Pomoc IT, jakiej potrzebujesz
Firma online 17 listopada 2022 2 minuty czytania

Pomoc IT, jakiej potrzebujesz

Branża IT jest jedną z najbardziej nieprzewidywalnych w różnych aspektach, przede wszystkim finansowym i operacyjnym. Często popełniane błędy użytkowników oraz awarie sprzętu i oprogramowania powodują przestoje przekładające się na straty przedsiębiorstw. Jednocześnie rosnące oczekiwania firmowych informatyków wpływają na wzrost kosztów ich zatrudnienia. Dlatego tak ważna staje się profesjonalna pomoc IT.

Gdzie uzyskać pomoc IT, by nie obciążyć budżetu firmy?

Świadczona przez Orange usługa Wsparcie IT zapewnia klientom bezpieczeństwo na kilka sposobów. Abonamentowy model rozliczenia tej usługi gwarantuje stałą wysokość miesięcznych opłat przez cały okres trwania umowy, co jest istotne w sytuacji potencjalnego kryzysu w firmie bądź konieczności przeprowadzenia inwestycji. Taki wydatek na pomoc IT pozostanie niezmiennym kosztem, który swoją wysokością nie zaskoczy księgowych.

Taka pomoc informatyczna eliminuje ryzyko związane z rotacją pracowników odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów technicznych. Korzystanie z profesjonalnej pomocy, niezależnie od zmiennych, które potrafią zaskakiwać nawet najbardziej przezornych, pozwala zapewnić ciągłość działania firmy. A szczególnie istotna jest profesjonalna pomoc IT w pracy zdalnej.

Pomoc IT zgodna z RODO

Bardzo ważne jest też bezpieczeństwo procedur podczas świadczonych usług Wsparcia IT. Wszyscy informatycy Orange świadczący pomoc IT zobowiązani są do zachowania poufności w ramach realizacji swoich obowiązków. Realizowane przez nich zdalne połączenia z komputerami klienta są szyfrowane. Dzięki temu eliminowane jest ryzyko wycieku danych oraz narażenia firmy na procesy sądowe bądź sprawy karne wszczynane przez UODO (Urząd Ochrony Danych Osobowych).

Zdalna pomoc IT świetnie sprawdza się w firmach objętych dodatkowymi restrykcjami w zakresie poufności danych, np. przychodniach lekarskich i stomatologicznych. W takim środowisku, gdzie przetwarzane są tzw. dane wrażliwe, dostępu do sprzętu IT strzeże się wyjątkowo rygorystycznie. W sytuacji, gdy konsultant podczas świadczenia pomocy IT online musi uzyskać zdalny dostęp do komputera klienta, należy poinformować go o obowiązujących specjalnych obostrzeniach. Aby zachować zgodność z prawem, konieczne jest też wylogowanie się z wszystkich aplikacji zawierających dane wrażliwe lub odłączenie się od udostępniających je serwerów.

Warto natomiast pamiętać, że odpowiedzialność za zabezpieczenie danych (szyfrowanie, kopie zapasowe) leży po stronie klienta. Orange nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych w przypadku awarii twardego dysku ani nie świadczy usług ich odzyskiwania.

Pomoc IT w modelu zdalnym

Wśród małych firm coraz bardziej rośnie zainteresowanie outsourcingiem  (czyli zlecaniem zadań innym, wyspecjalizowanym w ich wykonywaniu podmiotom) jako sposobem zarządzania infrastrukturą informatyczną, w tym komputerami, urządzeniami peryferyjnymi i oprogramowaniem. Outsourcing pomocy IT gwarantuje nie tylko duże oszczędności w porównaniu z tradycyjnymi sposobami inwestowania w rozwiązania IT, ale też wygodę – swobodę wyboru rozwiązań, większą elastyczność pracy oraz zarządzania sprzętem i oprogramowaniem.

Korzystanie z profesjonalnych usług pomocy IT pozwala przede wszystkim na zapewnienie ciągłości działania naszego przedsiębiorstwa. Rozwiązanie problemu z określonymi awariami sprzętu leży po stronie firmy zewnętrznej, jeśli tylko klient zdecyduje się na skorzystanie z jej usług.

Zalety outsourcingu pomocy IT

Outsourcing to obecnie jeden z najprostszych sposobów, by uzupełnić pakiet naszych kompetencji. Niejednokrotnie partner biznesowy ma większe doświadczenie i możliwości w danym obszarze. W efekcie jest w stanie skuteczniej zarządzać poszczególnymi zagadnieniami (zazwyczaj ma też lepszą pozycję negocjacyjną przy kupowaniu potrzebnych zasobów). To na firmie zewnętrznej spoczywa konieczność zapewnienia profesjonalnego zespołu, który będzie świadczył usługi.

Outsourcing w żaden sposób nie zagraża też bezpieczeństwu firmy. Ten model współpracy jest regulowany wieloma rygorystycznymi zapisami umowy pomiędzy firmami. Warto jednak wybierać sprawdzonych partnerów mających wielu klientów, którzy potwierdzają renomę dostawcy. A takim partnerem na pewno jest Orange – i nasza pomoc IT online. Nie pozwól sobie na ryzyko, skorzystaj ze zdalnej pomocy IT. Sprawdź szczegóły oferty Wsparcie IT i zapomnij o swoich problemach z firmowymi komputerami.

Masz pytania? Wypełnij formularz. Nasz zespół ekspertów służy pomocą.

Mogą Cię również zainteresować

  • Czym jest infrastruktura pulpitów wirtualnych (VDI)?

    Czym jest infrastruktura pulpitów wirtualnych (VDI)?
    Czym jest infrastruktura pulpitów wirtualnych (VDI)?
    Firma online 1 października 2024

    Firma online

    Zależy Ci na standaryzacji środowisk komputerowych i zapewnieniu pracownikom zdalnego dostępu do zasobów? Infrastruktura pulpitów wirtualnych to rozwiązanie, które warto […]

  • Kreator stron WWW – bądź widoczny w sieci

    Kreator stron WWW – bądź widoczny w sieci
    Kreator stron WWW – bądź widoczny w sieci
    Firma online 18 września 2024

    Firma online

    Jak wynika z danych Eurostatu, własną stroną internetową może „pochwalić” się nieco ponad 67 proc. małych firm w Polsce. To ponad 10 […]

  • Rola sztucznej inteligencji w medycynie i opiece zdrowotnej

    Rola sztucznej inteligencji w medycynie i opiece zdrowotnej
    Rola sztucznej inteligencji w medycynie i opiece zdrowotnej
    Firma online 4 września 2024

    Firma online

    Technologia przenika każdy aspekt codziennego życia. Opieka zdrowotna i medycyna nie są wyjątkami. Jednym z najbardziej przełomowych osiągnięć jest rosnąca […]

  • Czym jest ślad cyfrowy w biznesie i jak nim zarządzać?

    Czym jest ślad cyfrowy w biznesie i jak nim zarządzać?
    Czym jest ślad cyfrowy w biznesie i jak nim zarządzać?
    Firma online 28 sierpnia 2024

    Firma online

    Cyfrowy ślad, czasami nazywany „cyfrowym cieniem”, to rezultat aktywności on-line każdej organizacji czy osoby. Obejmuje on wszelkie interakcje, treści i […]