Zadbaj o sen – poznaj aplikacje do badania snu w smartwatchach

Zadbaj o sen – poznaj aplikacje do badania snu w smartwatchach

Obecnie coraz ciężej zadbać o dobry sen – często kładziemy się spać i budzimy ze smartfonem w ręku, codzienne obowiązki bywają nieco stresujące, a nawet przytłaczające, co nie sprzyja jakościowemu wypoczynkowi. Jak zatem poprawić jakość snu? Poznaj kilka sposobów, które pozwolą Ci zadbać o lepszy sen i sprawdź sprytne smartwatche oraz aplikacje przydatne do badania snu.

Jak zadbać o jakość snu i co na nią wpływa?

Odczuwasz zmęczenie, a mimo to trudno Ci zasnąć? A może Twój sen jest dość płytki, krótki i łatwo się wybudzasz? Mnogość informacji i danych, z którymi mamy do czynienia w pracy, korzystając z portali społecznościowych czy informacyjnych, może prowadzić do przebodźcowania. Liczne stresory mogą utrudniać zasypianie i pogarszają jakość snu. Co można zrobić, aby zadbać o swój sen? Jak poprawić jego jakość?

  • Aktywność fizyczna, którą lubisz

Wyniki badań potwierdzają, że nawet najlżejsza aktywność fizyczna, taka jak krótki spacer, poprawia samopoczucie, a także jakość snu. Pewnie zdarzyło Ci się mieć poczucie „dobrego snu’’ po wysiłku fizycznym. Wybierz aktywność, która sprawia Ci przyjemność. Dawka endorfin, lepszego samopoczucia i snu gwarantowane!

  • Ograniczenie elektroniki przed snem

Niebieskie światło emitowane z urządzeń to w uproszczeniu sygnał dla mózgu, aby podjąć wzmożoną aktywność poznawczą i utrzymać stan czuwania, co nie sprzyja zasypianiu. Jeśli chcesz komfortowo pogrążać się we śnie i ograniczyć natłok myśli, nie korzystaj z urządzeń z ekranami na 1-2 godziny przed zaśnięciem.

  • Techniki relaksacyjne – pomysł na radzenie sobie ze stresem

Niektórym osobom w poprawie jakości snu mogą pomóc proste, relaksacyjne ćwiczenia oddechowe. Głęboki, spokojny oddech kierowany w dolne partie żeber i wykonywany przez nos pomaga w wyciszeniu i uspokojeniu układu nerwowego. Wykonując ćwiczenia relaksacyjne, skupiasz uwagę na oddechu, co pozwala nieco zapomnieć o różnych stresorach, z którymi masz do czynienia w ciągu dnia. Wykonywanie ćwiczeń oddechowych przed snem zdecydowanie może przyczynić się do poprawy jego jakości. W podobny sposób może działać medytacja, która pozwala zebrać myśli i nieco się wyciszyć.

Samsung Galaxy Watch4 Classic

Przeczytaj też: Filtr światła niebieskiego – co to takiego? Czy warto z niego skorzystać?

Jak poprawić jakość snu – monitorowanie snu

Czy wiesz, że możesz na co dzień kontrolować jakość swojego snu, korzystając z przeznaczonych do tego aplikacji czy wygodnych smartwatchy i opasek? Sprawdź nasze sposoby na dobry sen pod kontrolą!

  • Aplikacje do badania snu

Darmowe aplikacje do monitorowania snu dostępne na Android i iOS to przykładowo Sleep Cycle, Sleep Watch w przypadku iOS czy Sleep as Android przeznaczona na urządzenia z Androidem. Aplikacje do badania snu na telefon są popularnym rozwiązaniem, ale nie dostarczają one dokładnych parametrów dotyczących Twojego snu. Aplikacje te opierają się jedynie na akcelerometrze i dźwiękach wydawanych w trakcie nocnego wypoczynku.

Znacznie wygodniej prowadzić pomiar snu przy mocy smartwatcha lub smartbanda. Wszystkie informacje o Twoim śnie są zbierane poprzez pulsometr i akcelerometr wbudowane w zegarek. Po przespanej nocy znajdziesz przejrzyste podsumowanie jakości snu w aplikacji kompatybilnej z zegarkiem.

  • Opaski i smartwatche z funkcją monitorowania jakości snu

Smartwatche z parametrami kontrolującymi jakość snu to opcja, która pomoże Ci zebrać precyzyjne i rzetelne dane na temat jakości Twojego wypoczynku oraz długości i głębokości faz snu czy ilości przebudzeń w ciągu nocy. Smartwatch każdego dnia dostarcza informacje o Twoim tętnie, spalanych kaloriach czy wykonanych krokach. Możesz regularnie monitorować swoje postępy dotyczące aktywności fizycznej czy parametry snu, obserwując zmiany w jego jakości z dnia na dzień.

Sprawdź też: Smartband czy smartwatch? Czym się różnią i które wybrać?

Jak działa monitorowanie jakości snu za pomocą smartwatchy i aplikacji?

Kluczowe są dwie funkcjonalności – pulsometr i akcelerometr. Pulsometr mierzy, jak szybko bije Twoje serce. Parametr ten zmienia się w zależności od danej fazy snu – głębokiej lub płytkiej. Działanie pulsometru pozwala ustalić, w której fazie snu aktualnie jesteś i określić, w jaki sposób zmienia się tętno.

Akcelerometr jest odpowiedzialny za mierzenie ruchu podczas snu, który to spowodowany jest np. niespokojnym wierceniem się. Ten parametr pozwala także dostarczać dane o poszczególnych fazach snu i ich jakości.

Najlepsze smartwatche z funkcją monitorowania jakości snu

ofercie Orange możesz znaleźć wiele ciekawych modeli smartbandów i smartwatchy do pomiaru jakości snu. Sprawdź nasze propozycje i ich kluczowe funkcjonalności!

Dlaczego warto monitorować sen?

Sen dobrej jakości to mniejsze zmęczenie i większa wydajność w ciągu dnia. Odpowiednia regeneracja pozwala Ci lepiej radzić sobie ze stresorami i podejmować szybsze i bardziej adekwatne decyzje w warunkach niepewności. Jakościowy wypoczynek to również lepsza precyzja ruchów i szybsze zapamiętywanie. Wszystko za sprawą tego, że dobry jakościowo sen pozwala organizmowi oddychać spokojniej i głębiej, uspokajając przy tym tętno i normując ciśnienie krwi.

Przeczytaj także: Smartwatche – jak wykorzystać ich funkcje? Który inteligenty zegarek wybrać?

  • Samsung Galaxy Watch4 Classic eSIM

Ten smartwatch wyróżnia się rozbudowanym ekosystemem aplikacji – możesz korzystać z różnorodnych aplikacji do badania snu i tych przeznaczonych do śledzenia sportowych aktywności. Za pośrednictwem tego smartwatcha masz też wygodny dostęp do social mediów – pozostań w kontakcie z bliskimi, gdziekolwiek jesteś.

Samsung Galaxy Watch4 Classic eSIM

Samsung Galaxy Watch4 Classic to zaawansowany pomiar wielu aktywności – ten inteligentny zegarek automatycznie rozpozna, jaką aktywność aktualnie wykonujesz. Możesz realizować m.in. pomiary pulsu i pułapu tlenowego, a także prowadzić analizę BIA (proporcje tkanki tłuszczowej i wody w organizmie). Ustawiaj codzienne cele, grupowe wyzwania, dbaj o swoją aktywność fizyczną i dobry sen.

  • Huawei Watch 3 Active eSIM

3 dni pracy zegarka z aktywnymi aplikacjami i kartą eSIM działającą w tle? Z długodystansową baterią Huawei Watch 3 Active eSIM to możliwe! Design tego smartwatcha łączy klasykę i nowoczesność, a wiele możliwości modyfikacji tarczy zapewnia personalizację.

Huawei Watch 3 Active komunikujesz się z najbliższymi bez ograniczeń, ponieważ smartwatch obsługuje eSIM – dzięki temu możesz korzystać z niego, jak z drugiego numeru telefonu. Aż 100 trybów treningowych pozwoli precyzyjnie monitorować Twoje aktywności i puls, tętno czy spalone kalorie. Zegarek pomoże określić nawet czas potrzebny do regeneracji czy wskaże podwyższoną temperaturę i poinformuje w razie stanu gorączkowego. Sprawdzisz także swoje natlenienie krwi, jakość snu oraz poziom stresu.

Huawei Watch 3

Zobacz też: Smartwatche z eSIM – poznaj kilka modeli >>

  • Garmin Watch Forerunner 245

Ten smartwatch to Twój osobisty trener – Garmin Coach poinformuje Cię, jak Ci idzie podczas danego treningu oraz określi stan Twojego wytrenowania czy wpływ ćwiczeń na rozwój formy. Ten smartwatch to także wbudowany asystent odpoczynku, który pozwoli zadbać o odpowiednią regenerację.

Garmin Watch Forerunner 245 możesz monitorować swoje postępy w różnorodnych aktywnościach, takich jak jazda na rowerze czy pływanie. Zegarek dostarczy Ci szeregu niezbędnych informacji, by Twoje treningi z dnia na dzień były coraz bardziej efektywne.

Garmin Watch Forerunner 245

Zabezpieczenia w postaci trwałego szkła Gorilla Glass 3, wodoodporność do 5 ATM i silikonowy pasek odporny na pot sprawiają, że ten smartwatch można uznać za komfortowy w noszeniu i trwały.


Mogą Cię zainteresować również