Wdrożenia w praktyceWydarzenia
Internet Rzeczy

Optymalizacja i nowoczesność: system zdalnego odczytu ciepłomierzy

  • Klient: OPEC Gdynia
  • Branża: ciepłownicza

O Kliencie

OPEC Gdynia jest kluczowym dostawcą ciepła na terenie Gdyni, Rumi, Wejherowa oraz części gminy Kosakowo. Pokrywa ponad 60% zapotrzebowania na ciepło na tym obszarze.

Firma jest znana z nowoczesnej infrastruktury przesyłowej i dystrybucyjnej. Jej misją jest dostarczanie ciepła w sposób optymalny, który uwzględnia najnowsze trendy technologiczne i środowiskowe.

Wyzwania

  • Ograniczenia infrastruktury: dotychczasowy inkasencki odczyt liczników bazował na manualnej pracy i wprowadzał opóźnienia oraz był podatny na błędy.
  • Wysokie koszty operacyjne: ręczny odczyt i zarządzanie danymi zwiększało koszty utrzymania, wydłużało czas przygotowania wskazań do billingu.
  • Regulacje środowiskowe i prawne: koniecznością stało się dostosowanie do nowych przepisów o efektywności energetycznej i ochronie środowiska.
  • Potrzeba zdalnego monitorowania: nie było możliwości szybkiego reagowania na awarie i anomalie w zużyciu.
  • Rozwiązanie

    W ramach projektu „Smart Heating” OPEC Gdynia wdrożył system zdalnego odczytu, który umożliwił automatyzację procesu zbierania danych z liczników. Zainstalowano ponad 5800 urządzeń zdalnego odczytu do ponad 6800 ciepłomierzy i 3500 wodomierzy.

    System ten umożliwił:
    ◾ zdalne monitorowanie i diagnostykę,
    ◾ identyfikację podejrzanych o manipulacje w zużyciu ciepła,
    ◾ większą precyzję pomiarów.

    Rozwiazania

    Chcesz dowiedzieć się więcej?

    Pobierz PDF

    Korzyści biznesowe

  • Automatyzacja procesu: znacząco skrócił się czas rozliczeń dzięki automatyzacji – od odczytu danych z licznika do przekazania informacji do systemu billingowego.

  • Zdalna diagnostyka i wykrywanie awarii: system umożliwia szybkie identyfikowanie nieprawidłowości i awarii, co zwiększa niezawodność dostaw ciepła.

  • Racjonalizacja zatrudnienia: automatyzacja procesów pozwala racjonalizować zatrudnienie, odciążając istniejące etaty z comiesięcznych odczytów ręcznych, i skupić się na kluczowych aspektach działalności. Po wprowadzeniu systemu nie zredukowano żadnego etatu.

  • System rozliczeń abonamentowych: model abonamentowy pozwala na ciągłe korzystanie z najnowszych technologii bez kosztów aktualizacji systemu, co zapewnia wysoką jakość usług i zadowolenie klientów.
  • „Wdrożenie systemu zdalnego odczytu to jeden z kamieni milowych w naszej misji dostarczania nowoczesnych i niezawodnych usług ciepłowniczych. Nie tylko zwiększyliśmy efektywność naszych operacji, ale również podnieśliśmy standardy obsługi klienta, co jest dla nas priorytetem. Dzięki współpracy z Orange i wykorzystaniu nowych technologii posiadamy współczesne i najnowocześniejsze narzędzie do pracy z opomiarowaniem”.

    Paweł Kruppa,

    Kierownik działu urządzeń pomiarowych OPEC Gdynia

    Porozmawiajmy
    o Twoim biznesie

    Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania, zaproponujemy rozwiązania dopasowane do potrzeb Twojego biznesu.