Smart Water

Oszczędne i ekologiczne zarządzanie wodą w Twojej miejscowości

Czym jest system Smart Water

Orange Smart Water to nowoczesne rozwiązanie, które umożliwia wygodne zarządzanie siecią wodociągową. System został opracowany z myślą o gminach, miastach i przedsiębiorstwach wodno-kanalizacyjnych. System Smart Water umożliwia zdalny odczyt liczników. Informacja o stanie wodomierzy może być w dowolnym momencie wysłana za pośrednictwem sieci GSM – bez udziału inkasenta. Orange Smart Water może współpracować z wodomierzami różnych producentów – na urządzeniu pomiarowym wystarczy zamontować nakładkę. Ponadto system na bieżąco monitoruje i analizuje przepływ wody – dane uzyskane dzięki Orange Smar Water umożliwiają prognozowanie zużycia oraz szybkie wykrycie usterek czy nieprawidłowości. W razie stwierdzenia awarii system automatycznie wysyła odpowiednie powiadomienie. Zarządzanie całym system Smart Water odbywa się za pomocą prostej aplikacji.

Orange Smart Water – poznaj korzyści

  • Wymierne oszczędności – system Smart Water przyśpiesza proces odczytywania stanu wodomierzy. Dane dotyczące zużycia wody zbierane są za pośrednictwem sieci komórkowej – inkasenci nie muszą już pojawiać się w mieszkaniach klientów. Aplikacja umożliwia automatyczne wystawianie faktur w oparciu o zebrane odczyty.
  • Sieć wodociągowa pod kontrolą – Orange Smart Water na bieżąco monitoruje stan infrastruktury. System jest w stanie sprawnie zidentyfikować awarię – chociażby na podstawie porównania ilość wody wtłaczanej do rur i przepływającej przez wodomierze. Wykorzystanie tej technologii umożliwia zmieszczenie strat wody nawet o kilkanaście procent. Jest to duża oszczędność, a także istotna korzyść dla środowiska.
  • Skuteczne zapobieganie nadużyciom – system wykrywa próby manipulowania wodomierzem za pomocą silnych magnesów. Niestety, jest to wciąż stosowana metoda kradzieży wody.
  • Nieograniczony dostęp do danych – dane z sieci wodociągowej są przechowywane na serwerze o najwyższych standardach bezpieczeństwa. Dostęp do informacji jest zapewniony przez całą na dobę. Dane historyczne umożliwiają ustalanie przyszłego zużycia oraz planowanie remontów i rozwoju sieci wodociągowej.
  • Wygoda dla mieszkańców – Orange Smart Water to korzyści dla wszystkich odbiorców wody. . Sprawdzanie stanu liczników odbywa się automatycznie. Mieszkańcy nie muszą być więc obecni w domu podczas odczytu. To ułatwienie jest szczególnie istotne w przypadku wodomierzy znajdujących się w trudno dostępnych lokalizacjach.
  • Profesjonalna pomoc – Smart Water to nie tylko zaawansowany produkt, ale też profesjonalne doradztwo w implementacji. Orange zapewnia pełne wsparcie – od koncepcji rozwiązania najlepiej dopasowanego do potrzeb możliwości finansowych miasta, po wdrożenie, przeszkolenie i pełne wsparcie w czasie współpracy.

Nasze doświadczenie

40 tyś. urządzeń

Smart Water w Polsce to już ponad 40 tys. urządzeń i hektolitry zaoszczędzonej wody.

30 miejscowości

Zaufało nam już ponad 30 miejscowości.

Realizacje w ostatnim roku

Wdrożone rozwiązania m.in: Bolesławiec, Szczecin, Białe Błota i Podkowa Leśna. Zainstalowano tam urządzenia, które pozwalają na kompleksowe zarządzanie zużyciem wody.

Pobierz PDF

Chcieliśmy przede wszystkim mieć wgląd w bieżące zużycie wody i zabezpieczyć naszych klientów przed nadmiernym jej poborem wynikającym np. z awarii w ich domu. Dzięki inteligentnemu systemowi od Orange możemy na koniec miesiąca w jednym momencie pobrać aktualne dane o zużyciu wody i na tej podstawie wystawiać faktury dla klientów. Wcześniej każdy inkasentów musiał co miesiąc zebrać dane z kilkuset punktów. Nie było więc możliwości, by zrobić to w ciągu jednego dnia.

Tomasz Makowski

rzecznik prasowy ZWiK Szczecin

Dzięki Smart Water od Orange możemy sprawdzić, ile wody dostarczyliśmy do danego rejonu i czy zgadza się to z ilością wody, którą wtłoczyliśmy do sieci wodociągowej. Z kolei Klient nie musi się martwić o odczyt i czekać na inkasenta ani telefonicznie podawać stanu licznika. Może też częściej dostawać fakturę, jeśli tylko zechce, nawet drogą e-mailową. Obecnie zdalnym odczytem objętych jest 37% naszych klientów. Dzięki zdalnym odczytom i pomiarowi wtłaczanej do sieci wody oraz pozostałym działaniom na sieci, w ciągu trzech lat obniżyliśmy straty wody o 13 punktów procentowych. Naszym celem jest objęcie zdalnym pomiarem wszystkich aktywnych punktów odbioru wody, a mamy ich ponad 5 tysięcy.

Stanisław Zdanowicz

Prezes Zarządu Hydrosfery Józefów

Zastanawiasz się czy jest to usługa dla Twojej firmy?

A może potrzebujesz porady?

Usługi powiązane

  • Internet Rzeczy
    Smart Stock RFID
    Sprawna weryfikacja posiadanych zapasów i zarządzanie towarami przechowywanymi w magazynie.
    Dowiedz się więcej
  • Internet Rzeczy
    Smart Energy
    Instalacje fotowoltaiczne i monitoring
    Dowiedz się więcej