Polska bezgotówkowa, postaw na wygrywającą kartę
Wielu małych przedsiębiorców nie przyjmuje płatności kartą, ponieważ koszt zakupu terminala jest dla nich zbyt wysoki. Sytuacja jednak się zmieniła: dzisiaj można wybrać wygodny terminal mobilny i korzystać z niego przez rok bez opłat.
Płatność telefonem i kartą staje się normą
Płatności bezgotówkowe przynoszą korzyści wszystkim: są wygodne, bezpieczne i oszczędzają czas. Doskonale sprawdzają się w firmach jako narzędzie do dokonywania zakupów.
Zapewniają efektywną, precyzyjną kontrolę wydatków w organizacji – pozwalają monitorować nie tylko same kwoty, ale także, gdzie i na co zostały przeznaczone firmowe pieniądze. W tym kontekście karty nie powodują dodatkowego ryzyka, że pieniądze będą nam się gdzieś gubić.
Obsługa bezgotówkowa pozytywnie wpływa również na rozwój przedsiębiorstw i punktów handlowo-usługowych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, coraz chętniej korzystających z płatności kartą oraz telefonem. Według danych publikowanych przez Narodowy Bank Polski co roku rośnie liczba Polaków aktywnie używających kart płatniczych oraz wartość transakcji zawieranych w ten sposób. Płatności bezgotówkowe eliminują także inwestycje i koszty usług związanych z zabezpieczaniem banknotów i monet. Oznaczają jednocześnie zwiększenie produktywności, ponieważ pracownicy nie muszą przeliczać gotówki, wydawać reszty, a przy tym zmniejsza się ryzyko popełniania błędów.
W kontekście powyższych informacji nie powinno nikogo dziwić, że Polska jest światowym liderem popularności płatności zbliżeniowych – 100 proc. dostępnych na rynku terminali dopuszcza właśnie taką możliwość rozliczenia się za dokonane zakupy.
Polska Bezgotówkowa, czyli bezpłatny terminal płatniczy
Z informacji NBP wynika, że pod koniec 2019 r. w Polsce wykorzystywano 867 tys. terminali POS. Liczba ta nieustannie rośnie, m.in. dzięki programowi Polska Bezgotówkowa, który jest wspólną inicjatywą Związku Banków Polskich, Ministerstwa Rozwoju, agentów rozliczeniowych oraz Visa i Mastercard.
Co więcej, rozwój infrastruktury i technologii, która umożliwia niemal powszechne i coraz bardziej dostępne płatności kartą, jest wyraźną odpowiedzią na zapotrzebowanie społeczne, które odbija się w wynikach badań i statystykach.
– Aż 78 proc. ankietowanych uznaje możliwość płacenia bezgotówkowo w sklepach w pobliżu swojego domu za kluczową, podkreślając, że dostępność do tej usługi to dla nich coś naturalnego i oczywistego. Przywoływane tutaj badanie Postawy Polaków wobec form płatności podkreśla także, że coraz częściej płatność gotówką traktowana jest jako smutna konieczność w sytuacji braku możliwości płatności bezgotówkowej.
W ramach zorganizowanej przez twórców programu Polska Bezgotówkowa promocji można odebrać terminal do obsługi kart płatniczych za darmo. Firma będzie korzystać z niego bezpłatnie, a jednocześnie nie będzie ponosić opłat za obsługę płatności przez 12 miesięcy lub do momentu, w którym obrót przekroczy 100 tys. zł – w takim przypadku do końca okresu promocji będą naliczane opłaty zgodnie z umową zawartą z wybranym agentem rozliczeniowym.
W ramach programu Polska Bezgotówkowa przedsiębiorca może otrzymać maksymalnie trzy terminale płatnicze. Jedynym warunkiem udziału w promocji jest to, że przedsiębiorca nie posiadał terminala płatniczego w ciągu ostatnich 12 miesięcy oraz że nie ma więcej niż pięć placówek (lub nie działa ww franczyzie, która ma więcej niż pięć placówek).
W programie wzięło udział już ponad 150 tys. polskich firm, które zainstalowały ponad 250 tys. terminali. Obsłużyły one 187 mln transakcji na łączną kwotę 10 mld zł. Nic dziwnego: z badań przeprowadzonych przez Fundację Polska Bezgotówkowa wynika, że 74 proc. uczestników programu odnotowało pozytywną zmianę swojego biznesu – pod względem notowanych zysków, przychodów, a także liczby klientów.
Jaki terminal płatniczy wybrać?
Każdy właściciel firmy, który chciałby skorzystać z promocji w ramach programu Polska Bezgotówkowa, może wybrać się po darmowy terminal do salonu Orange. Firma współpracuje w tym zakresie z europejskim dostawcą obsługi terminala płatniczego – SumUp.
Jeśli jesteś małym przedsiębiorcą i zastanawiasz się, jaki terminal płatniczy wybrać, to już nie musisz. SumUp jest jedynym na rynku terminalem zbliżeniowym do przyjmowania płatności, z którego można korzystać bez podpisywania umowy z bankiem i bez abonamentu. Aby akceptować płatności, właściciel firmy potrzebuje jedynie smartfona i terminala SumUp. To idealna oferta dla biznesów sezonowych, takich jak letnia gastronomia czy zimowe wypożyczalnie sprzętu narciarskiego.
Klienci mają do wyboru nowoczesne, bezpieczne, bezprzewodowe urządzenia przyjmujące płatności wszelkimi kartami – magnetycznymi, chipowymi i zbliżeniowymi. Są one lekkie, przyjazne w obsłudze i długo działają na baterii. Do tego nie wymagają papierowych potwierdzeń transakcji, obsługują bowiem wysyłanie potwierdzeń w wersji elektronicznej (są one przechowywane przez operatora terminala). Terminal trzeba podłączyć do internetu. Można to zrobić przy pomocy Wi-Fi, Bluetooth albo wkładając do niego kartę SIM.
Do rejestracji potrzebne są podstawowe dane firmy i osoby, która ją reprezentuje, a także dane punktu, w którym będzie działał terminal – to wszystko. I oznacza to, że nic już nie stoi na przeszkodzie, żeby generować dodatkowe zyski.