Informacja prawna: Informacje w tym artykule były aktualne w czasie, gdy go publikowaliśmy. Od tego czasu nasza oferta, ceny czy dostępność produktów mogły ulec zmianie. Artykuł może posłużyć Ci, żeby sprawdzić historyczne informacje o naszych usługach i produktach. Jeśli potrzebujesz aktualnych informacji o naszej ofercie, wejdź na orange.pl lub odwiedź nas w salonach Orange.
Abonament czy karta – czym się różnią te oferty i co wybrać?
Wybierając ofertę komórkową, możesz zdecydować się m.in. na abonament lub numer na kartę. Sprawdź, czym różnią się te dwa rozwiązania i które z nich okaże się lepsze dla Ciebie.
Abonament czy karta? Kilka słów o abonamencie komórkowym
Abonament komórkowy, po podpisaniu umowy z operatorem komórkowym, zapewnia dostęp do usług telekomunikacyjnych w zamian za comiesięczną opłatę abonamentową.
W ramach abonamentu możesz nie tylko dzwonić czy wysyłać wiadomości SMS lub MMS, ale i korzystać z określonego pakietu danych internetowych. W Orange masz rozmowy, SMS-y i MMS-y bez limitu w Polsce i w Unii Europejskiej.
W abonamencie bardzo często dostępne są też dodatkowe usługi, np. w Orange w wybranych planach zyskujesz dostęp do telewizji mobilnej Orange TV GO (pakiet podstawowy).
Karta czy abonament? Najważniejsze informacje o ofercie na kartę
W przypadku oferty na kartę nie musisz podpisywać umowy. Wystarczy kupić starter, zarejestrować numer i doładowywać kartę, aby móc korzystać z wybranej oferty.
W Orange wszystkie kroki możesz wykonać wygodnie bez wychodzenia z domu. Wybierz swój starter i zarejestruj numer – gotowe!
Orange na kartę >>
Aby doładować konto, możesz skorzystać ze strony Doładowania Orange lub z aplikacji Mój Orange, gdzie czekają na Ciebie dodatkowe GB i inne niespodzianki.
W momencie, w którym wykorzystasz dostępne na koncie środki, nie będziesz mieć możliwości wykonywania połączeń i wysyłania SMS-ów do momentu kolejnego doładowania.
Czym jest abonament dla Firm w Orange?
Przedsiębiorcy mogą korzystać z rozwiązań podobnych do oferty abonamentu Orange dla klientów indywidualnych. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, sprawdź Plany Firmowe Orange – bez telefonu lub z opcją dobrania urządzenia. Do wyboru masz 4 warianty: S, M, L i XL.
Obejmują:
- nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y (także w UE),
- dostęp do 5G (w Planach M, L i XL),
- pakiet danych od 30 GB aż do internetu bez limitu GB,
- nawet 6 miesięcy abonamentu za 0 zł przy zamówieniu online i to w przypadku każdego Planu Firmowego,
- zniżkę 20 zł/mies. na abonament za dobranie dodatkowego numeru z Planem Firmowym.
W Planach Firmowych M, L i XL otrzymujesz też usługi dodatkowe do wyboru (jedną, dwie lub trzy, zależnie od Planu, spośród siedmiu dostępnych), takie jak: Serwis telefonu, Cyberochrona czy Microsoft 365 z 1 TB w chmurze.
Orange Flex dla Firm to karta czy abonament? Coś pomiędzy!
Dla właścicieli jednoosobowej działalności gospodarczej idealnym wyborem będzie Orange Flex dla Firm, czyli subskrypcja komórkowa bez sztywnej umowy.
Wszystko obsługujesz z poziomu aplikacji, możesz zmieniać Plan co miesiąc, a nawet po prostu nie płacić, gdy chwilowo nie zamierzasz korzystać z firmowego numeru.
Do wyboru masz 3 elastyczne Plany Orange Flex dla Firm:
- 75 GB – z 1 dodatkową kartą SIM/eSIM,
- 150 GB – z 2 dodatkowymi kartami SIM/eSIM,
- UNLMTD – internet bez limitu + dodatkowe 250 GB w kraju (w tym 23,26 GB w UE) oraz 3 dodatkowe karty SIM/eSIM.
We wszystkich Planach zyskujesz również nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y w Polsce i w roamingu UE, a także dostęp do sieci 5G.
Dodatkowe korzyści:
- e-faktury,
- przechowywanie niewykorzystanych GB w sejfie,
- możliwość przekazywania GB znajomym Flexowiczom.
A z kodem BIZNESFLEX za pierwsze 3 miesiące korzystania z dowolnego Planu zapłacisz tylko 1 zł!
Jakie są główne różnice między abonamentem a telefonem na kartę?
Między abonamentem a kartą występuje kilka kluczowych różnic. W przypadku abonamentu, aby cieszyć się nieprzerwanym korzystaniem z usług, trzeba podpisać umowę i pamiętać o systematycznych płatnościach.
Jeśli masz telefon na kartę, musisz co jakiś czas doładowywać konto, aby móc dalej dzwonić czy wysyłać SMS-y – nie ma natomiast umowy ani z góry ustalonych terminów wpłat. Doładowujesz kartę wtedy, gdy potrzebujesz.
Abonament czy karta – co wybrać?
Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i odpowiada na różne potrzeby użytkowników – i to właśnie od nich powinno zależeć, którą ofertę wybierzesz.
Kiedy wybrać abonament?
Abonament to idealny wybór dla osób, które korzystają z telefonu z dużą częstotliwością, a co za tym idzie – potrzebują stałego dostępu do usług telekomunikacyjnych. Jeśli więc spędzasz wiele godzin tygodniowo, rozmawiając z bliskimi lub klientami czy surfując w sieci, postaw na abonament. To także najlepsza opcja dla firm, które potrzebują niezawodności, dużych pakietów danych i dostępu do usług dodatkowych zorientowanych na biznesowe potrzeby.
Abonament okaże się trafionym rozwiązaniem również w przypadku, gdy planujesz zakup nowego urządzenia na raty – często urządzenia z abonamentem mają korzystniejszą cenę. Abonament to gwarancja komfortu i spokoju.
Kiedy postawić na kartę?
Karta stanowi dobre rozwiązanie dla osób, które znacznie rzadziej telefonują lub wysyłają SMS-y i nie chcą płacić za usługi, których nie wykorzystają. Jeżeli więc korzystasz z telefonu sporadycznie, oferta na kartę będzie wystarczająca.
Numer na kartę to trafiony wybór m.in. w przypadku dzieci i nastolatków – co jakiś czas mogą otrzymać od opiekuna doładowanie na określoną kwotę do wykorzystania w ustalonym wspólnie okresie. Sprawdzi się również w przypadku osób, które:
- potrzebują telefonu wyłącznie na krótki okres i chcą uniknąć formalności związanych z podpisywaniem umowy;
- z powodu nieregularnych dochodów chcą mieć możliwość doładowania konta w dowolnej chwili;
- chcą monitorować swoje wydatki na telefon.
Stojąc przed dylematem: „karta czy abonament”, weź pod uwagę osobiste preferencje i potrzeby, a na pewno dokonasz dobrego wyboru. Abonament zapewnia wygodę, dostęp do dodatkowych usług i przewidywalność kosztów na następne miesiące.
Drugie z rozwiązań to gwarancja elastyczności, kontroli nad wydatkami i braku długoterminowych zobowiązań.
Porównaj dla klientów indywidualnych oraz dla klientów firmowych i wybierz najlepszy dla siebie lub swojego biznesu.
Zobacz, co przygotowaliśmy dla Ciebie w ofercie