Klient: Myszkowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego
Branża: budownictwo
O Kliencie
Myszkowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego (MTBS) pełni istotną rolę w zapewnianiu mieszkań dla lokalnej społeczności. Jako spółka gminna, która działa na zasadach non-profit, MTBS koncentruje się na budowie i zarządzaniu mieszkaniami o niskich czynszach. Spółka sprawuje pieczę nad:
4 budynkami wielorodzinnymi
24 wspólnotami mieszkaniowymi
Wyzwania
Zastąpienie nieefektywnego ręcznego sprawdzania temperatury i wilgotności przez personel rozwiązaniem automatycznym
Dostosowanie do nowych przepisów dotyczących całodobowego monitoringu przechowywania preparatów
Brak możliwości bieżącej kontroli zużycia wody i ciepła
Utrudniony dostęp do liczników w zabudowanych kuchniach
Problemy z czytelnością tradycyjnych liczników
Konieczność manualnego zbierania odczytów od mieszkańców
Opóźnienia w rozliczeniach, szczególnie w przypadku ciepła
Rozwiązanie
Wdrożenie systemu inteligentnych wodomierzy i ciepłomierzy obejmowało:
przeprowadzenie badań, aby optymalnie rozmieścić koncentratory w klatkach schodowych
przygotowanie aluminiowych obudów dla ciepłomierzy, które zapewniają dobrą transmisję sygnału
wymianę uszkodzonych zaworów odcinających przed wodomierzami
instalację i konfigurację 222 wodomierzy do ciepłej i zimnej wody oraz 105 ciepłomierzy z osprzętem
wdrożenie systemu numeracji i przypisania urządzeń do lokali
montaż i uruchomienie 12 koncentratorów zbierających dane, które przesyłają informacje o mediach w czasie rzeczywistym
konfigurację systemu zdalnego odczytu wykorzystującego bezpieczne karty telemetryczne Orange
uruchomienie platformy do monitorowania zużycia mediów, dostępnej dla administratorów i mieszkańców
Niższe koszty operacyjne dzięki precyzyjnym pomiarom certyfikowanych urządzeń
Transparentność za sprawą bieżącego monitorowania zużycia mediów
Bezpieczeństwo wynikające z szybkiego wykrywania awarii przez stały monitoring przepływów
Wygoda zapewniona przez automatyczne odczyty, bez potrzeby wizyt w lokalach
Lepsze planowanie budżetu dzięki szczegółowym danym o zużyciu
Możliwość optymalizacji mocy zamówieniowej w oparciu o rzeczywiste dane eksploatacyjne
„Postawienie na jakość i markę to były kluczowe czynniki przy wyborze rozwiązania. Najważniejsze korzyści to bezpieczeństwo, realność danych i kontrola nad kosztami. To daje spokój zarówno pracownikom jak i mieszkańcom. Doceniamy również wsparcie techniczne i odpowiedzialność za jakość dostarczonych produktów i usług ze strony Orange”.