Dobra organizacja biura to nie tylko wygodny fotel
Firma online

Dobra organizacja biura to nie tylko wygodny fotel

25 czerwca 2021

Cyfrowe biuro, nie inaczej niż to stacjonarne, a być może nawet w jeszcze większym stopniu, wymaga dobrej organizacji. Można ją osiągnąć dzięki zdalnym narzędziom, które pozwalają zarówno na koordynację działań firmy, jak i na uzyskanie pomocy w zakresie IT. Dowiedz się, jak z pomocą Orange dla Firm zyskać dostęp do CRM dla małej firmy, cyfrowego systemu rezerwacji i wsparcia specjalistów IT.

 

Dobra organizacja biura w chmurze: Microsoft Bookings, Outlook Customer Manager, Microsoft Planner i StaffHub

Możliwość zdalnej współpracy jest konieczna do przetrwania współczesnego biznesu. Dotyczy to zarówno wykorzystania narzędzi chmurowych w codziennej pracy, jak i wsparcia IT w razie problemów ze sprzętem. Jedną z korzyści płynących z posiadania cyfrowego biura jest usprawnienie szeregu działań, by móc skupić się na tym, co najważniejsze – właściwej działalności firmy. Jednocześnie im więcej zdalnych rozwiązań będziemy w stanie wdrożyć, tym większe mamy szanse na kontynuowanie pracy w niepewnych czasach przywracanych co jakiś czas ograniczeń i izolacji społecznej.

Właściciele mniejszych firm nie zawsze mogą pozwolić sobie na wykupienie specjalistycznych systemów wykorzystywanych przez korporacje dominujące w różnych branżach. I niekoniecznie takie rozwiązania są potrzebne przy działalności na mniejszą skalę. Szczególnie że takie same efekty można osiągnąć, korzystając z narzędzi dostępnych w ramach pakietu Microsoft 365. Oprócz tych standardowych, przeznaczonych do przechowywania danych i dzielenia się plikami, mamy do dyspozycji również bardziej wyspecjalizowane. Należy do nich usługa Microsoft Bookings. Jest to system rezerwacji, który idealnie sprawdzi się w gabinetach lekarskich, pensjonatach, salonach fryzjerskich i w każdej działalności, która wiąże się z planowaniem i odbywaniem wielu spotkań.

Szukasz programu, który może pełnić funkcję CRM dla małej firmy? W porządkowaniu informacji o klientach i realizowanych dla nich zleceniach może pomóc inny program dostępny w pakiecie Microsoft 365 – Outlook Customer Manager. Organizuje on automatycznie, na osi czasu obok skrzynki odbiorczej, dane związane z konkretnym kontaktem, takie jak adresy e-mail, spotkania, połączenia, notatki, pliki, zadania, transakcje i terminy. Szybki dostęp do zgromadzonych w jednym miejscu informacji to oszczędność czasu i duże ułatwienie – szczególnie wówczas, gdy prowadzimy równocześnie interesy z wieloma klientami. Natomiast wszędzie tam, gdzie kluczowe dla sukcesu jest skoordynowanie działań kilku osób, przydatnymi narzędziami będą usługi Microsoft Planner i StaffHub, które pomagają w zarządzaniu bieżącymi zadaniami oraz harmonogramami poszczególnych pracowników.

 

Koniec z problemami komputerowymi w sektorze MŚP

Nawet posiadając znakomity sprzęt i użyteczne aplikacje, od czasu do czasu będziemy potrzebować pomocy informatyka. Niewiele małych biznesów, szczególnie tych, których działalność nie jest bezpośrednio związana z usługami cyfrowymi, stać na zatrudnianie na stałe specjalisty IT lub korzystanie z obsługi zewnętrznej firmy w tym zakresie. Oddanie komputera do serwisu w razie nagłej awarii może wiązać się nie tylko z dużymi wydatkami, lecz także z długim okresem oczekiwania. To z kolei poważna przeszkoda w prowadzeniu biznesu.

Korzystniejszym rozwiązaniem dla małych i średnich firm mogą być usługi stworzone właśnie z myślą o takich podmiotach. Przykładem jest Wsparcie IT, jakie oferuje Orange dla Firm. W razie problemów z komputerem możemy zadzwonić pod dedykowany numer i otrzymać przez telefon niezbędne wskazówki lub zdalną naprawę. Jest ona możliwa dzięki zalogowaniu się specjalisty IT na laptopie, po uzyskaniu naszej zgody. Aby naprawa przebiegała sprawnie, zostaje do niej przydzielony jeden specjalista, który przeprowadzi nas przez cały proces. Nie musimy się więc obawiać, że tak jak w przypadku tradycyjnych infolinii, za każdym razem będziemy trafiali do innej osoby, której trzeba od nowa wyjaśniać, na czym polega nasza awaria komputera. Wiele usterek, problemów z oprogramowaniem czy systemem operacyjnym da się usunąć w ten sposób. Jeśli korzystamy z kompleksowego Wsparcia IT, w razie poważniejszych problemów komputerowych możemy liczyć na wizytę informatyka w firmie klienta w ciągu 24 h od zgłoszenia, a także na otrzymanie zastępczego sprzętu w przypadku większych problemów technicznych.

 

W cyfrowym biurze  warto więc zatroszczyć się nie tylko o podstawowe programy do pracy, lecz także o narzędzia usprawniające i automatyzujące codzienne procesy. Dzięki temu będziemy mogli poświęcić więcej czasu na kluczową dla naszego biznesu działalność, nie tracąc go na poboczne tematy.

Mogą Cię również zainteresować

  • Mały może więcej!

    Mały może więcej!
    Mały może więcej!

    Firma online

    Firma online

    Małe i średnie firmy do rozwoju potrzebują nowych technologii. To truizm – jednak wyszukiwanie, zakup i wdrożenia nowoczesnych rozwiązań utrudnia brak czasu i środków, oraz niedobór […]

  • Nie potrzebujesz terminala by obsługiwać płatność telefonem. Wszystko dzięki Fastpass

    Nie potrzebujesz terminala by obsługiwać płatność telefonem. Wszystko dzięki Fastpass
    Nie potrzebujesz terminala by obsługiwać płatność telefonem. Wszystko dzięki Fastpass

    Firma online

    Firma online

    Rok 2020 uświadomił nam, jak szybko potrafi zmienić się współczesny świat, a przyszłość firmy może zależeć od umiejętności przystosowania się i zapewnienia obsługi […]