Strona główna Orange.pl
Komunikacja

Jak efektywnie zarządzać komunikacją w wielu oddziałach firmy?

  • Klient: Grupa Hydrosolar
  • Branża: sieć hurtowni branży instalacyjnej i grzewczej
  • Wielkość firmy: ponad 530 osób w 79 placówkach handlowych, w tym w 68 samoobsługowych hurtowniach instalacyjnych oraz w 11 centralach spółki

O Kliencie

Grupa Hydrosolar należy do jednej z największych sieci hurtowni branży grzewczej, instalacyjnej, sanitarnej, klimatyzacji, wentylacji oraz uzdatniania wody na rynku polskim i europejskim.

Problemy

  • Firma zwiększała liczbę swoich lokalizacji i musiała zadbać o dobrą komunikację wewnętrzną w każdym z nowych miejsc.
  • Kontakt między placówkami nie był ujednolicony.

Wyzwanie

  • Jak usprawnić i ujednolicić komunikację wewnętrzną, by jednocześnie była łatwa w utrzymaniu i nie wymagała dużych inwestycji na etapie wdrożenia.

Rozwiązanie

Jedna platforma komunikacyjna oparta na technologii Cisco (UCaaS – Unified Communications as a Service)Zintegrowaliśmy sieć korporacyjną Grupy Hydrosolar, co umożliwiło na ujednolicenie telefonii firmy. Nasze rozwiązanie opiera się na technologii Cisco. Dzięki temu nie wymaga poważnych inwestycji, a samo wdrożenie nie jest ani skomplikowane, ani czasochłonne umożliwia korzystanie ze wszystkich funkcjonalności w chmurze. Pracownicy są osiągalni pod jednym numerem i mają łatwy dostęp do firmowej platformy komunikacji. Wdrożone rozwiązanie pozwala pracownikom kontaktować się w czasie rzeczywistym, zapewniając jednocześnie informacje o rozmówcy – w momencie kontaktu wyświetla się historia klienta firmy.

Rozwiazania

Proces implementacji

  • 1

    Zintegrowaliśmy sieć korporacyjną

  • 2

    Ujednoliciliśmy telefonię firmową

  • 3

    Skonfigurowaliśmy rozwiązania, uwzględniając wszystkich zatrudnionych, dając możliwość doboru konkretnych funkcji do potrzeb poszczególnych grup pracowników

Ujednolicona komunikacja = większa efektywność biznesu

Dzięki zaimplementowaniu UCaaS, zintegrowaliśmy komunikację Grupy Hydrosolar. To rozwiązanie poprawiło bezpieczeństwo sieci i stabilność komunikacji. Klient zyskał pełną przewidywalność kosztów – również w wypadku potrzeby rozbudowy sieci. A zastosowane łącza MPLS pozwoliły na większą skalowalność i mobilność, wysoką jakość połączeń oraz brak dodatkowych kosztów w komunikacji wewnętrznej firmy. To także bezpieczeństwo danych, które przechowywane są na serwerach w Polsce z gwarantowanym backupem.

Komunikacja

UCaaS to elastyczne i bezpieczne rozwiązanie, które dopasowuje się do potrzeb komunikacyjnych naszych pracowników. Rozwiązanie bardzo łatwo poszerzyć o kolejnych użytkowników, nie ponosząc przy tym kosztów na rozbudowę infrastruktury. Udało się również wyeliminować przestarzałą centralę telefoniczną, której eksploatacja przysparzała rosnących kosztów, a jednocześnie ograniczała usprawnienia w zarządzaniu firmą. Z naszego punktu widzenia niezwykle istotne byłoby również stworzenie ujednoliconego systemu dla połączeń stacjonarnych i komórkowych, wraz z systemem billingowym. W najbliższej perspektywie rozważamy również wdrożenie contact center – specjalnej infolinii jako wsparcia dla naszych klientów i instalatorów.

Marek Bajon

Dyrektor Zarządzający

Masz jakieś pytania?

Podziel się stroną

Zobacz więcej

  • Internet Rzeczy
    Jak zwiększyć bezpieczeństwo pacjentów i usprawnić pracę personelu w Domu Seniora?
    Alfamedica
    Dowiedz się więcej
  • Rozwiązania chmurowe
    Jak zyskać przewagę na konkurencyjnym rynku branży finansowej?
    CUK Ubezpieczenia
    Dowiedz się więcej
  • Sieć i Transmisja Danych
    Inteligentna sieć transmisji danych usprawnia logistykę baz paliwowych
    PERN
    Dowiedz się więcej
Na skróty
  • Realizacje
  • Regulaminy i dokumenty
  • Blog
© 2020 Orange Polska S.A. Wszystkie prawa zastrzeżone.
  • Nasz profil na Facebook
  • Nasz profil na Instagram
  • Nasz profil na LinkedIN
  • Nasz profil na YouTube
  • Nasz profil na Twitter