Orange Smart Care – optymalne ubezpieczenie smartfona
Cyberbezpieczeństwo

Orange Smart Care – optymalne ubezpieczenie smartfona

18 stycznia 2021

Firma odbierze, naprawi i odwiezie Twój telefon komórkowy, a przy tym nie zapyta, jak doszło do jego usterki. Nawet jeśli to będzie uszkodzenie mechaniczne. Właściciele smartfonów nie muszą szukać lepszej opcji niż Orange Smart Care.

Ile kosztuje ubezpieczenie telefonu?

9,75zł to cena spokoju. Dla Ciebie i Twojego telefonu.

Telefon komórkowy od pojawienia się na rynku był ważnym narzędziem pracy przedsiębiorcy. Ale dziś, w dobie smartfonów, które pełnią tyle najróżniejszych funkcji, stał się wręcz niezastąpiony. To multi tool każdego biznesmena.

Powszechność użycia i fakt, że z telefonem praktycznie nie rozstajemy się niezależnie od pory dnia i sytuacji, w której się znajdujemy, powodują, że statystycznie rośnie prawdopodobieństwo uszkodzenia bądź awarii telefonu. Upadki, uderzenia, zalanie wodą to najczęstsze sytuacje, w których uświadamiamy sobie, że nasz telefon to urządzenie bardzo podatne na uszkodzenie mechaniczne. Co gorsza, dochodzi do nich najczęściej z winy samego użytkownika, co powoduje, że naprawa nie jest objęta ani gwarancją, ani różnego rodzaju ubezpieczeniami oferowanymi przez operatorów komórkowych. Właściciel telefonu z pękniętym ekranem, obudową czy taki, któremu popsuł się aparat w telefonie musi więc na własną rękę dokonać naprawy i sam ponieść jej koszty. A te są niemałe.

Naprawa wyświetlacza, nawet w niskobudżetowym smartfonie kosztuje ok. 600 zł, wymiana aparatu to ok. 200 zł, a płyty głównej 800 zł. Całościowe usunięcie skutków zalania wiąże się z wydatkiem rzędu 1500 zł. W przypadku flagowców, czyli najlepszych modeli danego producenta, ceny te mogą być kilkakrotnie wyższe.

Dlatego w trosce o swoich klientów Orange wprowadziło usługę Orange Smart Care. To rodzaj umowy, w ramach której firma zobowiązuje się do szybkiej naprawy w autoryzowanym serwisie określonych uszkodzeń objętego nią smartfona, bez dociekania, z czyjej winy one powstały.

Standard i premium, czyli jak ubezpieczyć telefon

W standardowej wersji usługi ochroną objęte są ekran oraz aparat, przyciski i obudowa, o ile zostały uszkodzone wraz z wyświetlaczem. Jeżeli uszkodzeniu uległy również inne komponenty, to właściciel telefonu proszony jest o dokonanie stosownej dopłaty. W ramach umowy przysługuje mu dowolna liczba napraw, aż do wyczerpania 1200 zł limitu. W przypadku zalania telefonu wodą może być on profesjonalnie wysuszony, a jeśli zajdzie taka potrzeba wymieniona zostanie jego płyta główna. Cena takiej usługi to tylko 9,75 zł netto miesięcznie. To niewiele, biorąc pod uwagę przed jak dużymi wydatkami może ona uchronić użytkownika.

Niewiele droższa jest usługa Premium. W jej ramach naprawione mogą być wszystkie uszkodzenia mechaniczne, a nie tylko te związane z uszkodzeniem wyświetlacza. W przypadku usuwania skutków zalania wodą wymienione mogą być wszelkie podzespoły, które będą tego wymagały. Użytkownikowi przysługuje jedna naprawa telefonu rocznie, nie ma ona jednak żadnego limitu finansowego. Jest to więc to znakomita propozycja zwłaszcza dla tych którzy mają najlepsze smartfony, te z wyższej półki, których naprawa zwykle jest kosztowna. Koszt usługi w tej wersji to 13 zł netto miesięcznie.

Jak uzyskać rabat na serwis telefonu

Usługa Smart Care w obu wersjach jest przydatna również w przypadku uszkodzeń, których naprawa nie obejmuje. W takiej sytuacji z jej tytułu przysługuje bowiem 10 proc. zniżki na pracę autoryzowanego serwisu, z wyłączeniem a telefonów produkowanych przez markę Apple.

Istotne jest też, że niezależnie od wybranej przez użytkownika wersji Smart Care 90 proc. wszystkich napraw trwa zaledwie 7 dni. W sytuacji, kiedy naprawa trwa dłużej, klientowi przysługuje smartfon zastępczy.

Łatwo i wygodnie – Umowa na czas nieokreślony to podstawa!

Usługę można uruchomić w momencie zawierania lub przedłużania umowy abonenckiej, a zrezygnować można z niej w każdej chwili. Adresowana jest ona zarówno do osób, które kupują telefon w ramach oferty operatora, jak i tych, które chcą nią objąć urządzenie pochodzące z innego źróa.

W tym telefon na kartę. W takim przypadku będzie ona dotyczyła smartfona, którego numer IMEI – indywidualny numer identyfikacyjny telefonu komórkowego – zostanie zarejestrowany u operatora. Nie musi być to aparat nabyty oryginalnie w salonie, może to być również telefon używany. Orange wprowadziło to rozwiązanie jako pierwszy operator na polskim rynku. Jest to zarówno oferta dla firm, jak i dla klientów indywidualnych. Co ważne, oferta Orange Dla Firm skonstruowana jest w taki sposób by jej aktywacja i późniejsze korzystanie, były możliwie i jak najłatwiejsze, co w dobie licznych formalności, biurokracji, obowiązkowych podpisów i klauzul jest ukłonem w stronę firm. Właściciel uszkodzonego telefonu nie musi nawet odwiedzać serwisu czy salonu obsługi. Wystarczy, że skontaktuje się z dedykowaną infolinią lub dokona zgłoszenia online. Firma wyśle do niego kuriera, który odbierze urządzenie i dostarczy je do serwisu. Tam dokonana zostanie weryfikacja usterki, a potem telefon zostanie naprawiony. Następnie kurier odwiezie telefon z powrotem. W przypadku, gdyby naprawy wymagały komponenty niewchodzące w zakres usługi, klient zostanie poinformowany o konieczności odpowiedniej dopłaty, z uwzględnieniem przysługującej mu dziesięcioprocentowej zniżki. Nie jest możliwa częściowa naprawa, np. z pominięciem części niechronionych w ramach usługi, gdyż wiązałaby się ona z utratą przez klienta gwarancji.

Orange Smart Care to kompleksowe rozwiązanie – gwarantuje użytkownikowi smartfona z jednej strony zabezpieczenie przed najczęstszymi uszkodzeniami tych urządzeń – według danych Orange rozbite wyświetlacze to aż 76 proc. wszystkich zgłaszanych usterek – a z drugiej maksymalnie odciąża go formalnie w tej kłopotliwej sytuacji. Nie ma tu długich kwestionariuszy, które mają opisać przyczyny uszkodzenia, znanych chociażby z umów ubezpieczenia telefonów, ani mozolnego szukania punktu serwisowego. Jest to więc idealna propozycja dla wiecznie zajętego przedsiębiorcy. Jej wykupienie przypomina nieco sytuację, w której zatrudniłby on osobistego serwisanta. Tylko że nie ma serwisantów, którzy pracowaliby za kilka-kilkanaście złotych miesięcznie.

Mogą Cię również zainteresować

  • Bezpieczny PESEL i NIP. Dlaczego to takie ważne?

    Bezpieczny PESEL i NIP. Dlaczego to takie ważne?
    Bezpieczny PESEL i NIP. Dlaczego to takie ważne?

    Cyberbezpieczeństwo

    Cyberbezpieczeństwo

    Numer PESEL i NIP dają duże możliwości. Korzystając z nich umiejętnie, możemy sprawnie załatwiać formalności i chronić interesy firmy. W niepowołanych rękach zmieniają się […]

  • Zapora sieciowa to tylko początek. Postaw na Orange Network Security

    Zapora sieciowa to tylko początek. Postaw na Orange Network Security
    Zapora sieciowa to tylko początek. Postaw na Orange Network Security

    Cyberbezpieczeństwo

    Cyberbezpieczeństwo

    Cyberbezpieczeństwo to ciągłe szacowanie ryzyka i balansowanie pomiędzy rosnącymi zagrożeniami a możliwościami budżetowymi organizacji. Kiedyś wystarczała standardowa zapora sieciowa. Dziś jedynie wysokiej jakości, […]