godziny pracy firmy, w których połączenia są odbierane, a poza którymi dzwoniący usłyszy tylko komunikat zapraszający do kontaktu w określonych godzinach. Można zdefiniować zapowiedź i różne cyfry. Dzwoniący nawiguje po menu, wybierając je z klawiatury, i łączy się z konkretną osobą lub działem w firmie. Może również wybierać numer wewnętrzny o długości od 2 do 6 cyfr. WCO daje możliwość ustalania kolejności odbierania połączeń przez konsultantów, konfigurowania kolejki, w której oczekujący rozmówcy będą słyszeć komunikat o pozycji w kolejce.

Komunikaty głosowe z instrukcjami mogą być wgrane jako pliki dźwiękowe, wypowiedziane bezpośrednio do telefonu bądź „odczytane” przez automatycznego lektora na bazie wprowadzonego tekstu. Istnieje też możliwość wgrania komunikatu okazjonalnego, przedstawiającego dodatkowe informacje, np. o obowiązującej promocji bądź sytuacji kryzysowej w firmie.

Recepcja na zamówienie

Dzięki dodatkowej aplikacji (także dostępnej przez przeglądarkę WWW) istnieje możliwość ustanowienia w firmie recepcji. Recepcjonistka lub inna osoba ma podgląd na połączenia przychodzące i może nimi zarządzać – odbierać je lub przełączać do odpowiednich użytkowników. W wirtualnej centrali istnieje także opcja przekierowywania połączeń na określony numer telefonu stacjonarnego lub komórkowego – do osoby pracującej zdalnie, innego oddziału firmy lub partnera biznesowego. Przekierowanie do numerów w centralce w sieci Orange jest bezpłatne.

Ciekawą funkcją jest też warunkowe przekierowywanie połączenia. W zależności od warunków przez nas zdefiniowanych możliwe jest przekierowanie połączenia. Wśród możliwych do określenia warunków są data, godzina, strefa numeracyjna połączenia przychodzącego, typ numeru (stacjonarny lub komórkowy) czy konkretny numer. Wówczas na przykład zawsze połączenia z listy ważnych klientów będą kierowane skróconą ścieżką do handlowców zajmujących się tymi klientami.

Wirtualna Centralka Orange jest dostępna już za 49 zł (+VAT) miesięcznie, a oferta zawiera cztery różne warianty czasowe: z umową na czas nieokreślony, na 12 miesięcy, na 24 miesiące i z umową na okres próbny. Centralka może rosnąć wraz z firmą. Na początek włączamy do niej jeden dział, a później w miarę potrzeb rozszerzamy jej działanie na innych pracowników i nowe funkcjonalności. W sytuacji dużego zamówienia lub kryzysu można błyskawicznie umożliwić pracownikom telepracę lub powiększyć grupę konsultantów.

Centrala, którą możesz stworzyć sam

Wirtualna Centralka Orange oferuje szeroki wachlarz możliwości, które jeszcze kilka lat temu były zarezerwowane wyłącznie dla dużych firm zatrudniających wykwalifikowanych inżynierów. Dziś właściciel małej firmy czy nawet szef samego siebie działający w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej może samodzielnie stworzyć wirtualne biuro obsługi. Szybko, na własnych zasadach i od podstaw. I to w tej usłudze się najpiękniejsze.

 

Oceń artykuł

Masz pytania? Wypełnij formularz. Nasz zespół ekspertów służy pomocą.

Mogą Cię również zainteresować

  • Jak realizować cele biznesowe, dbając o planetę

    Jak realizować cele biznesowe, dbając o planetę
    Jak realizować cele biznesowe, dbając o planetę
    Komunikacja 18 kwietnia 2023

    Komunikacja zPolecane

    Najtańsza i najbardziej ekologiczna jest ta energia, której się nie zużyje. Dlatego każde działanie, które pozwala oszczędzać energię, ma znaczenie. […]

  • Kultura nanosekundy, czyli jak zdobyć klienta w ciągu mikromomentu?

    Kultura nanosekundy, czyli jak zdobyć klienta w ciągu mikromomentu?
    Kultura nanosekundy, czyli jak zdobyć klienta w ciągu mikromomentu?
    Komunikacja 28 grudnia 2022

    Komunikacja

    Kilka sekund – zwykle masz tylko tyle czasu na przekonanie klienta do swojej oferty. Dowiedz się, jak wykorzystać ten czas […]

  • IVR, coś więcej niż automatyczna sekretarka w firmie – infografika

    IVR, coś więcej niż automatyczna sekretarka w firmie – infografika
    IVR, coś więcej niż automatyczna sekretarka w firmie – infografika
    Komunikacja 10 grudnia 2022

    Komunikacja

    Jeśli kiedykolwiek dzwoniąc na firmowy numer telefonu, otrzymałeś interaktywną odpowiedź, proszącą Cię o naciśnięcie wybranego klawisza, miałeś do czynienia z […]

  • Buduj relacje z klientem na lata, czyli 10 reguł dobrej komunikacji

    Buduj relacje z klientem na lata, czyli 10 reguł dobrej komunikacji
    Buduj relacje z klientem na lata, czyli 10 reguł dobrej komunikacji
    Komunikacja 9 grudnia 2022

    Komunikacja

    Dobra obsługa klienta sprzyja budowaniu trwałych relacji opartych na zaufaniu. Choć często kupujący zgłaszają drobne problemy, których rozwiązania mógłby łatwo […]