Jaki hosting wybrać i na co zwrócić uwagę?
Firma online 1 sierpnia 2023 3 minuty czytania

Jaki hosting wybrać i na co zwrócić uwagę?

Szukając hostingu internetowego, należy wziąć pod uwagę wiele różnych czynników. Najważniejsze to: funkcjonalność, wydajność i niezawodność. Każdy z nich może mieć duży wpływ na sukces Twojej witryny.

Wybór dostawcy hostingowego dla strony internetowej to poważna decyzja, ponieważ jest podstawą sukcesu Twojej firmy w sieci. Dzięki odpowiedniemu hostingowi możesz znacznie poprawić i zwiększyć wydajność swojej platformy. Zły wybór może zakończyć się przestojami, a co za tym idzie – niepotrzebnymi wydatkami.

Czym jest hosting internetowy?


Hosting to nic innego jak usługa zapewniająca dostęp do wirtualnego środowiska, w którym można przechowywać i udostępniać różnego rodzaju zasoby. Mówiąc prościej, dzięki hostingowi Twoja witryna lub blog są widoczne dla każdego użytkownika połączonego z internetem. Usługa hostingowa jest świadczona głównie przez firmy zewnętrzne, które dysponują specjalistyczną infrastrukturą obliczeniową.

    Hosting to fundamentem strony internetowej. Wpływa także na optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Szybciej ładująca się i bezpieczniejsza witryna zapewnia lepsze wrażenia użytkownika, co prowadzi do większego ruchu organicznego i konwersji.

Najważniejsze czynniki determinujące wybór firmy hostingowej


Niezależnie od tego, czy jest to Twoja pierwsza, czy dziesiąta witryna internetowa, ważne jest, aby wybrać plan hostingowy odpowiadający potrzebom biznesowym. Poznaj najważniejsze czynniki determinujące wybór właściwego dostawcy!

Po pierwsze: zrozum i określ potrzeby swojej firmy


Wystarczy wpisać właściwą frazę w Google, by przekonać się, że istnieje mnóstwo dostawców usług hostingowych. Ale zanim rozważysz którąkolwiek z opcji, musisz zrozumieć potrzeby swojej witryny.

Pierwszym krokiem w wyborze odpowiedniego usługodawcy hostingowego jest zatem określenie, jakie są Twoje oczekiwania względem przyszłej platformy. Zadaj sobie pytania, takie jak:

  • Jaką stronę internetową chcesz stworzyć?
  • Czy chcesz korzystać z WordPressa, czy może z Joomli?
  • Jakiej wydajności oczekujesz?
  • Czy zależy Ci na skalowalności zasobów?

Im bardziej szczegółowo określisz potrzeby organizacji, tym łatwiej i szybciej znajdziesz odpowiedni hosting dla swojej witryny, który pozwoli realizować założone cele biznesowe. W rzeczywistości nie każdy hosting jest odpowiedni dla wszystkich typów klientów. Firma, której zależy na publikowaniu wysokiej jakości specjalistycznego contentu, będzie mieć inne wymagania niż sklep internetowy z elektroniką czy ubraniami. Wybierz dostawcę, który rozumie specyficzne potrzeby Twojej organizacji.

Sprawdź cennik i różnorodność oferty


Cena jest czynnikiem, który wiele osób bierze pod uwagę przy wyborze dostawcy usług hostingowych, jednak nie powinna być decydująca. Kiedy porównujesz ofertę kilku dostawców, pamiętaj o starym powiedzeniu, że dostajesz to, za co płacisz. Wybór najtańszego hostingu niekoniecznie jest dobrą opcją, zwłaszcza jeśli Twoja witryna ma zarabiać realne pieniądze i musi obsłużyć duży ruch.

Tani hosting prawdopodobnie nie będzie miał wystarczającej mocy obliczeniowej i miejsca na dysku, aby zapewnić wydajne i niezawodne działanie Twojej przyszłej strony WWW. Warto zwrócić uwagę na parametry. Dostawca, który ma różnorodną ofertę, będzie mógł sprostać oczekiwaniom szerokiej grupy klientów – od małych sklepów internetowych po bardziej rozbudowane platformy usługowe.

Zapoznaj się z parametrami technicznymi serwera


Porównaj charakterystyki oraz parametry pakietów hostingowych i wybierz serwer, który będzie odpowiadał skali Twojego biznesu. Szczególną uwagę powinieneś zwrócić na:

  • Pamięć masową (znana również jako przestrzeń dyskowa): zastanów się, ile pamięci potrzebujesz; zbyt mała przestrzeń ograniczy wzrost Twojej firmy.
  • Przepustowość – ma wpływ na ilość danych, które Twoja witryna może przesyłać między użytkownikami końcowymi i serwerem. Brak wystarczającej przepustowości oznacza, że strona może ulec awarii, jeśli zbyt wielu użytkowników w tym samym czasie będzie z niej korzystać.
  • RAM (pamięć operacyjna) – ma duży wpływ na wydajność serwera. Im bardziej rozbudowana jest Twoja platforma internetowa, tym więcej pamięci RAM potrzebujesz!

Upewnij się, jakie zabezpieczenia oferuje dostawca


Naruszenia bezpieczeństwa mogą dotyczyć nawet małego sklepu internetowego. Upewnij się, że Twoja firma hostingowa ma odpowiednie zabezpieczenia, które pomogą chronić prywatne informacje Twoich klientów. Ma to kluczowe znaczenie także w kontekście transakcji online. Dobrze, aby wśród obsługiwanych technologii zabezpieczeń znalazły się:

  • Secure Sockets Layer (SSL),
  • DNS Anycast,
  • WAF,
  • separacja stron internetowych.

Zapoznaj się ze strategią tworzenia kopii zapasowej i planem odzyskiwania po awarii


Nawet najdrobniejsze przestoje w działaniu strony WWW mogą skutkować olbrzymimi stratami finansowymi. Wybierając dostawcę usług hostingowych, musisz upewnić się, czy firma ma przygotowany plan tworzenia kopii zapasowych na wypadek awarii. Jeśli nie – odzyskanie utraconych danych, kodu lub treści ze strony internetowej może kosztować Cię setki, a nawet tysiące złotych.

Przetestuj jakość obsługi klienta


Przy wyborze dostawcy hostingowego powinieneś również zwrócić uwagę na jakość obsługi klienta. Dobrym sposobem jest skontaktowanie się z firmą bezpośrednio i zapytanie o ofertę. W ten sposób sprawdzisz jakość świadczonych usług oraz to, jak szybko uzyskasz odpowiedź. Najlepiej, jeśli dostawca oferuje całodobową pomoc i zapewnia szeroki wybór kanałów komunikacji.

Warto poświęcić trochę czasu na dokładne przeanalizowanie ofert dostawców hostingowych, uwzględniając czynniki wymienione wyżej. W ten sposób zaoszczędzisz sobie wielu potencjalnych kłopotów związanych z działaniem Twojej firmowej witryny.

Masz pytania? Wypełnij formularz. Nasz zespół ekspertów służy pomocą.

Popularne tagi

Mogą Cię również zainteresować

  • Co to jest dług technologiczny i jak nim zarządzać?

    Co to jest dług technologiczny i jak nim zarządzać?
    Co to jest dług technologiczny i jak nim zarządzać?
    Firma online 30 kwietnia 2024

    Firma online

    Współczesny świat pędzi naprzód, a biznes musi nadążać za zmianami. W rezultacie często powstaje dług technologiczny, czyli zaległości w architekturze […]

  • Neat – otwarty na cały świat

    Neat – otwarty na cały świat
    Neat – otwarty na cały świat
    Firma online 23 kwietnia 2024

    Firma online

    Komunikacja online jest dziś nieodłącznym elementem biznesu, a wideokonferencje tzw. must have każdej firmy. Wymagania dotyczące narzędzi umożliwiających zdalny kontakt […]

  • Wywiad. Metaverse – nauka, medycyna, biznes

    Wywiad. Metaverse – nauka, medycyna, biznes
    Wywiad. Metaverse – nauka, medycyna, biznes
    Firma online 2 kwietnia 2024

    Firma online

    Spotkania z klientami biznesowymi bez kosztownych delegacji czy szkolenia pracowników, które nie wymuszają zatrzymywania linii produkcyjnej to nie mrzonka. Jest […]

  • Systemy zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) firmy Quantum

    Systemy zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) firmy Quantum
    Systemy zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) firmy Quantum
    Firma online 15 marca 2024

    Firma online

    Cyfrowa transformacja i rosnąca konkurencja wymagają od przedsiębiorstw sprawnego zarządzania łańcuchem dostaw.  Orange Polska, podpisał umowę partnerską z firmą Quantum […]