Orange

aktualności

26.10.2011
Negocjowane SLA dla łączy dzierżawionych
  
Operatorów, którzy w zakresie czasu usuwania awarii na  łączach dzierżawionych zainteresowani są ofertą SLA na warunkach odmiennych od standardowych określonych w Ofercie ramowej RLLO lub Porozumieniu dla łączy 2,5 Gbits i 10 Gbit/s,  TP zaprasza do kontaktu ze swoimi Opiekunami Sprzedażowymi lub pod adresem Sprzedaz.Operatorzy@telekomunikacja.pl.
TP, po analizie wniosku Operatora i sprawdzeniu warunków technicznych dla wytypowanej relacji, dopuszcza uregulowanie tego zakresu oferty SLA w drodze indywidualnych uzgodnień z Operatorem na warunkach wypracowanych przez strony.


2011-10-06
Promocja: VLAN do open peeringu gratis - spróbuj z TPIX

Promocja skierowana jest do Operatorów posiadających własny numer ASN BGP, którzy korzystają z usług świadczonych na platformie TPIX w lokalizacjach w Warszawie - przy ul. Nowogrodzkiej, Pięknej i w LIM Center, na podstawie podpisanej z TP umowy na świadczenie usług w oparciu o platformę TPIX.
W ramach promocji Operator (hurtowy ISP) może dla każdego swojego klienta indywidualnie zestawić dedykowany, bezpłatny kanał VLAN do Open peeringu.
TPIX może stać się więc atrakcyjnym zabezpieczeniem dla innych punktów wymiany ruchu.
Promocja trwa do 31.03.2012 r.  
W celu skorzystania z promocji należy złożyć do TP zamówienie na dostęp do TPIX (załącznik nr 1 do Oferty TPIX).
Zamówienie należy przesłać na adres: 
Telekomunikacja Polska
Zarządzanie Relacjami z Klientami-Operatorami
Obsługa Posprzedażowa
ul. Skierniewicka 10a
01-230 Warszawa

Zapytania dotyczące promocji, jak również Oferty TPIX, należy kierować na adres: TPIX_Oferta@telekomunikacja.pl 


2011-08-01
Zostań uczestnikiem Ogólnopolskiego Pleneru Malarskiego i wspieraj akcję charytatywną!
W dniach 14-21 sierpnia 2011 r. w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą odbędzie się Ogólnopolski Plener Malarski. W Plenerze, organizowanym przez Telekomunikację Polską, mogą wziąć udział przedstawiciele wszystkich Operatorów Telekomunikacyjnych, UKE, KIGEiT i PIIT. Honorowy Patronat nad wydarzeniem objęła Prezes UKE, Anna Streżyńska.
Prace uczestnikow zostaną wystawione na aukcji, z ktorej zebrane środki będą przekazane na cele charytatywne - w końcu... sztuką jest pomagać!
Pobierz materiały.


2011-05-25
Uruchomienie Infolinii dla Operatorów 19 333

Dzwoniąc na numer 19333 przedstawiciele Operatorów mogą uzyskać ogólne informacje zarówno na temat usług regulowanych, jak i komercyjnych świadczonych przez Telekomunikację Polską, jak również dowiedzieć się o sposobie nawiązania współpracy z TP.
Konsultanci infolinii przekażą ogólne informacje o usługach oraz ofertach, wskażą miejsce zamieszczenia niezbędnych dokumentów oraz dane kontaktowe, poinformują, jak zamówić usługę oraz w jakim terminie może ona zostać dostarczona.

Dla operatorów, którzy mają podpisaną umowę z TP, konsultanci infolinii 19333 zapewnią wsparcie w zakresie informacji dotyczących obsługi posprzedażowej, a także rozliczeń i reklamacji usług już obsługiwanych.

Infolinia dla Operatorów 19333 w zakresie usług i produktów hurtowych, będzie udzielała informacji w dni robocze w godz. 8.00 – 20.00.


2011-03-16
Konferencja PLNOG

W dniach 16-17.03.2011 w Warszawie odbyła się konferencja PLNOG. Celem konferecji jest wsparcie współpracy między operatorami sieciowymi, wymiana doświadczeń pomiędzy przedstawicielami branży teleinformatycznej i telekomunikacyjnej oraz pogłębianie wiedzy z zakresu sieci. W trakcie konferencji, której oficjalnym Partnerem już po raz drugi była Telekomunikacja Polska, przedstawiciele PK-O zaprezentowali usługę TPIX. Więcej o usłudze - w zakładce TPIX.


2010-01-21
Inauguracyjne spotkanie z operatorami w ramach strumienia TTM

W dniu 21.01.2010 r. odbyło się spotkanie z operatorami dotyczące procesu TTM Hurt wynikające z podpisanego w dniu 22.10.2010 Porozumienia TP-UKE. Wzięli w nim udział przedstawiciele 20 operatorów oraz przedstawiciel Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Proces TTM Hurt ma na celu przygotowanie i wdrożenie, zarówno dla usług hurtowych regulowanych, jak i nieregulowanych, nowych ofert rynkowych, zgodnych z oczekiwaniami operatorów oraz UKE, a także możliwości technicznych TP.
Dzięki TTM Hurt, wspólnie z partnerami rynkowymi i regulatorem, TP będzie decydować o kształcie i funkcjonalności świadczonej usługi, a także czasie niezbędnym do jej wdrożenia. Prace w ramach TTM Hurt zmierzają do podniesienia jakości oraz skrócenia czasu wdrażania oferty hurtowej na rynek.
W trakcie spotkania szczegółowo omówiono założenia i poszczególne fazy procesu, jak również zaprezentowano operatorom formularz Wniosku o rozpoczęcie procesu TTM Hurt, za pośrednictwem którego można zgłaszać do TP inicjatywy dotyczące zapotrzebowań na nowe usługi lub modyfikację już istniejących ofert.
W drugiej części spotkania, w ramach procesu TTM, odbyły się kolejne konsultacje usługi Third Party Billing.
Więcej informacji dotyczących procesu TTM Hurt znajduje się w zakładce TTM Hurt.

 

Zgłaszanie odstępstw od stosowania zasady niedyskryminacji

Zgodnie z podpisanym w dniu 22 października 2009 Porozumieniem TP i Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej  w listopadzie 2009 uruchomione zostały dwa kanały komunikacyjne, na które można zgłaszać wszelkie zauważone odstępstwa od stosowania zasady niedyskryminacji:

- telefoniczny serwis automatyczny: 22 622 29 87
- specjalna skrzynka pocztowa: niedyskryminacja@telekomunikacja.pl

Przekazane informacje zostaną wykorzystane w celu podjęcia odpowiedniej interwencji, w tym ulepszenia sposobu wywiązywania się przez TP z nałożonych obowiązków regulacyjnych, procedur współpracy międzyoperatorskiej, systemów i innych.

TP i UKE podpisały porozumienie

Telekomunikacja Polska i Urząd Komunikacji Elektronicznej podpisały 22 października porozumienie w sprawie wdrożenia zasad transparentności i niedyskryminacji w relacjach między operatorami. Porozumienie zakłada utrzymanie przez UKE niezmiennych stawek hurtowych do 2012 roku, natomiast ze strony TP zainwestowanie w tym czasie w 1,2 mln linii dostępu do szerokopasmowego Internetu.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni, że po wielu tygodniach wspólnej pracy osiągnęliśmy porozumienie, które otwiera nowy rozdział na polskim rynku telekomunikacyjnym. Uzgodniliśmy podstawy do normalizacji i stabilizacji sytuacji regulacyjnej, niezbędnej do dalszego racjonalnego rozwoju tego rynku, a przez to wsparcia społeczeństwa informacyjnego w Polsce. Wielokrotnie deklarowałem chęć inwestowania w rozwój Polski i dziś mogę powiedzieć, że dzięki kompromisowi z UKE, nasza firma ma warunki do spełnienia tej obietnicy" - powiedział Maciej Witucki, prezes Zarządu TP.

Zgodnie z zawartym porozumieniem, TP zobowiązała się do wprowadzenia określonych rozwiązań technicznych i organizacyjnych. Zamiast fizycznego podziału systemów informatycznych, TP wprowadzi dodatkowe reguły zapewniające nie dyskryminujący dostęp do informacji dla operatorów alternatywnych.

Przewiduje się, że Prezes UKE odstąpi od zamiarów separacji funkcjonalnej TP, jeśli TP będzie wypełniać zapisy porozumienia.

Ważnym elementem porozumienia jest stabilizacja warunków prowadzenia działalności gospodarczej i inwestowania na rynku telekomunikacyjnym. Prezes UKE zadeklarował utrzymanie do końca 2012 roku opłat hurtowych na poziomie obecnie obowiązujących ofert ramowych.

Metoda "cena detaliczna minus" stosowana przy ustalaniu stawek hurtowych zostanie zastąpiona metodą "koszt plus". Dzięki temu TP będzie miała warunki do zainwestowania w ciągu trzech lat w 1,2 mln linii szerokopasmowego dostępu do Internetu. Zbudowanych zostanie w ten sposób ok. 500 tys. nowych linii, a kolejne 700 tys. istniejących zostanie zmodernizowane. Przewiduje się, że ok. 1 mln linii będzie miało przepustowość powyżej 6 Mb/s. Rozbudowa infrastruktury obejmie zarówno aglomeracje miejskie, małe miasta jak i tereny wiejskie.

Zgodnie z porozumieniem w miarę wdrażania jego zapisów stopniowo wycofywane będą sprawy i roszczenia pomiędzy TP, UKE i operatorami alternatywnymi.

Bliżej porozumienia w sprawie Karty Równoważności 2.0
 
TP pozytywnie ocenia spotkanie w UKE, które odbyło się w dniu 31.07.2009 r. Pokazało ono, że zarówno regulator, jak i operatorzy alternatywni do problemu podziału TP nie podchodzą dogmatycznie, ale są otwarci na inne rozwiązania.

Kolejne spotkanie operatorów w UKE odbędzie się 11 sierpnia. Wtedy też przedstawione zostaną wyniki uzgodnień oraz harmonogram ich realizacji. Do tego czasu spotykać się będą grupy robocze.
Anna Streżyńska, prezes UKE, zapowiedziała, że jeśli operatorzy dojdą do porozumienia prace nad podziałem zostaną zawieszone. Formalnie zawieszenie prac nad podziałem może nastąpić pod koniec września, po otrzymaniu z TP wyników audytu równoprawnego dostępu do systemów informatycznych, który rozpoczyna się 24.08.

TP przekazała do UKE Kartę Równoważności

30 marca 2009 Telekomunikacja Polska przekazała do UKE Kartę Równoważności. Zawarty w niej program, który jest już realizowany przez TP, ma na celu zwiększenie przejrzystości w relacjach z operatorami alternatywnymi i wyeliminowanie wszelkich potencjalnych przesłanek dyskryminacji. Wdrożenie Karty sprawi, że znikną powody mogące uzasadniać wprowadzenia kosztownej i wątpliwej prawnie funkcjonalnej separacji TP.

Wypracowane przez TP rozwiązanie jest dobrowolną inicjatywą, stworzoną w odpowiedzi na oczekiwania i potrzeby stawiane przez rynek wobec operatora o znaczącej pozycji. Założenia Karty zostały przedstawione regulatorowi podczas serii spotkań. W ostatecznej wersji dokumentu przekazanego UKE uwzględnione zostały zagadnienia i pytania zgłoszone przez przedstawicieli Urzędu.

Wprowadzenie kompleksowego rozwiązania w postaci Karty Równoważności ma na celu zapewnienie stabilizacji rynku telekomunikacyjnego w Polsce. To podstawa harmonijnej współpracy między operatorami i rozwoju usług. Przełoży się to na wzrost zaufania do inwestycji infrastrukturalnych, m.in. na budowanie sieci nowej generacji" - powiedział prezes TP Maciej Witucki.

Karta Równoważności stanowi punkt wyjścia do poprawy współpracy międzyoperatorskiej. Zakłada ona:

 

  • Wdrożenie Reguł Postępowania gwarantujących takie same traktowanie innych operatorów jak części detalicznej TP,
  • Przejrzystość działań TP w obszarze obsługi klientów hurtowych, dzięki systemowi monitoringu wskaźników KPI,
  • Wdrożenie w organizacji "kultury nie-dyskryminacji", poprzez kompleksowe szkolenia pracowników z zakresu niedyskryminacyjnego traktowania operatorów oraz modyfikacje systemu motywacyjnego,
  • Usprawnienie procesu obsługi Operatorów Alternatywnych i jakości usług hurtowych (uproszczenie, przejrzystość, skrócenie procesu),
  • Rozwój i wdrażanie usług regulowanych, z udziałem wszystkich interesariuszy (Regulatora, Operatorów Alternatywnych i TP),
  • Możliwości porozumienia i poszukiwania efektywnych rozwiązań operacyjnych pomiędzy poszczególnymi podmiotami rynku - Forum Telekomunikacyjne.

Karta to propozycja ewolucyjnego i harmonijnego procesu zmian, którego poszczególne etapy konsultowano z Regulatorem. Zmiany te uwzględniają faktyczne możliwości TP jak również kondycję całego rynku telekomunikacyjnego w Polsce, co leży u podstaw ich pomyślnego wdrożenia.

Rozwiązania zaproponowane w Karcie mogą być szybko wdrożone (niektóre już funkcjonują, jak monitoring i publikacja wskaźników KPI). Ich implementacja potrwa dużo krócej niż 5 lat - a na tyle szacuje się czas wdrażania separacji funkcjonalnej. Są one również nieporównywalnie tańsze. Koszty, szacowane w przypadku podziału na 754 mln zł, można zmniejszyć nawet o 60 - 80 proc.

Karta pozwoli uniknąć destabilizacji całego rynku telekomunikacyjnego wynikającego z ewentualnego podziału największego operatora.

Karta Równoważności Karta jest efektem pracy zespołu przedstawicieli różnych struktur TP, posiadających praktyczne doświadczenie i wiedzę operacyjną, pracujących na co dzień z odbiorcami usług hurtowych i detalicznych, uzupełniony wiedzą ekspercką współpracujących firm zewnętrznych PricewaterhouseCoopers (PwC) oraz Accenture.

Karta Równoważności
Wskaźniki KPI