Microsoft Teams – ujednolicona komunikacja w firmie i wsparcie dla pracowników
Komunikacja

Microsoft Teams – ujednolicona komunikacja w firmie i wsparcie dla pracowników

11 marca 2021

W trakcie ostatnich miesięcy, na naszych oczach zmienił się sposób zarządzania zespołami oraz komunikacja między nimi, a praca zdalna dla wielu branż stała się chlebem powszednim. Naiwnością byłoby stwierdzenie, że „wszystko wróci do starego porządku”.

 

Nadarza się doskonała okazja, aby wyprzedzić  to, co nieuniknione. Już teraz warto rozważyć  wdrożenie na stałe do naszych biznesowych środowisk narzędzia, które zepnie w jeden, spójny ekosystem telefonię, urządzenia z których korzystają pracownicy niezależnie od lokalizacji, salki konferencyjne czy pliki na których pracują zespoły – niezależnie czy w jednym miejscu czy na odległość.

 

Znacznie więcej niż komunikator firmowy. Jak działa Microsoft Teams?

 

W błędzie są Ci, którzy uważają, że MS Teams to jedynie biznesowy komunikator. W raporcie Magic Quadrant firmy Garner narzędzie zostało uznane za lidera w kategorii „Ujednolicona komunikacja jako usługa UCaaS” (red. UCaaS – Unified Communication as a Service). Użytkownicy doceniają możliwość zintegrowania w jednym narzędziu wszystkich wykorzystywanych do tej pory narzędzi i kanałów komunikacji w firmie. Od telefonów nabiurkowych i komórek po komunikatory. Zapewnia to komfort pracy, a w dalszej perspektywie pomaga osiągnąć dużą efektywność projektową. Wszystko w jednym miejscu, scentralizowane w jeden spójny, efektywny i bezpieczny ekosystem.

 

Nie bez znaczenia jest możliwość redukcji kosztów związanych z zakupem serwisów i innych usług do obecnej infrastruktury, utrzymania kilku systemów do komunikacji (telefonii, narzędzi do kolaboracji i współpracy na odległość). Używanie Microsoft Teams nie wymaga żadnych dodatkowych nakładów finansowych czy serwerowych. Zaletą jest możliwość połączenia wielu lokalizacji, w tym pracowników zdalnych oraz oddziałów firmy w zintegrowaną całość, w oparciu o działanie w chmurze. A odpowiedzialność za działanie, stabilność i bezpieczeństwo rozwiązania spoczywa na pracownikach operatora dostarczającego Microsoft Teams oraz zintegrowaną z MS Teams telefonię IP w jednym narzędziu.

 

AI w służbie komunikacji i planer biznesowy

Nie mniej ważną sprawą jest szereg funkcji, które wspomagają codzienną pracę na Teamsach. Użytkownicy mają do wyboru wachlarz możliwości wizualnych, a dodatkowo mogą sami wgrywać swoje grafiki oraz rozmywać otoczenie. Algorytmy AI potrafią bez problemu wyciszyć zbyt głośnie tło i poprawić głośność biorących udział w spotkaniu. Możliwość podkładania tła w trakcje wideokonferencji Teams to nie tylko komfort dla pracowników, ale również nowy sposób na zaakcentowanie wizerunku firmy, jej profesjonalizmu oraz przekazania najważniejszych informacji (kontaktowych, haseł przewodnich itd.) – właśnie poprzez specjalnie przygotowane „firmowe” tło.

Pamiętajmy także, że praca w zespole, to wspólne osiąganie wyznaczonych celów. Każdy z członków zespołu stanowi ważny element całego procesu. Dlatego tak istotne jest właściwe planowanie zadań i rozdzielanie ich między współpracownikami. Microsoft Teams daje możliwość korzystania z elementów „To do list” oraz planera biznesowego ( MS Teams Planner) – niezbędnych narzędzi do sprawnego zarządzania zespołem.

 

Wybór jest prosty

Managerowie nie mogą zastanawiać się czy tego typu rozwiązanie ma sens. Ma i jest przyszłością każdego biznesu. Niezależnie od branży podstawą działania każdej firmy jest bezpieczne skomunikowanie pracowników między sobą, przy zachowaniu stabilności oraz skalowalności.  A jeśli narzędzie nie wymaga specjalistycznej kadry do utrzymania, jest łatwe w obsłudze i zapewnia prostą konfigurację, wybór staje się tym bardziej jest oczywisty.

Mogą Cię również zainteresować

  • Mobilne call center – sprawna komunikacja, większa elastyczność dla Twojej firmy

    Mobilne call center – sprawna komunikacja, większa elastyczność dla Twojej firmy
    Mobilne call center – sprawna komunikacja, większa elastyczność dla Twojej firmy

    Komunikacja

    Komunikacja

    Firmy, których działalność bazuje na stałym telefonicznym kontakcie z klientami, wiedzą, że wymaga to zaangażowania odpowiednich środków. Konieczne jest posiadanie niemałego biura, wyposażenie go w stanowiska […]

  • Zepsuty komputer to nie koniec świata [WIDEO]

    Zepsuty komputer to nie koniec świata [WIDEO]
    Zepsuty komputer to nie koniec świata [WIDEO]

    Komunikacja

    Komunikacja

    Odpowiednia perspektywa pozwala nam dostrzec, jak bardzo i szybko zmienia się współcześnie nasze życie. Trendem jest przyspieszenie i uproszczenie tego, co jeszcze […]