Dostęp do infrastruktury
Zasady przygotowania i realizacji prac prowadzonych w zbliżeniu, kolizji oraz bezpośrednio na infrastrukturze telekomunikacyjnej Orange Polska.
Przygotowanie dokumentacji technicznej
Uzgodnienia branżowe, Warunki Techniczne, Konsultacje eKlient Infrastruktura
Zasady dostępu do infrastruktury
Nadzór nad realizacją prac Inwestorów
Weryfikacja inicjalnej bazy danych GESUT
Przygotowanie dokumentacji technicznej
Uzgodnienia branżowe, Warunki Techniczne, Konsultacje eKlient Infrastruktura
Aplikacja do składania wniosków o wydanie Warunków Technicznych, Uzgodnień branżowych, konsultacje. Dokumenty do pobrania:
Wymagania
Wymagania obowiązujące Obcych Wykonawców w przypadku prowadzenia prac:
- na infrastrukturze telekomunikacyjnej,
- w skrzyżowaniu z infrastrukturą telekomunikacyjną,
- w bezpośrednim zbliżeniu do infrastruktury telekomunikacyjnej
stanowiącej własność lub zarządzanej przez Orange Polska S.A.
Uwaga! Prace realizowane w zbliżeniu rozumiemy jako prace przy budowie obiektu budowlanego na odcinku realizowanym wzdłuż linii telekomunikacyjnej lub kanalizacji kablowej w odległości mniejszej niż określona w Rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 26 maja 2023 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać telekomunikacyjne obiekty budowlane i ich usytuowanie”
Odległość podstawowa wskazana w Rozporządzeniu jest parametrem, którego naruszenie sprowadza ryzyko dewastacji infrastruktury. Naruszenie odległości podstawowej ma miejsce także na skutek odstępstwa od dokumentacji projektowej wynikające np. z:
- błędów projektowych/geodezyjnych,
- niwelacji terenu,
- przemieszczenia się obiektu związanego z ruchami tektonicznymi zwłaszcza w obszarach wyrobisk górniczych.
W celu zweryfikowania przebiegu trasowego mediów ujawnionych w projekcie (w zasobach geodezyjnych) należy wykonywać ręczne przekopy kontrolne potwierdzające faktyczną lokalizację infrastruktury.
W ramach planowania inwestycji należy:
- 1. uzyskać warunki techniczne na przełożenie lub zabezpieczenie sieci od Orange Polska w aplikacji eKlient Infrastruktura
- 2. uzgodnić dokumentację projektową z Orange Polska w aplikacji eKlient Infrastruktura
Przed przystąpieniem do realizacji należy:
- Wystąpić o uzyskanie zgody oraz zapewnienie nadzoru przedstawicieli Orange Polska nad planowanymi pracami,
Wszelkie prace prowadzone na infrastrukturze, w skrzyżowaniu lub zbliżeniu realizowane są pod nadzorem przedstawicieli Orange Polska oraz wymagają nadzoru właścicielskiego, a prace realizowane w oparciu o wydane warunki techniczne i zaopiniowany projekt wymagają protokołu odbioru i rozliczenia z dokumentacji powykonawczej w tym geodezyjnej.
Nadzór właścicielski i odbiór końcowy wykonują upoważnieni przedstawiciele Orange.
Zobacz najczęściej pojawiające się pytania
1. Jak uniknąć ryzyka dewastacji infrastruktury telekomunikacyjnej w trakcie prowadzenia robót budowlanych?
- przed rozpoczęciem robót ziemnych należy zapoznać się z dokumentacją budowlaną i zaznaczonymi przebiegami trasowymi kabli lub kanalizacji kablowej
- w miejscach projektowanych zbliżeń i skrzyżowań z liniami telekomunikacyjnymi, także nie uwzględnionych w sytuacjach projektowych, roboty należy wykonywać ręcznie
- nie należy wykonywać robót ziemnych sprzętem mechanicznym w pobliżu infrastruktury telekomunikacyjnej
2. Jak należy postąpić, jeżeli Wykonawca zlokalizuje kabel lub kanalizację telekomunikacyjną, które nie zostały uwidocznione w dokumentacji geodezyjnej lub projektowej - istnieje ryzyko ich uszkodzenia?
- przerwać prace - zachować szczególną ostrożność
- zabezpieczyć przed możliwością przypadkowej dewastacji lub uszkodzenia infrastruktury
- zgłosić ten fakt przedstawicielowi Orange świadczącemu nadzór właścicielski lub zgłosić na infolinię Orange Polska pod nr 800 135 972
3. Jakie są skutki niestosowania obowiązujących wymagań, związane z prowadzeniem prac w zbliżeniu?
- zagrożenie dla zdrowia i życia związane z przerwą w dostarczaniu usług dla służb specjalnych
- obniżenie jakości lub przerwa w dostarczaniu usług telekomunikacyjnych dla klientów instytucjonalnych i indywidualnych
- uszkodzenia lub dewastacja infrastruktury telekomunikacyjnej OPL
4. Z jakich środków prawnych będzie korzystać Orange Polska w wypadku stwierdzenia nieuprawnionej ingerencji, uszkodzenia lub zniszczenia infrastruktury telekomunikacyjnej?
- odszkodowania dochodzonego na drodze postępowania cywilnego (na podstawie art. 415 Kodeksu Cywilnego)
- ścigania sprawcy uszkodzenia infrastruktury na drodze postępowania karnego (na podstawie art. 254a Kodeksu Karnego)
- zgłaszania odpowiednim organom budowy prowadzonej niezgodnie z udzielonym pozwoleniem i zasadami sztuki budowlanej (na podstawie Prawa Budowlanego i innych przepisów)
Załączniki
Aplikacja eKlient Infrastruktura Wykaz siedzib Wydziału, Działów Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta Wykaz siedzib Wydziałów Utrzymania Usług i Infrastruktury Protokół częściowy/końcowy nadzoru/odbiorueKlient Infrastruktura
Informacja o aplikacji
eKlient Infrastruktura to aplikacja do obsługi korespondencji wniosków dotyczących uzgodnień, warunków technicznych, duplikatów, konsultacji, prolongaty. Aplikacja eKlient Infrastruktura udostępnia zarejestrowanym Wnioskodawcom komercyjne usługi świadczone przez Orange Polska S.A. na rzecz podmiotów gospodarczych i Klientów indywidualnych w zakresie prowadzonych przez nich inwestycji i prac związanych z występowaniem infrastruktury telekomunikacyjnej w wskazanym obszarze opracowania inwestycji.
Jakie korzyści masz korzystając z aplikacji eKlient Infrastruktura?
- 1. Skrócenie czasu realizacji obsługiwanej sprawy
- 2. Możliwość otrzymywania powiadomienia SMS lub email na jakim etapie realizacji jest sprawa
- 3. Oszczędność czasu i pieniędzy na wysyłkę wniosku
- 4. Możliwość przesłania/dostarczenia plików do 100 MB
Konto w aplikacji mogą założyć wszyscy Klienci. Segmenty Klienta podzielone są na 3 grupy:
- 1. Jednostki Budżetowe
- 2. Klient Biznesowy
- 3. Klient indywidualny
Instrukcje
Poniżej, w sekcji Dokumenty do pobrania, udostępniamy instrukcje rejestracji konta oraz obsługi wniosku w aplikacji eKlient Infrastruktura
Najczęściej zadawane pytania
1. Jak zmienić hasło?
Skorzystaj z funkcji 'Przypomnij hasło'. Dla istniejących w aplikacji danych logowania (adres email + nr telefonu) ustalisz nowe hasło. Po zalogowaniu się do aplikacji również możesz zmienić hasło w sekcji "Moje konto"
2. Dlaczego moje dane z bazy podmiotów gospodarki narodowej (REGON) nie są poprawne?
Podając dane podmiotów gospodarczych z wykorzystaniem numerów NIP lub REGON aplikacja podstawi istniejące wpisy z bazy REGON (baza GUS).
W przypadku, gdy dane są niepoprawne prosimy o dokonanie stosowanych zgłoszeń do Głównego Urzędu Statystycznego w celu ich korekty.
Gdy dane w bazie REGON zostaną poprawione, możesz je wówczas zaktualizować w danych Twojego konta w aplikacji eKlient Infrastruktura lub zgłosić brakujące dane korzystając z formularza zgłoszeniowego w aplikacji.
3. Wnioskować o uzgodnienie czy o warunki techniczne?
JJeśli nie jesteś pewien/pewna, czy Twój projekt, plan zagospodarowania zostanie uzgodniony pozytywnie z uwagi na istniejące w obszarze opracowania sieci telekomunikacyjne zawnioskuj o "Uzgodnienie załączonego do wniosku projektu planowanej inwestycji w zakresie kolizji z infrastrukturą telekomunikacyjną, stanowiącej własność Orange Polska S.A. " łącznie z opcją "W przypadku stwierdzenia kolizji planowej inwestycji z istniejącą infrastrukturą proszę o wydanie Warunków Technicznych na jej usunięcie" (dostępna na 5 kroku składania wniosku w eKlient Infrastruktura)
4. Jak naliczymy koszt usługi, gdy inwestycję przedstawiono w fragmentach (nieciągłość)?
Na przykładzie: jeśli inwestycja to projekt drogi (sieci) o długości 1590m (koszt uzgodnienia według cennika z 29.04.2025r. 1200,00 zł), a przedstawiono do uzgodnienia mapy z fragmentami zakresu inwestycji lub wskazano konkretne miejsca, które są przedmiotem wniosku i takich nieciągłych zakresów względem całej projektowanej inwestycji jest 10 (każdy o długości do 100m) wówczas koszt uzgodnienia wyniesie jak za 10 odrębnych uzgodnień (koszt uzgodnienia 1500,00 zł)
5. Mam konto w aplikacji, ale Wnioskodawcą i Inwestorem jest inny podmiot i w jego imieniu chciałbym złożyć wniosek. Czy jest to możliwe?
W przypadku, gdy Użytkownik przekazuje do Orange wniosek i nie posiada stosownych pełnomocnictw do reprezentowania Inwestora i zaciągania zobowiązań finansowych w jego imieniu, wówczas należy w sekcji załączników (na kroku 4) dodać uzupełniony i podpisany przez kontrahenta wniosek jako załącznik dodatkowy.
Kontakt
Zachęcamy do kontaktu z naszym serwisem, gdzie można zgłosić pytanie, uwagę lub problem z działaniem aplikacji eKlient Infrastruktura
Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą drogą elektroniczną lub telefonicznie.
Zgłoszenia wysyłane drogą elektroniczną powinny zawierać poniższe informacje umożliwiające sprawną obsługę:
- Dane kontaktowe (prawidłowy adres e-mail, nr telefonu).
- Nazwę systemu operacyjnego i jego wersję.
- Nazwę przeglądarki internetowej: wersję oraz ustawienia językowe.
- Czas wystąpienia błędu: datę, godzinę.
- Miejsce wystąpienia błędu: na jakim oknie/formatce wystąpił błąd: (np. Moje konto, Szczegóły Sprawy, itp.)
- Szczegółowy opis sytuacji, która wywołuje błąd (w krokach) np.: Po zalogowaniu się do systemu i przejściu do obszaru „Nowa - Pozostałe wnioski”, w zakładce..., itd.
- Numer sprawy, jeśli jest zapisana (numer dostępny w sekcji wnioski ‘Zapisane’ aplikacji)
- Widok ekranu z błędem (Print Screen).
Powyższe informacje lub swoje uwagi wyślij korzystając z formularza zgłoszeniowego.
Dokumenty do pobrania
Instrukcja rejestracji konta w aplikacji eKlient Instrukcja obsługi wniosku w aplikacji eKlient Regulamin aplikacji eKlient Formularz zgłoszeniowy Wykaz siedzib Wydziału, Działów Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi KlientaWytyczne do przygotowania dokumentacji technicznej
Wystąpienie o wydanie Warunków Technicznych, Duplikatu
Orange Polska S.A. świadczy na rzecz podmiotów gospodarczych i klientów indywidualnych następujące usługi płatne:
-
wydanie Warunków Technicznych na nawiązanie do sieci Orange Polska S.A.
Warunki Techniczne na nawiązanie do sieci Orange Polska S.A. wydaje się wyłącznie podmiotom gospodarczym dla celów projektowych i nie stanowią one zobowiązania Orange Polska S.A. do wykonania przyłączenia do sieci telekomunikacyjnej.
Dla klientów indywidualnych wprowadzono poniższe kanały zgłoszeń:
Światłowód zgłoszenie lub Światłowód współfinansowanie - wydanie Warunków Technicznych na przełożenie lub zabezpieczenie infrastruktury Orange Polska S.A.
- wydanie Warunków Technicznych na wyniesienie infrastruktury Orange Polska S.A. z nieruchomości objętej ograniczonym prawem rzeczowym
-
wydanie duplikatu
W aplikacji eKlient Infrastruktura można również składać wnioski o poniższe usługi:- Uzgodnienie podkładów mapowych do celów projektowych
- Prolongata – przedłużenie ważności uzgodnienia (wystąpienie w czasie ważności wydanego uzgodnienia)
- Uzgodnienie załączonego do wniosku projektu planowanej inwestycji w zakresie kolizji z infrastrukturą telekomunikacyjną, stanowiącej własność Orange Polska S.A.
Złożenie wniosku o wykonanie usługi „wydanie warunków technicznych lub wydanie duplikatu
Krok 1
W celu uzyskania warunków technicznych lub wydania duplikatu należy złożyć wniosek w aplikacji eKlient Infrastruktura.
Alternatywnie wypełnić i podpisać wniosek, znajdujący się poniżej na stronie oraz wystąpić mailowo (format wniosku .pdf) lub korespondencyjnie do Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta zajmującego się wydawaniem warunków technicznych z ramienia Orange Polska S.A.
Do wniosku należy dołączyć:
- dokumentację (projekt zagospodarowania terenu, format .pdf) – w przypadku wersji papierowej 2 egzemplarze
- pełnomocnictwo inwestora/oświadczenie wnioskodawcy do zaciągania zobowiązań finansowych (w przypadku, gdy wnioskodawcą był inny podmiot niż inwestor)
-
Alternatywnie komplet dokumentów w wersji elektronicznej prosimy przesłać na adres mailowy (pojedynczy plik do 20 MB) wskazany w załączniku, a w przypadku braku takiej możliwości, wysłać pocztą tradycyjną na adres Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.
W temacie e-maila prosimy podawać: powiat, miejscowość, ulicę dotyczącą lokalizacji sprawy. Przedmiotowe dane pozwolą na szybsze i sprawniejsze przekazanie danego tematu do realizacji.
Wykaz siedzib Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta i adresów mailowych. Sprawdź
Krok 2
Pracownik Wydziału Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta na podstawie cennika oraz przesłanych informacji i dokumentów wyliczy wysokość opłaty, która zostanie pobrana za wydanie warunków technicznych, konsultacji technicznych lub wydania duplikatu.
Wyliczona opłata jest kwotą netto i w fakturze zostanie powiększona o należny podatek VAT, wg stawki obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
Wysokość opłaty jest naliczana zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem.
Faktura za wykonaną usługę zostanie dostarczona w formie wskazanej we wniosku (papierowa, elektroniczna). Opłaty nie są pobierane w siedzibach Wydziału Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.
Pracownik Orange Polska jest zobowiązany do wyliczania kwoty, która uzależniona jest od długości trwania konsultacji lub ilości stron wydawanego duplikatu.
Pracownik Orange Polska nanosi poprawki we wniosku i informuje Wnioskodawcę telefonicznie lub mailowo o wysokości kwoty opłaty za wykonanie usługi.
Wydane warunki techniczne, konsultacja techniczna lub duplikat zostaną odesłane na kontakt mailowy użytkownika aplikacji eKlient Infrastruktura.
Alternatywnie pocztą na wskazany we wniosku adres lub można odebrać je osobiście w siedzibie Wydziału Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.
Złóż wniosek on-line w aplikacji eKlient Infrastruktura
Alternatywnie Pobierz wniosek
Załączniki
Aplikacja eKlient Infrastruktura Wniosek o wydanie Warunków Technicznych, Uzgodnień branżowych, Konsultacje Wykaz siedzib Wydziału, Działów Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi KlientaWystąpienie o wydanie uzgodnienia branżowego
Orange Polska S.A. świadczy na rzecz podmiotów gospodarczych i klientów indywidualnych usługę płatną polegającą na:
- uzgodnieniu dostarczonej dokumentacji w zakresie kolizji infrastruktury Orange Polska S.A z planowanymi inwestycjami
- uzgodnieniu projektów, dla których wcześniej wydane zostały warunki techniczne
- konsultacjach technicznych w zakresie budowy, przełożenia lub zabezpieczenia infrastruktury Orange Polska S.A. w sprawach, do których wcześniej wydane zostały warunki techniczne
- uzgodnieniu podkładów mapowych do celów projektowych
- przedłużeniu ważności uzgodnienia – prolongata, dla wystąpień w czasie ważności wydanego uzgodnienia
- wydanie duplikatu uzgodnienia lub warunków technicznych (bez załączników mapowych, projektów)
Złożenie wniosku o wykonanie usługi „uzgodnienie branżowe”
Krok 1
W celu uzyskania uzgodnienia bądź duplikatu uzgodnienia należy złożyć wniosek w aplikacji eKlient Infrastruktura.
Alternatywnie należy wypełnić i podpisać wniosek, znajdujący się poniżej na stronie oraz wystąpić mailowo (rekomendowany format wniosku .pdf) lub korespondencyjnie do Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta zajmującego się uzgodnieniami branżowymi oraz weryfikacją bazy GESUT z ramienia Orange Polska S.A.
Do wniosku należy dołączyć:
- dokumentację (projekt zagospodarowania terenu, działki rekomendowany format .pdf) – w przypadku wersji papierowej 2 egzemplarze
- pełnomocnictwo inwestora do reprezentowania/zaciągania zobowiązań finansowych (w przypadku, gdy wnioskodawcą był inny podmiot niż inwestor)
-
komplet dokumentów w wersji elektronicznej prosimy przesłać na adres mailowy (pojedynczy plik do 20 MB) wskazany w załączniku a w przypadku braku takiej możliwości, wysłać pocztą tradycyjną na adres Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta (szczegóły w załączniku).
W temacie e-maila prosimy podawać: powiat, miejscowość, ulicę dotyczącą lokalizacji sprawy. Przedmiotowe dane pozwolą na szybsze i sprawniejsze przekazanie danego tematu do realizacji.
Wykaz siedzib Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta i adresów mailowych. Sprawdź
Krok 2
Pracownik Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta na podstawie cennika oraz przesłanych informacji i dokumentacji wyliczy wysokość opłaty, która zostanie pobrana za wykonanie usługi.
Wyliczona opłata jest kwotą netto i w fakturze zostanie powiększona o należny podatek VAT, wg stawki obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
Wysokość opłaty jest uzależniona od zakresu i złożoności dokumentacji projektowej, projektu zagospodarowania. Faktura za wykonaną usługę zostanie dostarczona drogą pocztową lub elektronicznie (w zależności od preferowanej formy przez Wniskodawcę). Opłaty nie są pobierane w siedzibach Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.
Pracownik Orange Polska jest zobowiązany do sprawdzenia zgodności przedstawionego wniosku z zakresem deklarowanym, a długością przedstawioną do uzgodnienia w projekcie. W przypadku rozbieżności z długością wskazaną we wniosku, a projektem Pracownik Orange Polska nanosi poprawki we wniosku i informuje Wnioskodawcę telefonicznie lub mailowo o zmianie długość oraz kwoty opłaty za uzgodnienie.
Uzgodniona dokumentacja zostanie odesłana pocztą na wskazany adres we wniosku lub można odebrać osobiście w siedzibie Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.
Złóż wniosek on-line w aplikacji eKlient Infrastruktura
Alternatywnie Pobierz wniosek
Załączniki
Aplikacja eKlient Infrastruktura Wniosek o wydanie Warunków Technicznych, Uzgodnień branżowych, Konsultacje Wykaz siedzib Wydziału, Działów Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi KlientaOpracowanie projektu technicznego
Dokumentacja projektowa i powykonawcza na przełożenie infrastruktury OPL - wymagania
Wymagania w zakresie dokumentacji projektowej na przełożenie infrastruktury OPL
-
W celu uzyskania uzgodnienia pozytywnego dokumentacji projektowej na przełożenie infrastruktury Orange Polska wymagane są następujące dokumenty:
- Strona tytułowa projektu powinna określać nazwę elementów sieci do przełożenia;
- Wypis z ewidencji gruntów dla działek, przez które jest projektowane przełożenie infrastruktury telekomunikacyjnej
- Oświadczenie projektanta;
- Aktualne zaświadczenie, o którym mowa w Art.12 ust.7 Prawa Budowlanego dot. uprawnień w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego;
- Kopię decyzji o nadaniu projektantowi lub projektantowi sprawdzającemu, uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez sporządzającego projekt, o którym mowa w art. 14 ust. 4 Prawa budowlanego;
- Ważne warunki techniczne wydane przez Orange Polska na przełożenie infrastruktury
- Notatka z wizji w terenie jednostronnie podpisana przez projektanta;
- Protokół z narady koordynacyjnej oraz mapę z informacją, iż projektowany przebieg infrastruktury telekomunikacyjnej został uzgodniony na NK nr protokołu (wyjątek uzgodnienie przebiegu trasowego przed naradą koordynacyjną)
- Decyzje administracyjną na lokalizacje infrastruktury w pasach dróg, jeśli inwestorem nie jest zarządca drogi;
- Umowy z właścicielami nieruchomości, na które jest przekładana infrastruktura OPL z możliwością scedowania ich na Orange Polska, po przekazaniu infrastruktury w użytkowanie do OPL
- Kopię ważnych warunków techniczne Operatorów Alternatywnych (OA) znajdujących w kanalizacji lub na podbudowie słupowej Orange (wymagane, gdy występuje OA)
- Kopię uzgodnień Operatorów Alternatywnych znajdujących w kanalizacji lub na podbudowie słupowej Orange (wymagane, gdy występuje OA);
- Wykaz materiałów
- Oświadczenie inwestora o prawie dysponowania gruntem na cele budowlane (jeśli wymagane);
- Projekt budowlany – przebieg przekładanej infrastruktury na mapie do celów projektowych
- Projekt wykonawczy/techniczny dla branży teletechnicznej zawierający szczegóły proponowanych rozwiązań technicznych, materiałowych, ukazujący sposób usytuowania i nawiązania do istniejącej infrastruktury OPL. Projekt wykonawczy musi zawierać schematy i profile kanalizacji, schematy przekładanych kabli miedzianych, schematy optyczne i eksploatacyjne kabli światłowodowych, profile skrzyżowań i zbliżeń z sieciami uzbrojenia terenu i drogami. Zakres rzeczowy inwestycji dla części telekomunikacyjnej (specyfikacja zastosowanych rozwiązań z podziałem na zabezpieczenie sieci i na przełożenie sieci). Elementy sieci do przełożenia według oznaczeń z systemów ewidencyjnych Orange Polska (zawartość części rysunkowej wg zał. 2)
Dokumentacja projektowa powinna być złożona do uzgodnienia w dwóch egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej w formacie PDF lub wyłącznie w wersji PDF podpisanej cyfrowo zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 25.06.2021 Dz.U. z 2021 rok. poz. 1169.
-
Projekt powinien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego
Podpisane elektronicznie dokumenty złóż do uzgodnienia w aplikacji eKlient Infrastruktura
Wymagania w zakresie dokumentacji powykonawczej na przełożenie infrastruktury OPL
- Projekt wykonawczy poprawiony (i opisany jako powykonawczy) powykonawczo elementy przełożone, likwidowane, zabezpieczane powinny być zaznaczone czerwonym kolorem (lub opisem);
- Projekt budowlany poprawiony powykonawczo – wszystkie elementy przełożonej sieci powinny być zaznaczone czerwonym kolorem (lub opisem)
- Oświadczenie kierownika robót
- Decyzja na umieszczenie urządzeń w pasie drogi – jeśli infrastruktura została wybudowana w pasie drogi wraz z kopią wniosku o umieszczenie infrastruktury w pasie drogi oraz kopie załącznika mapowego do wniosku
- Protokoły odbioru właścicieli gruntów/posesji
- Szkice geodezyjne z oceną zgodności z uzgodnieniem na NK oraz wyniki pomiarów geodezyjnych zestawione tabelarycznie w pliku csv, xls lub txt;
- Inwentaryzacja geodezyjna przełożonej infrastruktury. W przypadku jej braku, oświadczenie geodety o terminie dostarczenia inwentaryzacji (forma pdf)
- Aktualne zaświadczenia projektanta i kierownika budowy, o którym mowa w Art.12 ust.7 Prawa Budowlanego dot. uprawnień w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego
- Pomiary powykonawcze wybudowanych kabli miedzianych i optycznych
- Wykaz materiałów wbudowanych wraz z certyfikatami
- Zgłoszenie rozpoczęcia robót lub decyzja o pozwoleniu na budowę ewentualnie decyzja ZRiD. Wszystkie wymienione powinny zawierać informację, że zakres określony w/w dokumentach obejmuje przełożenie infrastruktury telekomunikacyjnej
Dokumentacja powykonawcza powinna być przedstawiona do zaopiniowania przez Orange Polska Wydział Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta w formie elektronicznej format PDF co najmniej na 5 dni przed planowanym odbiorem technicznym (warunek niezbędny przed przystąpieniem do odbioru) na adres e-mail zgodnie w wykazem (maksymalna wielkość załączników w jednej wiadomości do 20 MB)
Po uzgodnieniu pozytywnym wersja papierowa dokumentacji jest udostępniona przedstawicielowi OPL na odbiorze i przekazana jemu po podpisaniu protokołu odbioru. Dokumentację powykonawczą należy przesyłać na adres wskazany w piśmie.
Część rysunkowa
-
Oznaczenia
- Stan istniejący na rysunkach oznaczamy linią ciągła
- Stan projektowany na rysunkach oznaczamy linią przerywaną
- Stan likwidowany na rysunkach oznaczamy linią ciągła z krzyżykami
- Przy opracowaniu projektu stosujemy oznaczenia i opisy systemów ewidencyjnych Orange, które są zawarte w szczegółowych warunkach technicznych, lub materiałach przesłanych z QGIS
- jeżeli zajdzie taka konieczność, iż ilość elementów przebudowy się zwiększy, to stosuje oznaczenie takie samo jak ostatniego elementu łamane prze oznaczenie cyfrowe lub literowe (w razie niejasności należy się kontaktować z osobą wydającą warunki techniczne)
- Zabrania się stosowania oznaczeń własnych
-
Orientacja (brak orientacji nie powoduje, że wynik uzgodnienia będzie negatywny).
-
Plan sytuacyjny na którym należy pokazać przebudowywaną sieć, opisy studni (numer studni, stan projektowany czy istniejący) długość kanalizacji i ilość otworów, rury osłonowe (długość i typ zabezpieczenia), opisy kabli ziemnych i nadziemnych (ich typ i długości stan istniejący i projektowany), opisy punktów dostępowych d. Dopuszcza się zastosowanie materiałów przesłanych w ramach wydanych warunków technicznych tylko i wyłącznie dotyczących przebudowy kabli światłowodowych czy kabli miedzianych, które wymagają przebudowy od złącza do złącza, pozostałe materiały zabrania się dołączać do dokumentacji
-
Schemat rozwinięty na którym należy pokazać przebudowę wszystkich kabli własności Orange i Operatorów Alternatywnych z podaniem opisu studni (numer studni, stan projektowany czy istniejący) długość kanalizacji i ilość otworów, opisy kabli ziemnych i nadziemnych (ich typ i długości stan istniejący i projektowany), opisy punktów dostępowych
-
Schemat eksploatacyjny przed przebudową i po przebudowie (jeżeli takie materiały zostały udostępnione przez Orange)
-
Schemat optyczny (rozszycie włókien) przed przebudową i po przebudowie (jeżeli takie materiały zostały udostępnione przez Orange)
-
Przekroje przebudowy dotyczy przejść pod ciekami, rzekami, drogami i ulicami przy specjalistycznym zabezpieczeniu kanalizacji (jeżeli takowe występują)
-
Współrzędne geograficzne - dla nowych złączy optycznych wymagane współrzędne geograficzne ich posadowienia na planach i na schematach
-
Przewierty sterowane – wymagany profil przekroju przewiertu z pokazaniem rzędnych głębokości ułożenia rur osłonowych w stosunku do gruntu rodzimego
Oznaczenia infrastruktury telekomunikacyjnej przeznaczonej do przełożenia lub zabezpieczenia | ||
---|---|---|
Symbol | Opis | Uwagi |
![]() |
Projektowana kanalizacja telekomunikacyjna Orange | |
![]() |
Istniejąca kanalizacja telekomunikacyjna Orange | |
![]() |
Kanalizacja telekomunikacyjna Orange do likwidacji | |
![]() |
Projektowana linia nadziemna Orange | |
![]() |
Istniejąca linia nadziemna Orange | |
![]() |
Istniejąca linia nadziemna Orange do likwidacji | |
![]() |
Projektowana linia kablowa podziemna Orange | |
![]() |
Istniejąca linia kablowa podziemna Orange | |
![]() |
Istniejąca linia kablowa podziemna Orange do likwidacji | |
![]() |
Infrastruktura Orange zabezpieczona płytą żelbetonową | na rysunku należy określić parametry płyty żelbetonowej (szerokość, długość, grubość) |
![]() |
Infrastruktura Orange zabezpieczona rurą dwudzielną | na rysunku należy określić typ zastosowanej rury oraz jej średnicę |
Uwaga:
1. Zabezpieczenie rurą dwudzielną stosujemy tylko przy kanalizacji 1-otw i 2 otw. wybudowanych z rur PCV; HDPE itp.
2. Zabezpieczenie dla kanalizacji z bloków betonowych oraz o profilu większym niż 2 otw. stosujemy wyłącznie zabezpieczenie płytą żelbetonową
3. Dla zabezpieczenia płytą betonową projektant powinien przedstawić przekrój poprzeczy zabezpieczenia.
Przykładowe przekroje zabezpieczeń

przekrój zabezpieczenia kanalizacji 3 otw. ławą żelbetonową

przekrój zabezpieczenia kanalizacji 6 otw. łupiną
4. Dopuszczalne są inne sposoby zabezpieczeń pod warunkiem przedstawienia przekroju poprzecznego zabezpieczenia oraz max obciążenie elementu zabezpieczającego na podstawie karty katalogowej wyrobu lub obliczeń wytrzymałościowych zastosowanych zabezpieczeń.
Wykaz siedzib Wydziału lub Działów Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta. Sprawdź
Wystąpienie o usługę „konsultacje techniczne”
Krok 1
W celu przeprowadzenia konsultacji technicznej należy złożyć wniosek w aplikacji eKlient Infrastruktura (wyłącznie do spraw, do których wydano Warunki Techniczne na przełożenie lub zabezpieczenie).
Alternatywnie wypełnić i podpisać wniosek, znajdujący się poniżej na stronie oraz wystąpić mailowo (format wniosku .pdf) lub korespondencyjnie do Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta zajmującego się wydawaniem warunków technicznych z ramienia Orange Polska S.A.
Do wniosku należy dołączyć:
- dokumentację (projekt zagospodarowania terenu, format .pdf) – w przypadku wersji papierowej 2 egzemplarze
- pełnomocnictwo inwestora do zaciągania zobowiązań finansowych (w przypadku, gdy wnioskodawcą był inny podmiot niż inwestor)
-
Alternatywnie komplet dokumentów w wersji elektronicznej prosimy przesłać na adres mailowy (pojedynczy plik do 20 MB) wskazany w załączniku a w przypadku braku takiej możliwości, wysłać pocztą tradycyjną na adres Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta (szczegóły w załączniku).
W temacie e-maila prosimy podawać: powiat, miejscowość, ulicę dotyczącą lokalizacji sprawy. Przedmiotowe dane pozwolą na szybsze i sprawniejsze przekazanie danego tematu do realizacji.
Wykaz siedzib Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta i adresów mailowych. Sprawdź
Krok 2
Pracownik Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta na podstawie cennika i notatki służbowej oraz przesłanych informacji i dokumentów wyliczy wysokość opłaty, która zostanie pobrana za wykonanie usługi konsultacji technicznej.
Wyliczona opłata jest kwotą netto i w fakturze zostanie powiększona o należny podatek VAT, wg stawki obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
Wysokość opłaty jest uzależniona od czasu trwania konsultacji i jest naliczana za każdą rozpoczętą godzinę.
Faktura za wykonaną usługę zostanie dostarczona w formie wskazanej we wniosku (papierowa, elektroniczna). Opłaty nie są pobierane w siedzibach Wydziału Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.
Notatka służbowa z przeprowadzonej konsultacji technicznej zostanie odesłana pocztą, mailem na wskazany we wniosku adres lub można odebrać ją osobiście w siedzibie Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta.
Złóż wniosek on-line w aplikacji eKlient Infrastruktura
Alternatywnie Pobierz wniosek
Załączniki
Aplikacja eKlient Infrastruktura Wniosek o wydanie Warunków Technicznych, Uzgodnień branżowych, Konsultacje Wykaz siedzib Wydziału, Działów Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi KlientaZasady dostępu do infrastruktury
Nadzór nad realizacją prac Inwestorów
Uwaga: Wszelkie prace związane z ingerencją w infrastrukturę powodujące przerwy lub zakłócenia w pracy łączy (przecięcia, przekrosowania, przełączenia, pomiary kabli, spawanie złączy, otwarcie mufy, etc.) należy bezwzględnie zgłaszać w kategorii „Wniosek o wydanie zgody na prace związane z ingerencją w infrastrukturę Orange” poniższego formularza.
Uwaga: Wszelkie prace związane z ingerencją w infrastrukturę powodujące przerwy lub zakłócenia w pracy łączy (przecięcia, przekrosowania, przełączenia, pomiary kabli, spawanie złączy, otwarcie mufy, etc.) należy bezwzględnie zgłaszać w kategorii „Wniosek o wydanie zgody na prace związane z ingerencją w infrastrukturę Orange” poniższego formularza.
Zasadu dostępu
Wymagania obowiązujące Obcych Wykonawców w przypadku prowadzenia prac:
- na infrastrukturze telekomunikacyjnej,
- w skrzyżowaniu z infrastrukturą telekomunikacyjną,
- w bezpośrednim zbliżeniu do infrastruktury telekomunikacyjnej
stanowiącej własność lub zarządzanej przez Orange Polska S.A.
Uwaga! Prace realizowane w zbliżeniu rozumiemy jako prace przy budowie obiektu budowlanego na odcinku realizowanym wzdłuż linii telekomunikacyjnej lub kanalizacji kablowej w odległości mniejszej niż określona w Rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 26 maja 2023 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać telekomunikacyjne obiekty budowlane i ich usytuowanie”
Odległość podstawowa wskazana w Rozporządzeniu jest parametrem, którego naruszenie sprowadza ryzyko dewastacji infrastruktury. Naruszenie odległości podstawowej ma miejsce także na skutek odstępstwa od dokumentacji projektowej wynikające np. z:
- błędów projektowych/geodezyjnych,
- niwelacji terenu,
- przemieszczenia się obiektu związanego z ruchami tektonicznymi zwłaszcza w obszarach wyrobisk górniczych.
W celu zweryfikowania przebiegu trasowego mediów ujawnionych w projekcie (w zasobach geodezyjnych) należy wykonywać ręczne przekopy kontrolne potwierdzające faktyczną lokalizację infrastruktury.
Planowanie inwestycji
Wszelkie prace prowadzone na infrastrukturze, w skrzyżowaniu lub zbliżeniu realizowane są pod nadzorem przedstawicieli Orange Polska w ramach planowania inwestycji należy:
- uzyskać warunki techniczne na przełożenie lub zabezpieczenie sieci od Orange Polska w aplikacji eKlient Infrastruktura
- uzgodnić dokumentację projektową z Orange Polska w aplikacji eKlient Infrastruktura
Przed przystąpieniem do realizacji należy:
Złożyć wniosek o nadzór właścicielski. W przypadku, gdy zakres prac oprócz zakresów ogólnobudowlanych obejmuje jednocześnie ingerencję w czynne kable i urządzenia, to Wykonawca zobowiązany jest do złożenia odrębnego wniosku o zgodę na ich przeprowadzenie z wyprzedzeniem 34 dni.
Nadzór właścicielski i odbiór końcowy wykonują upoważnieni przedstawiciele Orange.
1. Jak uniknąć ryzyka dewastacji infrastruktury telekomunikacyjnej w trakcie prowadzenia robót budowlanych?
- przed rozpoczęciem robót ziemnych należy zapoznać się z dokumentacją budowlaną i zaznaczonymi przebiegami trasowymi kabli lub kanalizacji kablowej
- w miejscach projektowanych zbliżeń i skrzyżowań z liniami telekomunikacyjnymi, także nie uwzględnionych w sytuacjach projektowych, roboty należy wykonywać ręcznie
- nie należy wykonywać robót ziemnych sprzętem mechanicznym w pobliżu infrastruktury telekomunikacyjnej
2. Jak należy postąpić, jeżeli Wykonawca zlokalizuje kabel lub kanalizację telekomunikacyjną, które nie zostały uwidocznione w dokumentacji geodezyjnej lub projektowej - istnieje ryzyko ich uszkodzenia?
- przerwać prace - zachować szczególną ostrożność
- zabezpieczyć przed możliwością przypadkowej dewastacji lub uszkodzenia infrastruktury
- zgłosić ten fakt przedstawicielowi Orange świadczącemu nadzór właścicielski lub zgłosić na infolinię Orange Polska pod nr 800 135 972
3. Jakie są skutki niestosowania obowiązujących wymagań, związane z prowadzeniem prac w zbliżeniu?
- zagrożenie dla zdrowia i życia związane z przerwą w dostarczaniu usług dla służb specjalnych
- obniżenie jakości lub przerwa w dostarczaniu usług telekomunikacyjnych dla klientów instytucjonalnych i indywidualnych
- uszkodzenia lub dewastacja infrastruktury telekomunikacyjnej OPL
4. Z jakich środków prawnych będzie korzystać Orange Polska w wypadku stwierdzenia nieuprawnionej ingerencji, uszkodzenia lub zniszczenia infrastruktury telekomunikacyjnej?
- odszkodowania dochodzonego na drodze postępowania cywilnego (na podstawie art. 415 Kodeksu Cywilnego)
- ścigania sprawcy uszkodzenia infrastruktury na drodze postępowania karnego (na podstawie art. 254a Kodeksu Karnego)
- zgłaszania odpowiednim organom budowy prowadzonej niezgodnie z udzielonym pozwoleniem i zasadami sztuki budowlanej (na podstawie Prawa Budowlanego i innych przepisów)
Załączniki
Aplikacja eKlient Infrastruktura Wykaz siedzib Wydziału, Działów Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta Wykaz siedzib Wydziałów Utrzymania Usług i Infrastruktury Protokół częściowy/końcowy nadzoru/odbioru Cennik wykonywania Nadzoru Właścicielskiego/Odbioru Prac przez Orange Polska S.A. Wskazówki do wypełniania formularza Informacja RODO Dobre praktyki - prace w pobliżu kabli telekomunikacyjnych Wniosek o prace planowe Wniosek zakres dokumentacji załącznik 1bZasady nadzoru właścicielskiego
Zasady wykonywania nadzoru właścicielskiego/odbioru końcowego przez Orange Polska S.A.
Krok 1
Zlecenie świadczenia nadzoru właścicielskiego
Przed planowanym rozpoczęciem robót wypełnij wniosek i naciśnij przycisk "Wyślij zgłoszenie". Wniosek zostanie automatycznie przesłany i zarejestrowany przez Orange Polska S.A.
Zlecenie nadzoru w trybie planowanym musi nastąpić z wyprzedzeniem 3 dni roboczych przed dniem rozpoczęcia robót.
Możliwe jest zgłoszenie wniosku w trybie doraźnym z terminem krótszym ale nie mniej niż 24 godz.
Dla prac związanych z ingerencją w infrastrukturę powodujące przerwy w działaniu usług zgłoszenia należy dokonać z wyprzedzeniem minimum 34 dni, zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi.
Krok 2
Świadczenie nadzoru właścicielskiego
Nadzór świadczy upoważniony przedstawiciel Orange, którego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa infrastruktury Orange Polska S.A i realizacji prac zgodnie z dokumentacja techniczną i obowiązującymi normami w tym BHP.
Nadzorujący ma prawo wstrzymać prace w przypadku stwierdzenia zagrożenia dla ciągłości usług lub bezpieczeństwa sieci Orange Polska S.A.
Miejsce wykonywania prac należy oznakować, uzupełnioną o wymagane dane tablicą informacyjną. Tablicę otrzymasz w momencie rozpoczynania prac od przedstawiciela Orange Polska S.A. świadczącego nadzór właścicielski.
Krok 3
Zakończenie prac
Zakończenie prac zostaje potwierdzone poprzez spisanie protokołu:
- Nadzoru właścicielskiego, dla prac nie wymagających odbioru końcowego
- Nadzoru właścicielskiego z odbiorem (częściowym lub końcowym), dla prac wymagających odbioru
Jeżeli prace polegały na ingerencji w infrastrukturę skutkującej zmianą położenia sieci w terenie: zmianą trasy, długości, głębokości/wysokości posadowienia, usuwania kolizji z układem drogowym lub innymi sieciami lub ingerencją w sieć przesyłową – kable optyczne i miedziane Kontrahent zobowiązany jest do rozliczenia z Orange (jednostką wydającą warunki techniczne i opiniującą projekt) z dokumentacji powykonawczej i pozyskania pisemnego potwierdzenia tego rozliczenia.
Po zakończeniu nadzoru przez Orange Polska S.A., konieczne będzie spisanie Protokołu Odbioru końcowego / Nadzoru właścicielskiego, w którym Kontrahent jako podmiot zlecający zobowiązany jest do potwierdzenia ilości godzin, przez które wykonywany był nadzór właścicielski. Na etapie odbioru Kontrahent otrzyma jeden egzemplarz Protokołu Odbioru końcowego / Nadzoru właścicielskiego.
Na podstawie protokołu z potwierdzoną przez Kontrahenta ilością godzin, w trakcie których prowadzony był nadzór właścicielski zostanie wystawiona przez Orange Polska S.A. faktura VAT. Faktura zostanie przesłana na adres, który został podany we wniosku w ciągu 7 dni licząc od dnia podpisania Protokołu.
Załączniki
Aplikacja eKlient Infrastruktura Wykaz siedzib Wydziału, Działów Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta Wykaz siedzib Wydziałów Utrzymania Usług i Infrastruktury Protokół częściowy/końcowy nadzoru/odbioru Cennik wykonywania Nadzoru Właścicielskiego/Odbioru Prac przez Orange Polska S.A. Wskazówki do wypełniania formularza Informacja RODO Dobre praktyki - prace w pobliżu kabli telekomunikacyjnych Wniosek o prace planowe Wniosek zakres dokumentacji załącznik 1bZasady realizacji prac
Wymagania
- Przedstawiciel Inwestora (wykonawcy), po zgłoszeniu zamiaru prowadzenia prac służbom OPL w sposób opisany w rozdziale „Zasady dostępu” polegający na przesłaniu wypełnionego formularza zgłoszeniowego zawierającego m. in. informację o miejscu, terminie rozpoczęcia i zakończenia prac oraz zawierającego nazwisko i numer telefonu kierownika robót, otrzymuje informację zwrotną od przyjmującego zgłoszenie, o akceptacji terminu realizacji prac, numerze wniosku, pod którym został on zarejestrowany w Orange Polska. Dla prac związanych z ingerencją w infrastrukturę powodujące przerwy w działaniu usług zgłoszenia należy dokonać z wyprzedzeniem minimum 34 dni, zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi. Zgoda na takie prace zostanie wydana odrębną korespondencją.
- Inwestor/Wykonawca robót zobowiązany jest do oznakowania prowadzonych robót na infrastrukturze Orange Polska tablicą informacyjną. Przedstawiciel Orange Polska przekazuje tablicę informacyjną przedstawicielowi Inwestora (wykonawcy) w uzgodnionym terminie rozpoczęcia prac. O sposobie wypełnienia tablicy, wykonawca zostanie poinformowany przez zamawiającego.
- Osoby wykonujące bezpośrednio prace na obiektach Orange Polska, zobowiązane są do noszenia odzieży z wyraźnym logo wykonawcy.
- Zamawiający i osoby działające w jego imieniu i na jego rzecz zobowiązani są do powiadamiania Przedstawiciela Orange Polska o każdorazowym rozpoczęciu prac na infrastrukturze telekomunikacyjnej Orange Polska.
- Prace wykonywane muszą być pod nadzorem kierownika robót, wszelkie odstępstwa od zatwierdzonej przez Orange Polska dokumentacji i harmonogramów muszą być uzgodnione z upoważnionymi przedstawicielami Orange Polska.
- Zamawiający i osoby działające w jego imieniu i na jego rzecz zobowiązane są o zauważonych przez siebie zagrożeniach dla infrastruktury Orange Polska bezzwłocznie powiadomić przedstawiciela Orange Polska.
- Za utrzymanie porządku, przestrzegania przepisów prawa odpowiada Wykonawca i osoby działające w jego imieniu i na jego rzecz.
- Wszelkie roszczenia osób trzecich wynikłe wskutek prowadzonych prac przez wykonawcę, kierowane będą do inwestora/wykonawcy. Orange Polska nie ponosi odpowiedzialności za wyżej wymienione roszczenia, a inwestor/wykonawca jest zobowiązany do zaspokojenia tych roszczeń.
- Inwestor zobowiązany jest do przestrzegania powyższych ustaleń i wymagań. W przypadku nie wywiązywania się z nałożonych obowiązków, nadzorujący może wstrzymać wykonywanie prac na infrastrukturze Orange Polska.
Bezpieczeństwo
Uwaga:
W zasobach sieciowych Orange Polska (w kanalizacji teletechnicznej, szafach kablowych, kablowniach, obudowach zakończeń kablowych itp.), mogą znajdować się kable teletechniczne oraz inne elementy sieciowe, wykorzystywane do pracy w systemach zdalnego zasilania urządzeń telekomunikacyjnych. Część z tych systemów pracuje w przedziale tzw. napięć niebezpiecznych (w rozumieniu obowiązujących norm prawnych i technicznych).
Zasoby wykorzystywane przez systemy zdalnego zasilania są oznaczone zgodnie z obowiązującymi wymaganiami, np. kable, przez które przechodzą obwody zdalnego zasilania posiadają przywieszki koloru czerwonego ostrzegające o obecności napięć niebezpiecznych Przywieszki te zawierają dodatkowo informację o maksymalnej wartości napięcia niebezpiecznego w danym kablu, np. "Uwaga! zdalne zasilanie / Niebezpieczne napięcie 400 VDC".
Wzór przywieszki

Przywieszkami lub etykietami (naklejkami) ostrzegawczymi koloru czerwonego zawierającymi informację o maksymalnej wartości napięcia niebezpiecznego przenoszonego przez przewody tam połączone, np. "Uwaga! zdalne zasilanie / Niebezpieczne napięcie 400 VDC", wykonanymi zgodnie z normą ZN-OPL-022/15, powinien być także oznaczony osprzęt kablowy, przez który przechodzą obwody zdalnego zasilania (osłony złączowe, głowice kablowe, zakończenia w szafach ulicznych, kontenerach, itp.).
Szafy kablowe, przez które przechodzi kabel zdalnego zasilania, powinny być oznakowane piktogramem o wymiarach 105x105 mm wg wzoru Tu daj KV bo będzie podmieniona grafika

Informację o możliwości występowania na trasie/w relacji projektowanego zasobu elementów infrastruktury z napięciami niebezpiecznymi i zachowania szczególnych środków ostrożności podczas pracy na/w zbliżeniu do zasobów pod napięciem, należy umieścić w dokumentacji projektowej.
W przypadku projektowania rozwiązań technicznych przewidywanych do lokalizacji w zasobach sieciowych Orange Polska, muszą one spełniać obowiązujące i dopuszczone do stosowania standardy i normy techniczne. Zakres Dokumentacji projektowej musi być zgodny z wydanymi warunkami technicznymi.
Zabronione jest eksploatowanie zasobów zlokalizowanych w kanalizacji teletechnicznej w sposób sprzeczny z:
- normami prawnymi i standardami technicznymi,
- zakresem wynikającym z uzgodnionej Dokumentacji,
- zapisami zawartych Umów lub innych obowiązujących regulacji.
Zasady dostępu do infrastruktury
Nadzór nad realizacją prac Inwestorów
Uwaga: Wszelkie prace związane z ingerencją w infrastrukturę powodujące przerwy lub zakłócenia w pracy łączy (przecięcia, przekrosowania, przełączenia, pomiary kabli, spawanie złączy, otwarcie mufy, etc.) należy bezwzględnie zgłaszać w kategorii „Wniosek o wydanie zgody na prace związane z ingerencją w infrastrukturę Orange” poniższego formularza.
Weryfikacja inicjalnej bazy danych GESUT
Orange Polska S.A. świadczy na rzecz Ośrodków Geodezyjnych nieodpłatnie usługę weryfikacji inicjalnej bazy danych GESUT.
Weryfikacja inicjalnej bazy danych GESUT
Krok 1
W celu weryfikacji inicjalnej bazy GESUT, należy przesłać pismo przewodnie wraz z:
- inicjalną bazą GESUT (pliki: GML, SHP) na płycie CD
- licencją upoważniającą do wykorzystania wyszczególnionych materiałów zasobu geodezyjnego
Komplet dokumentów wyślij pocztą na adres:
Orange Polska S.A.
Zarządzanie Zasobami Sieci
Zarządzanie Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
lub na skrzynkę email: ZZSS.GESUT@orange.com (max. rozmiar do 30MB).
Krok 2
Pracownik Zarządzania Zasobami Infrastruktury i Obsługi Klienta dokonana weryfikacji inicjalnej bazy danych GESUT.
Zweryfikowana inicjalna baza danych GESUT wraz z opinią zostanie odesłana pocztą na wskazany w piśmie adres.