Pomoc IT, jakiej potrzebujesz
Firma online

Pomoc IT, jakiej potrzebujesz

17 listopada 2021

Branża IT jest jedną z najbardziej nieprzewidywalnych w różnych aspektach, przede wszystkim finansowym i operacyjnym. Często popełniane błędy użytkowników oraz zdarzające się od czasu do czasu awarie sprzętu i oprogramowania powodują przestoje przekładające się na straty przedsiębiorstw. Jednocześnie rosnące oczekiwania firmowych informatyków wpływają na wzrost kosztów ich zatrudnienia. Dlatego tak ważna staje się pomoc informatyczna.

 

Pomoc IT zgodna z RODO

Świadczona przez Orange usługa Wsparcie IT zapewnia klientom bezpieczeństwo na kilka sposobów. Abonamentowy model rozliczenia tej usługi gwarantuje stałą wysokość miesięcznych opłat przez cały okres trwania umowy, co jest istotne w sytuacji potencjalnego kryzysu w firmie bądź konieczności przeprowadzenia inwestycji. Ten wydatek pozostanie niezmiennym kosztem, który swoją wysokością nie zaskoczy księgowych.

Taka pomoc informatyczna eliminuje ryzyko związane z rotacją pracowników odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów technicznych. Korzystanie z profesjonalnej pomocy, niezależnie od zmiennych, które potrafią zaskakiwać nawet najbardziej przezornych, pozwala zapewnić ciągłość działania firmy.

Bardzo ważne jest też bezpieczeństwo procedur podczas świadczonych usług Wsparcia IT. Wszyscy informatycy Orange zobowiązani są do zachowania poufności w ramach realizacji swoich obowiązków. Realizowane przez nich zdalne połączenia z komputerami klienta są szyfrowane. Dzięki temu eliminowane jest ryzyko wycieku danych oraz narażenia firmy na procesy sądowe bądź sprawy karne wszczynane przez UODO (Urząd Ochrony Danych Osobowych).

Zdalna pomoc IT świetnie sprawdza się w firmach objętych dodatkowymi restrykcjami w zakresie poufności danych, np. przychodniach lekarskich i stomatologicznych. W takim środowisku, gdzie przetwarzane są tzw. dane wrażliwe, dostępu do sprzętu IT strzeże się wyjątkowo rygorystycznie. W sytuacji, gdy konsultant musi uzyskać zdalny dostęp do komputera klienta, należy poinformować go o obowiązujących specjalnych obostrzeniach. Aby zachować zgodność z prawem, konieczne jest też wylogowanie się z wszystkich aplikacji zawierających dane wrażliwe lub odłączenie się od udostępniających je serwerów.

Warto natomiast pamiętać, że odpowiedzialność za zabezpieczenie danych (szyfrowanie, kopie zapasowe) leży po stronie klienta. Orange nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych w przypadku awarii twardego dysku ani nie świadczy usług ich odzyskiwania.

 

Pomoc IT w modelu zdalnym

Wśród małych firm coraz bardziej rośnie zainteresowanie outsourcingiem  (czyli zlecaniem zadań innym, wyspecjalizowanym w ich wykonywaniu podmiotom) jako sposobem zarządzania infrastrukturą informatyczną, w tym komputerami, urządzeniami peryferyjnymi i oprogramowaniem. Taki sposób działania gwarantuje nie tylko duże oszczędności w porównaniu z tradycyjnymi sposobami inwestowania w rozwiązania IT, ale też wygodę – swobodę wyboru rozwiązań, większą elastyczność pracy oraz zarządzania sprzętem i oprogramowaniem.

Korzystanie z profesjonalnych usług pozwala przede wszystkim na zapewnienie ciągłości działania naszego przedsiębiorstwa. Rozwiązanie problemu z określonymi awariami sprzętu leży po stronie firmy zewnętrznej, jeśli tylko klient zdecyduje się na skorzystanie z jej usług.

Outsourcing to obecnie jeden z najprostszych sposobów, by uzupełnić pakiet naszych kompetencji. Niejednokrotnie partner biznesowy ma większe doświadczenie i możliwości w danym obszarze. W efekcie jest w stanie skuteczniej zarządzać poszczególnymi zagadnieniami (zazwyczaj ma też lepszą pozycję negocjacyjną przy kupowaniu potrzebnych zasobów). To na firmie zewnętrznej spoczywa konieczność zapewnienia profesjonalnego zespołu, który będzie świadczył usługi.

Outsourcing w żaden sposób nie zagraża też bezpieczeństwu firmy. Ten model współpracy jest regulowany wieloma rygorystycznymi zapisami umowy pomiędzy firmami. Warto jednak wybierać sprawdzonych partnerów, posiadających wielu klientów, którzy potwierdzają renomę dostawcy. A takim partnerem na pewno jest Orange. Nie pozwól sobie na ryzyko, skorzystaj ze zdalnej pomocy IT. Sprawdź szczegóły oferty Wsparcie IT i zapomnij o swoich problemach z firmowymi komputerami.

Mogą Cię również zainteresować

  • Sprzedaż online – jak rozpocząć w e-commerce?

    Sprzedaż online – jak rozpocząć w e-commerce?
    Sprzedaż online – jak rozpocząć w e-commerce?

    Firma online

    Firma online

    Dzięki e-commerce można dzisiaj sprzedać praktycznie każdy produkt i usługę. Sekretem jest umieć dotrzeć do potencjalnego klienta i przedstawić mu ofertę w taki sposób, […]

  • Mały może więcej!

    Mały może więcej!
    Mały może więcej!

    Firma online

    Firma online

    Małe i średnie firmy do rozwoju potrzebują nowych technologii. To truizm – jednak wyszukiwanie, zakup i wdrożenia nowoczesnych rozwiązań utrudnia brak czasu i środków, oraz niedobór […]