Smartfon w tarapatach! Jak mu pomóc?
Cyberbezpieczeństwo 28 marca 2022 <1 minuta czytania

Smartfon w tarapatach! Jak mu pomóc?

Jedna z najdroższych napraw telefonu komórkowego wyniosła prawie 6,5 tys. złotych. Aby uniknąć takich wydatków wystarczy dobre ubezpieczenie lub odpowiedni serwis. Właściciele firmowych smartfonów mają również Orange Smart Care Premium – usługę, dzięki której naprawią urządzenie nawet bez podawania przyczyny uszkodzenia.

Telefon komórkowy to gadżet, który narażony jest na wiele zagrożeń. Jego największym wrogiem jest… człowiek. Według badań firmy Digital Care aż 90 proc. to uszkodzenia ekranu, a 10 proc. zalania i kłopoty z głośnikami.

Ruch w serwisach rośnie podczas wakacji aż o 33 proc. Jak widać komórki nie lubią urlopu. Wtedy do naprawy trafiają urządzenia zalane wodą lub zatkane piaskiem. Wśród nich są smartfony, które wpadły do pralki lub toalety. No cóż, losy naszego cyfrowego pupila bywają dramatyczne.

Ile kosztuje ubezpieczenie telefonu?

Powszechność użycia i fakt, że z telefonem praktycznie się nie rozstajemy, powodują, że statystycznie rośnie prawdopodobieństwo uszkodzenia bądź awarii telefonu. Upadki, uderzenia, zalanie wodą to najczęstsze sytuacje, w których uświadamiamy sobie, że nasz telefon to urządzenie bardzo podatne na uszkodzenie mechaniczne.

Co gorsza, dochodzi do nich najczęściej z winy samego użytkownika, co powoduje, że naprawa nie jest objęta ani gwarancją, ani różnego rodzaju ubezpieczeniami oferowanymi przez operatorów komórkowych. Właściciel telefonu z pękniętym ekranem, obudową czy taki, który uległ uszkodzeniu mechanicznemu lub został zalany wodą musi na własną rękę dokonać naprawy i sam ponieść jej koszty. A te są niemałe.

Naprawa wyświetlacza, nawet w niskobudżetowym smartfonie kosztuje ok. 600 zł, wymiana aparatu to ok. 200 zł, a płyty głównej 800 zł. Całościowe usunięcie skutków zalania wiąże się z wydatkiem rzędu 1500 zł. W przypadku flagowców, czyli najlepszych modeli danego producenta, ceny te mogą być kilkakrotnie wyższe.

Rekordzistą okazał się telefon Samsung Galaxy
Z FOLD 2 —6 400 zł za naprawę, czyli prawie równowartość nowego urządzenia.

Dlatego w trosce o klientów Orange wprowadziło usługę Orange Smart Care. To rodzaj umowy, w ramach której firma zobowiązuje się do szybkiej naprawy w autoryzowanym serwisie określonych uszkodzeń objętego nią smartfona, bez dociekania, z czyjej winy one powstały.

Standard i Premium, czyli jak ochronić swój telefon

W standardowej wersji usługi ochroną objęte są ekran oraz aparat, przyciski i obudowa, o ile zostały uszkodzone wraz z wyświetlaczem. Jeżeli uszkodzeniu uległy również inne komponenty, to właściciel telefonu proszony jest o dokonanie stosownej dopłaty.

W ramach umowy przysługuje mu dowolna liczba napraw, aż do wyczerpania 1200 zł limitu. W przypadku zalania telefonu wodą może być on profesjonalnie wysuszony, a jeśli zajdzie taka potrzeba wymieniona zostanie jego płyta główna. Cena takiej usługi to tylko 9,75 zł netto miesięcznie.

Niewiele droższa jest usługa Premium. W jej ramach naprawione mogą być wszystkie uszkodzenia mechaniczne, a nie tylko te związane z uszkodzeniem wyświetlacza. W przypadku usuwania skutków zalania wodą wymienione mogą być wszelkie podzespoły, które będą tego wymagały.

Użytkownikowi przysługuje jedna naprawa telefonu rocznie, nie ma ona jednak żadnego limitu finansowego. Jest to więc znakomita propozycja zwłaszcza dla tych którzy mają najlepsze smartfony, te z wyższej półki, których naprawa zwykle jest kosztowna. Koszt usługi w tej wersji to 13 zł netto miesięcznie.

W wariancie Premium pojawiały się bardzo drogie naprawy np.: 5200 zł,
w tym:

  • koszt wymiany wyświetlacza prawie 3000zł,
  • koszty płyty głównej prawie 1900zł.

Rabat na serwis telefonu

Usługa Smart Care w obu wersjach jest przydatna również w przypadku uszkodzeń, których naprawa nie obejmuje. W takiej sytuacji z jej tytułu przysługuje bowiem 10 proc. zniżki na pracę autoryzowanego serwisu, z wyłączeniem telefonów produkowanych przez markę Apple.

Istotne jest też, że niezależnie od wybranej przez użytkownika wersji Smart Care 90 proc. wszystkich napraw trwa zaledwie 7 dni. W sytuacji, kiedy naprawa trwa dłużej, klientowi przysługuje smartfon zastępczy.

Łatwo i wygodnie – umowa na czas nieokreślony to podstawa!

Orange wprowadziło to rozwiązanie jako pierwszy operator na polskim rynku. Jest to zarówno oferta dla firm, jak i dla klientów indywidualnych. Co ważne, oferta Orange Dla Firm skonstruowana jest w taki sposób by jej aktywacja i późniejsze korzystanie, były możliwie i jak najłatwiejsze, co w dobie licznych formalności, biurokracji, obowiązkowych podpisów i klauzul jest ukłonem w stronę firm. Właściciel uszkodzonego telefonu nie musi nawet odwiedzać serwisu czy salonu obsługi. Wystarczy, że skontaktuje się z dedykowaną infolinią lub dokona zgłoszenia online.

Firma wyśle do niego kuriera, który odbierze urządzenie i dostarczy je do serwisu. Tam dokonana zostanie weryfikacja usterki, a potem telefon zostanie naprawiony. Następnie kurier odwiezie telefon z powrotem. W przypadku, gdyby naprawy wymagały komponenty niewchodzące w zakres usługi, klient zostanie poinformowany o konieczności odpowiedniej dopłaty, z uwzględnieniem przysługującej mu dziesięcioprocentowej zniżki. Nie jest możliwa częściowa naprawa, np. z pominięciem części niechronionych w ramach usługi, gdyż wiązałaby się ona z utratą przez klienta gwarancji.

Nie ma tu długich kwestionariuszy, które mają opisać przyczyny uszkodzenia, znanych chociażby z umów ubezpieczenia telefonów, ani mozolnego szukania punktu serwisowego. Jest to więc idealna propozycja dla wiecznie zajętego przedsiębiorcy. Jej wykupienie przypomina nieco sytuację, w której zatrudniłby on osobistego serwisanta. Tylko że nie ma serwisantów, którzy pracowaliby za kilka-kilkanaście złotych miesięcznie.

 

Oceń artykuł

Masz pytania? Wypełnij formularz. Nasz zespół ekspertów służy pomocą.

Mogą Cię również zainteresować

  • Ciemne strony blackoutu. Jak sobie z nimi poradzić?

    Ciemne strony blackoutu. Jak sobie z nimi poradzić?
    Ciemne strony blackoutu. Jak sobie z nimi poradzić?
    Cyberbezpieczeństwo 27 października 2022

    Cyberbezpieczeństwo

    Największy blackout na Jawie i Bali odciął od prądu 100 milionów ludzi. Kto pobije ten rekord? Czy Polsce i Europie również grozi taka awaria i czy można […]

  • Jak dbać o prywatność w sieci?

    Jak dbać o prywatność w sieci?
    Jak dbać o prywatność w sieci?
    Cyberbezpieczeństwo 5 października 2022

    Cyberbezpieczeństwo

    Czy podczas korzystania z internetu myślisz o tym, czy Twoja aktywność zostawia ślady? Czy Twoje dane są bezpieczne? W tym artykule dowiesz się, jak unikać zagrożeń w internecie i jak […]

  • Niebezpieczne numery telefonów – jak nie paść ofiarą oszustwa?

    Niebezpieczne numery telefonów – jak nie paść ofiarą oszustwa?
    Niebezpieczne numery telefonów – jak nie paść ofiarą oszustwa?
    Cyberbezpieczeństwo 15 września 2022

    Cyberbezpieczeństwo

    Choć rozmowy telefoniczne to dla przedsiębiorcy codzienność, niektórych telefonów nie powinno się odbierać, a tym bardziej na nie oddzwaniać. Jakie numery najlepiej od razu umieścić na „czarnej […]

  • Flota urządzeń mobilnych nie jest już domeną dużych firm

    Flota urządzeń mobilnych nie jest już domeną dużych firm
    Flota urządzeń mobilnych nie jest już domeną dużych firm
    Cyberbezpieczeństwo 1 września 2022

    Cyberbezpieczeństwo

    Nawet niewielkie firmy dysponują dziś sporą flotą urządzeń mobilnych, a prowadzenie rozmów telefonicznych to tylko jedna z ich wielu funkcji. Służbowe smartfony mogą mieć […]