Dobra organizacja biura to nie tylko wygodny fotel
Firma online 25 lutego 2022 3 minuty czytania

Dobra organizacja biura to nie tylko wygodny fotel

Cyfrowe biuro, jeszcze bardziej niż stacjonarne, wymaga dobrej organizacji. Można ją osiągnąć dzięki zdalnym narzędziom, które pozwalają na koordynację działań firmy, jak i na uzyskanie pomocy w zakresie IT. Dowiedz się, jak z pomocą Orange dla Firm zyskać dostęp do CRM dla małej firmy, cyfrowego systemu rezerwacji i wsparcia specjalistów IT.

Dobra organizacja biura w chmurze

Możliwość zdalnej współpracy jest konieczna do przetrwania współczesnego biznesu. Dotyczy to zarówno wykorzystania narzędzi chmurowych w codziennej pracy, jak i wsparcia IT w razie problemów ze sprzętem. Jedną z korzyści płynących z posiadania cyfrowego biura jest usprawnienie szeregu działań, by móc skupić się na tym, co najważniejsze – właściwej działalności firmy. Jednocześnie im więcej zdalnych rozwiązań będziemy w stanie wdrożyć, tym większe mamy szanse na kontynuowanie pracy w niepewnych czasach przywracanych co jakiś czas ograniczeń i izolacji społecznej.

Właściciele mniejszych firm nie zawsze mogą pozwolić sobie na wykupienie specjalistycznych systemów wykorzystywanych przez korporacje dominujące w różnych branżach. I niekoniecznie takie rozwiązania są potrzebne przy działalności na mniejszą skalę. Szczególnie że takie same efekty można osiągnąć, korzystając z narzędzi dostępnych w ramach pakietu Microsoft 365.

Oprócz tych standardowych, przeznaczonych do przechowywania danych i dzielenia się plikami, mamy do dyspozycji również bardziej wyspecjalizowane. Należy do nich usługa Microsoft Bookings. Jest to system rezerwacji, który idealnie sprawdzi się w gabinetach lekarskich, pensjonatach, salonach fryzjerskich i w każdej działalności, która wiąże się z planowaniem i odbywaniem wielu spotkań.

Szukasz programu, który może pełnić funkcję CRM dla małej firmy?

W porządkowaniu informacji o klientach i realizowanych dla nich zleceniach może pomóc program dostępny w pakiecie Microsoft 365 – Outlook Customer Manager.

Organizuje on automatycznie, na osi czasu obok skrzynki odbiorczej, dane związane z konkretnym kontaktem, takie jak adresy e-mail, spotkania, połączenia, notatki, pliki, zadania, transakcje i terminy. Szybki dostęp do zgromadzonych w jednym miejscu informacji to oszczędność czasu i duże ułatwienie – szczególnie wówczas, gdy prowadzimy równocześnie interesy z wieloma klientami.

Natomiast wszędzie tam, gdzie kluczowe dla sukcesu jest skoordynowanie działań kilku osób, przydatnymi narzędziami będą usługi Microsoft Planner i StaffHub, które pomagają w zarządzaniu bieżącymi zadaniami oraz harmonogramami poszczególnych pracowników.

Koniec z problemami komputerowymi w sektorze MŚP

 

Nawet posiadając znakomity sprzęt i użyteczne aplikacje, od czasu do czasu będziemy potrzebować pomocy informatyka. Niewiele małych biznesów, szczególnie tych, których działalność nie jest bezpośrednio związana z usługami cyfrowymi, stać na zatrudnianie na stałe specjalisty IT lub korzystanie z obsługi zewnętrznej firmy w tym zakresie. Oddanie komputera do serwisu w razie nagłej awarii może wiązać się nie tylko z dużymi wydatkami, lecz także z długim okresem oczekiwania. To z kolei poważna przeszkoda w prowadzeniu biznesu.

Korzystniejszym rozwiązaniem dla małych i średnich firm mogą być usługi stworzone właśnie z myślą o takich podmiotach. Przykładem jest Wsparcie IT, jakie oferuje Orange dla Firm. W razie problemów z komputerem możemy zadzwonić pod dedykowany numer i otrzymać przez telefon niezbędne wskazówki lub zdalną naprawę.

Jest ona możliwa dzięki zalogowaniu się specjalisty IT na laptopie, po uzyskaniu naszej zgody. Aby naprawa przebiegała sprawnie, zostaje do niej przydzielony jeden specjalista, który przeprowadzi nas przez cały proces.

Nie musimy się więc obawiać, że tak jak w przypadku tradycyjnych infolinii, za każdym razem będziemy trafiali do innej osoby, której trzeba od nowa wyjaśniać, na czym polega nasza awaria komputera. Wiele usterek, problemów z oprogramowaniem czy systemem operacyjnym da się usunąć w ten sposób. Jeśli korzystamy z kompleksowego Wsparcia IT, w razie poważniejszych problemów komputerowych możemy liczyć na wizytę informatyka w firmie klienta w ciągu 24 h od zgłoszenia, a także na otrzymanie zastępczego sprzętu w przypadku większych problemów technicznych.

W cyfrowym biurze  warto więc zatroszczyć się nie tylko o podstawowe programy do pracy, lecz także o narzędzia usprawniające i automatyzujące codzienne procesy. Dzięki temu będziemy mogli poświęcić więcej czasu na kluczową dla naszego biznesu działalność, nie tracąc go na poboczne tematy.

 

Oceń artykuł

Popularne tagi

Mogą Cię również zainteresować

  • Jak promować firmę, ale się nie zrujnować

    Jak promować firmę, ale się nie zrujnować
    Jak promować firmę, ale się nie zrujnować
    Firma online 21 lipca 2022

    Firma online

    Współczesny konsument nie chce tracić czasu na reklamy produktów, które go nie interesują. Docenia za to marki, które dobrze odczytują jego potrzeby. Dlatego przyszłość należy do firm […]

  • Biuro gdziekolwiek – praca zdalna z Orange dla Firm

    Biuro gdziekolwiek – praca zdalna z Orange dla Firm
    Biuro gdziekolwiek – praca zdalna z Orange dla Firm
    Firma online 19 lipca 2022

    Firma online

    Łączność, mobilność, bezpieczeństwo, komunikacja, sprzęt i oprogramowanie to filary zdalnej pracy. W ramach każdego z tych aspektów Orange dla Firm oferuje usługi dopasowane do potrzeb […]

  • Jak sprzedawać w sieci i prowadzić firmę za 15 zł?

    Jak sprzedawać w sieci i prowadzić firmę za 15 zł?
    Jak sprzedawać w sieci i prowadzić firmę za 15 zł?
    Firma online 14 lipca 2022

    Firma online

    Czy można mieć sklep internetowy, stronę WWW i pakiet narzędzi organizujących pracę firmy za kilkaset złotych miesięcznie? Tak, tylko po co przepłacać. Dostaniemy to już za cenę dużej […]

  • Firma rozproszona. Nowe zasady dla pracodawców

    Firma rozproszona. Nowe zasady dla pracodawców
    Firma rozproszona. Nowe zasady dla pracodawców
    Firma online 12 lipca 2022

    Firma online

    Upowszechnienie się mobilnej pracy sprawiło, że zaczęły pojawiać się również związane z nią wątpliwości. Czy pracodawcy powinni pokrywać koszty zużycia prądu w domowych biurach? […]