#Poradnik część 3. Sprzedaż online – ile możesz zyskać?
Firma online 20 marca 2022 2 minuty czytania

#Poradnik część 3. Sprzedaż online – ile możesz zyskać?

Każdy biznes musi być opłacalny, również ten internetowy. Dane pokazują, że w sieci polskim przedsiębiorcom powodzi się całkiem nieźle. Ale jak właściwie osiągnąć wysoki współczynnik konwersji e-commerce? Skorzystaj z porad trzeciej części naszego przewodnika online.


E-commerce wciąż zyskuje na wartości. Za 25 lat w krajach rozwiniętych aż 75 proc. zakupów będzie robiona online. Pozostałe 25 proc. również zostanie, przynajmniej częściowo, zdigitalizowane – tak pokazują prognozy Unity Group.

Nie trzeba jednak sięgać aż tak daleko. Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce osiągnie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12 proc. Większość biznesów jednak nie jest przygotowanych na przejście do świata cyfrowego ze względu na obciążenia starymi modelami biznesowymi.  

Biznes online – narzędzia i wsparcie

Tak duża transformacja handlu opiera się głównie na technologiach, a popyt na ich wdrażanie rośnie bardzo dynamicznie. To powoduje, że branża usług IT w tym sektorze się konsoliduje.  

Dzięki e-commerce można dzisiaj sprzedać praktycznie każdy produkt i usługę. Sekretem jest dotarcie do potencjalnego klienta i przedstawienie mu oferty w taki sposób, by skłonić go do zakupu.  

Pytanie nie brzmi już więc „czy inwestować w e-commerce”, ale „jak to zrobić, by uzyskać możliwie najszybszy zwrot z inwestycji”. I na to pytanie odpowiadamy w poradniku „Wszystko jest do sprzedania: kompendium skutecznego e-commerce”, który możesz pobrać bezpłatnie poniżej.

Zobacz również dwie poprzednie części: pierwsządrugą.

Personalizacja w e-commerce

Aż 63 proc. konsumentów postrzega dopasowaną do ich potrzeb ofertę̨ jako jeden z głównych powodów swoich decyzji zakupowych. Dlatego też personalizacja w e-commerce to jedno z kluczowych zagadnień naszego poradnika.

Przedstawiamy w nim efektywne i ekonomiczne w implementacji rozwiązania, które pozwolą nie tylko zwrócić uwagę klienta na ofertę, ale również skłonić go do zakupu i sprawić, by do nas wrócił.

Jedną z firm, której się to udało jest Ekskluzywna.pl.

Sukces firmy Ekskluzywna.pl

Sprzedaż internetowa – bezpieczny interes

W poradniku wskazujemy również, jak osiągnąć współczynniki konwersji e-commerce wyższe o blisko 50 proc. czy wzrosty sprzedaży rzędu 25-45 proc. na przykładzie marek, które zdecydowały się na zastosowanie proponowanych przez nas gotowych rozwiązań.

Adresujemy ten materiał do firm na każdym etapie ich e-commerce’owej przygody – zarówno do tych, które dopiero myślą o rozpoczęciu sprzedaży online, jak i do przedsiębiorstw, które dysponują sklepem online, jednak oczekują od niego lepszych efektów.

Pamiętajmy także, że cyberbezpieczeństwo również odpowiada za efektywność naszego biznesu. A ignorowanie jego zasad może fatalnie się odbić na prowadzeniu każdego przedsięwzięcia.

– Udany cyberatak może nie tylko negatywnie wpłynąć na wizerunek i wiarygodność firmy, ale również narazić na straty jej klientów – mówi Rafał Wiszniewski, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa. – Oprócz wycieku haseł, danych wrażliwych czy zainfekowania witryny, systemy internetowego sklepu są narażone na ataki typu DDoS (Distributed Denial of Service). Ich głównym celem jest paraliż infrastruktury sklepu, a w efekcie uniemożliwienie działania usług, np. strony internetowej sklepu, jego poczty etc.

– Stąd kwestie bezpieczeństwa są tak istotne – dodaje ekspert. – Jakie są sposoby na odpowiednie zabezpieczenie swojego sklepu internetowego? Ważne jest odpowiednie zabezpieczenie infrastruktury, zbieranie i monitorowanie zdarzeń pod kątem wystąpienia incydentów bezpieczeństwa, regularne aktualizacje, jak również szkolenia dla pracowników i administratorów. Aby zminimalizować skutki ataku DDoS, warto skorzystać z dostępnych usług ochrony oraz profesjonalnego wsparcia specjalistów.

Czego jeszcze dowiesz się w poradniku:

  • Co radzą nasi eksperci.
  • Jak prowadzić kompleksowe rozwiązania e-commerce?
  • O firmach, które skorzystały z cyfrowych rozwiązań i odniosły sukces.
  • Jak zapewnić bezpieczeństwo cyfrowe dla swojej firmy?
  • Poznasz drogę od budowy sklepu po międzynarodową ekspansję.
  • Jakie wykorzystać cyberpakiety przeciwko cyberprzestępcom.

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Oceń artykuł

Masz pytania? Wypełnij formularz. Nasz zespół ekspertów służy pomocą.

Mogą Cię również zainteresować

  • Zakończ rok rekordową sprzedażą w sieci

    Zakończ rok rekordową sprzedażą w sieci
    Zakończ rok rekordową sprzedażą w sieci
    Firma online 29 listopada 2022

    Firma online

    Zbliża się koniec roku. Wszyscy wtedy chcą więcej sprzedawać w sieci, ale Ty możesz zrobić to lepiej niż inni. Wystarczy, że odpowiednio przygotujesz sklep internetowy, stworzysz […]

  • Outsourcing. 10 praktycznych porad, jak obniżyć wydatki w małej firmie

    Outsourcing. 10 praktycznych porad, jak obniżyć wydatki w małej firmie
    Outsourcing. 10 praktycznych porad, jak obniżyć wydatki w małej firmie
    Firma online 17 listopada 2022

    Firma online

    Pokusa kontrolowania każdego aspektu działalności firmy jest duża, warto jednak czasem jej się oprzeć. Outsourcing daje bowiem małym i średnim przedsiębiorstwom […]

  • Jak oszczędzać energię w małych firmach?

    Jak oszczędzać energię w małych firmach?
    Jak oszczędzać energię w małych firmach?
    Firma online 28 października 2022

    Firma online

    Jeśli optymalizując zużycie energii w firmie, możemy jednocześnie zauważalnie obniżyć rachunki, chronić środowisko naturalne i oszczędzać czas, nie ma żadnego powodu, by tego nie robić. Szczególnie […]

  • 7 kroków do oszczędności energii w dużej firmie

    7 kroków do oszczędności energii w dużej firmie
    7 kroków do oszczędności energii w dużej firmie
    Firma online 28 października 2022

    Firma online

    Przemyślana strategia oszczędzania energii w firmie może wpłynąć pozytywnie nie tylko na wysokość faktur za prąd, ale również na wydajność pracowników i na środowisko naturalne. Jak zbudować taką strategię […]