Utrudnienia w działaniu Forumzwiń

W związku z przebudową struktury Forum mogą pojawić się przejściowe problemy z jego działaniem. Za utrudnienia przepraszamy. Jednocześnie prosimy o zapoznanie się z tym wątkiem, przed wysłaniem maila do moderatorów.

Ranking użytkowników z ostatnich 30 dni.

więcej

szukaj na forum

forum

tu znajdziesz odpowiedzi na pytania i wymienisz się doświadczeniem

Powrót z Netii do Orange i kilka pytań

  •  

    Powrót z Netii do Orange i kilka pytań (08.02.2014, 13:22)

    Witam,


    Wczoraj dzwonił do mnie pracownik Orange i przez, uwaga, 35 minut przekonywał mnie do powrotu po 5 latach spędzonych w Netii. Człowiek wydawał się być w porządku, ale - nauczony doświadczeniem - mam pewne wątpliwości. Do tej pory sam starałem się kontaktować z Orange w sprawie zmiany operatora. Pisałem listy, maile, posty na forum, dzwoniłem i zupełnie nic z tego nie wychodziło. Problem polegał na tym, że obecnie jestem podłączony do centrali, która znajduje się jakieś 2km ode mnie. Gdybym miał podpisywać nową umowę, to zmiana musiałaby być na moją korzyść, czyli np. poprzez uzyskanie większej prędkości. Wobec tego interesowała mnie jedynie opcja 40Mb/s lub więcej. Niestety, ale każdy w Orange twierdził, że na tamtą chwilę takiej możliwości nie ma i nie dlatego, że na centrali brakowało kart VDSL. Przy takiej odległości od centrali system w ogóle nie przepuściłby takiego zamówienia, więc mogłem podpisać umowę na 10Mb/s i liczyć na przełączenie między centralami, a następnie podpisać aneks na 40Mb/s. Nikt jednak nie mógł mnie zapewnić, że możliwości techniczne do przełączenia między centralami istnieją. Dodam jeszcze, że koniecznie chciałem zachować swój numer telefonu, więc całą sytuację można było rozwiązać tylko w taki sposób. Owszem, oferowano mi podciągnięcie nowej linii i 40Mb/s, ale wiązało się to z utratą starego numeru, co nie wchodziło w grę. To tak słowem wstępu.


    Teraz nagle okazuje się, że żadnego problemu nie ma, ponieważ 1 lutego coś się zmieniło. To coś to rzekoma kara dla Netii, która podobno blokowała możliwość przenoszenia numerów, ale teraz robić już tego nie może. Przyznam szczerze, że pierwszy raz o tym usłyszałem i jakoś tak nie chce mi się wierzyć, że to było jedynym powodem, dla którego przez rok czasu nie mogłem zamówić VDSLa w Orange. Czy ktokolwiek tutaj może potwierdzić tę wersję i napisać na ten temat nieco więcej ?


    Dodam jeszcze, że osoba, z którą rozmawiałem, sprawdzała możliwości techniczne dla adresu, a nie dla numeru telefonu (tutaj w Orange jest coś zablokowane i winią za to Netię). Jak już wcześniej wspomniałem, w przypadku samego adresu VDSLa mogłem mieć już rok wcześniej, ale wiązało się to z podciągnięciem nowej linii. Skoro konsultant nie mógł sprawdzić dostępności po numerze telefonu, a numer mam na dalszej centrali, gdzie VDSL w ogóle nie wchodzi w grę, to kwestia przełączenia między centralami jest chyba jedynym wyjściem z sytuacji. Pytanie, czy taka możliwość w ogóle istnieje ? Osoba, z którą rozmawiałem, twierdziła, że nie będzie z tym problemu, ale ja wolę dmuchać na zimne. Co, jeżeli podpiszę umowę i okaże się, że przełączyć mnie jednak nie mogą, w związku z czym zaoferują mi opcję do 10Mb/s lub zerwanie umowy, co pewnie będzie mocno problematyczne, bo powrót do Netii będzie zapewne wiązał się z przerwą w działaniu internetu/telefonu lub ze stratą numeru.


    Czy ktoś zorientowany/kompetentny mógłby rzucić nieco światła na tę sytuację ? Mam dane oraz numer osoby, z którą rozmawiałem. Powiedziałem, że będę się z nią kontaktował, ponieważ jak najbardziej jestem zainteresowany powrotem do Orange. Chciałbym jednak wyjaśnić wszystkie kwestie, zanim cokolwiek podpiszę.


    Z góry dzięki za wszelką pomoc.

  •  

    Odp: Powrót z Netii do Orange i kilka pytań (08.02.2014, 15:37)

    Na Twoim miejscu uderzyłbym z tym do tutejszych MODów. Czy swój problem już im przekazywałeś?

  •  

    Odp: Powrót z Netii do Orange i kilka pytań (08.02.2014, 16:47)

    Mailowałem z modami odnośnie wcześniejszej sytuacji, ale ktoś po drugiej stronie stwierdził, że jestem klientem konkurencji i oni nie mogą w związku z tym podjać żadnych działań w mojej sprawie. Niemniej jednak, chciałbym się zorientować, czy faktycznie 1 lutego zmieniło się "coś", co pozwoli mi na bezbolesne przejście na Orange'owego VDSLa z zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu, czy być może był to jakiś wymysł osoby, z którą rozmawiałem ?

  •  

    Odp: Powrót z Netii do Orange i kilka pytań (12.02.2014, 09:48)

    Chciałem podpisać umowę, ale sprawa niestety stanęła na tym, że Orange twierdzi, że Netia coś blokuje, a Netia jest bardzo pewna siebie i mówi, że oni nie mają sobie nic do zarzucenia i widocznie Orange nie chce mnie w gronie swoich klientów (w takim układzie po co do mnie wydzwaniają ?).


    Czy jest tu jakiś na tyle kompetentny pracownik Orange, który odważyłby się podjąć tej sprawy i doprowadzić ją do końca ? Dodam jeszcze, że do Orange próbuję przejść od prawie roku, gdyż wtedy to moja umowa w Netii przeszła na czas nieokreślony. Niestety, mimo wielokrotnych prób, ta sztuka mi się nie udaje. 5 lat temu, przechodząc z TP do Netii, wystarczył jeden podpis na umowie i żadnych innych formalności załatwiać nie musiałem. Czyżby teraz sprawa była trudniejsza ?

  •  

    Odp: Powrót z Netii do Orange i kilka pytań (13.02.2014, 03:16)

    to jest odpowiedź na post:

    Chciałem podpisać umowę, ale sprawa niestety stanęła na tym, że Orange twierdzi, że Netia coś blokuje, a Netia jest bardzo pewna siebie i mówi, że oni nie mają sobie nic do zarzucenia i widocznie Orange nie chce mnie w gronie swoich klientów (w takim układzie po co do mnie wydzwaniają ?).


    Czy jest tu jakiś na tyle kompetentny pracownik Orange, który odważyłby się podjąć tej sprawy i doprowadzić ją do końca ? Dodam jeszcze, że do Orange próbuję przejść od prawie roku, gdyż wtedy to moja umowa w Netii przeszła na czas nieokreślony. Niestety, mimo wielokrotnych prób, ta sztuka mi się nie udaje. 5 lat temu, przechodząc z TP do Netii, wystarczył jeden podpis na umowie i żadnych innych formalności załatwiać nie musiałem. Czyżby teraz sprawa była trudniejsza ?






    jezeli chodzi o powroty z OA to roznie bywa. w wiekszosci przypadkkow to OA nie chca puscic klienta i wymyslaja rozne historie. netia to mistrzostwo swiata reprezentuje. sa masakryczni jezeli kl chce od nich odejsc. pots "oddadza" ale neta ... nikt nie ma prawa nikogo trzymac na sile nawet jezeli kl swiadomie zrywa umowe i liczy sie z kara umowna. w jaki sposob robiles przejscie przez orange czy sam wypowiedzenie pisales? obstawiam ze przez orange. do neti trafia wypowiedzenie a oni maja to gdzies tak jakby nic sie nie stalo.




    jezeli masz do centrali 2km to zapomnij o vdslu, zalozysz neo 10mb to Cie juz nikt nie przepnie pod blizsza centrale bo na laczy jest usluga szerokopasmowa. majac samego potsa jak najbadziej jest mozliwosc przepiecia. 
    ja na Twoim miejscu bym zrobil tak: zlozyc wypowiedzenie przez orange na tel stacjonarny na neta osobiscie.
    z tel przejdziesz neta odlacza. wtedy robisz przepiecie potsa pod blizsza centrale (o ile jest taka moliwosc). jak bedzie pozytyw zamawiasz 80mb (20-80). 

    jezeli bedziesz w orange na opcji do 10mb ciezko bedzie zrobic przepiecie
    ten sposob wiaze sie z brakiem neta przez jakis czas ale jezeli juz to jest to bardzo dobry sposob.
    nie tracisz nr nawet jak nie zalozysz 80mb to masz wybor czy znowu do netii isc czy juz w tepsie neta zalozyc




    pozdr

  •  

    Odp: Powrót z Netii do Orange i kilka pytań (13.02.2014, 17:03)

    Sprawa jest skomplikowana, ale Orange i Netia próbują ją wyjaśnić między sobą. Netia twierdzi, że z ich strony nie ma żadnego problemu, a mówi to osoba wysoko postawiona, więc zapewne słów na wiatr nie rzuca. Orange z kolei mówi, że jednak jakieś kłopoty z przeniesieniem internetu są. Zobaczymy, co z tego wyjdzie i jak sprawa zostanie rozwiązana.


    Umowę na Neo 80Mb/s + telefon (przeniesienie) już zamówiłem. W najgorszym wypadku sam wypowiem Netii umowę o internet, a pracownicy Orange zapewniają mnie, że tak to zostanie rozwiązane, że nie pozostanę bez internetu/telefonu, bo oni te usługi u siebie aktywują kilka dni przed zakończeniem umowy z Netią (wyjdzie mnie pewnie to parę groszy drożej, bo przez moment dwóch operatorów będzie świadczyć mi usługi, ale jest to chyba najlepsze rozwiązanie).


    Wierzę jednak, że Orange i Netia rozwiążą ten "spór" pomiędzy sobą i pomarańczowi będą mogli załatwić za mnie wszelkie formalności.

  •  

    Odp: Powrót z Netii do Orange i kilka pytań (14.02.2014, 04:55)

    to jest odpowiedź na post:

    Sprawa jest skomplikowana, ale Orange i Netia próbują ją wyjaśnić między sobą. Netia twierdzi, że z ich strony nie ma żadnego problemu, a mówi to osoba wysoko postawiona, więc zapewne słów na wiatr nie rzuca. Orange z kolei mówi, że jednak jakieś kłopoty z przeniesieniem internetu są. Zobaczymy, co z tego wyjdzie i jak sprawa zostanie rozwiązana.


    Umowę na Neo 80Mb/s + telefon (przeniesienie) już zamówiłem. W najgorszym wypadku sam wypowiem Netii umowę o internet, a pracownicy Orange zapewniają mnie, że tak to zostanie rozwiązane, że nie pozostanę bez internetu/telefonu, bo oni te usługi u siebie aktywują kilka dni przed zakończeniem umowy z Netią (wyjdzie mnie pewnie to parę groszy drożej, bo przez moment dwóch operatorów będzie świadczyć mi usługi, ale jest to chyba najlepsze rozwiązanie).


    Wierzę jednak, że Orange i Netia rozwiążą ten "spór" pomiędzy sobą i pomarańczowi będą mogli załatwić za mnie wszelkie formalności.






    osoba wysoko postawiona czyli kto? ;)
    powiem Ci  jedna rzecz. robiac przejscie kl z bsa w systemia podstawia sie max predkosc dla neta.  tak ten system ma (nie wiem dlaczego). i teraz tak przyjdzie czas aby podlaczyc Ci neostrade 80mb w tej opcji i monter tego nie zrobi (masz za daleko do centrali na vdsl) i anuluje zlecenie badz wysla do Ciebie info z propozycja nizszej predkosci. a nie wierze ze Ci przeniosa z obecnej cenrali na inna. druga sprawa nie moga uruchomic neo skoro na lini dziala netia. netia musi zejsc z lini wtedy wchodzi tepsa. dlatego tez nie ma mozliwosci abys mial dwie fizycznie dziajace uslugi na jednym laczy a tym bradziej na jednym nr telefonu!


    opowiadaja Ci moim zdaniem bajki i netia i tepsa.
    zadzwon do neti za okolo 2 tygodnie juz powinni wiedziec kiedy Ci wylacza usluge albo dzwon na 800500005 to sie dowiesz kiedy tepsa Cie podlaczy. 


    moim zdaniem te zamowienie sie po prostu wykrzaczy. osoba ktora wprowadzala te zamowienie zapewne nawet nie sprawdzila warunkow technicznych lini, odleglosci od centrali itp. system pokazal 80mb wiec a co tam.
    wiem co mowie bo takie rzeczy robie na co dzien ;) 

  •  

    Odp: Powrót z Netii do Orange i kilka pytań (14.02.2014, 08:52)

    Telefon ma być przeniesiony, a internet to będzie zupełnie nowa aktywacja, a nie przeniesienie usługi z Netii. Telefon ma działać na jednej, a internet na innej centrali - czy to w ogóle możliwe ? Starałem się dokładnie o wszystko dopytać i osoba, z którą rozmawiałem, dowiadywała się wielokrotnie różnych rzeczy od swojego koordynatora/techników, po czym do mnie oddzwaniała. Nie powiem, że nie obawiam się tego przejścia, bo mam dokładnie te same wątpliwości, co ty, no ale Netia niestety od 5 lat stoi w miejscu, a prędkość internetu powoli spada (przyłączają dodatkowych klientów, a linia się starzeje), więc czas najwyższy, żeby coś z tym zrobić.


    A co do osoby wysoko postawionej w Netii, to chodzi o ich rzecznika.

  •  

    Odp: Powrót z Netii do Orange i kilka pytań (14.02.2014, 13:26)

    to jest odpowiedź na post:

    Telefon ma być przeniesiony, a internet to będzie zupełnie nowa aktywacja, a nie przeniesienie usługi z Netii. Telefon ma działać na jednej, a internet na innej centrali - czy to w ogóle możliwe ? Starałem się dokładnie o wszystko dopytać i osoba, z którą rozmawiałem, dowiadywała się wielokrotnie różnych rzeczy od swojego koordynatora/techników, po czym do mnie oddzwaniała. Nie powiem, że nie obawiam się tego przejścia, bo mam dokładnie te same wątpliwości, co ty, no ale Netia niestety od 5 lat stoi w miejscu, a prędkość internetu powoli spada (przyłączają dodatkowych klientów, a linia się starzeje), więc czas najwyższy, żeby coś z tym zrobić.


    A co do osoby wysoko postawionej w Netii, to chodzi o ich rzecznika.








    czyli musiales sam zlozyc wypowiedzenie w netii na internet bo telefonem tepsa sie zajmuje?
    moze byc internet z innej centrali niz telefon ale wtedy sa dwa lacza potrzebne. telefon jest na starym laczy a neostrada na lini utrzymaniowej. po kompletacji dwoch uslug mozna zrobic powiazanie uslug aby nie placic za utrzymanie tej lini.
    najlatwiej to przejsc z telefonem jak juz bedziesz to zrobic nastepnie przepiecie pod inna centrale te ktora obsuguje VDSL i wtedy zamowienie na neo puscic. zakrecona sytuacja ale mam nadzieje ze zrobia tak abys nie mial problemow i zeby wszystko dzialalo jak trzeba ;)


    co taki   rzecznik moze wiedziec o  przeniesieniu ;) a podal konkretny powod czemu nie mozesz odejsc od nich?
    moze niech jeszcze powie ze sami swojego klienta odsylaja do konkurencji
    przeciez przejscie z jednego opa do drugiego jest proste jak budowa cepa. widocznie ktos czegos nie dopilnowal albo nie chce i takie cyrki. tak jak pisales wyzej przechodzac nie bylo problemu wiec i wracajac nie powinno byc. przeciez to sa sprawy formalne a nie techniczne.
    moje zdanie sie nie zmienilo  aby odejsc z netii to trzeba sie napocic ;) 



    pozdr

  •  

    Odp: Powrót z Netii do Orange i kilka pytań (14.02.2014, 14:30)

    Na razie nie złożyłem jeszcze żadnego wypowiedzenia. Zamówiłem umowę na Neo do 80Mb/s + telefon i dopiero jakieś 10 dni po jej podpisaniu mam wysłać wypowiedzenie do Netii (info od osoby, która zamówieniem się opiekuje).


    Piszesz, że potrzebne są dwa łącza - jak to w praktyce wygląda ? Czy do mieszkania będą musieli mi wtedy puścić jakiś dodatkowy kabel i jednym będzie szedł internet, a drugim telefon czy jak ?


    A co do Netii, to oni właśnie upierają się, że z ich strony żadnego problemu nie ma i spokojnie takiego użytkownika z LLU można przenieść. Z kolei Orange twierdzi, że takiej możliwości nie ma i jest to w porozumieniu zatwierdzonym przez UKE. Wygląda to więc tak, że Netia i tak żadnego prawa nie łamie, a Orange wręcz ich usprawiedliwia. Jaki cel miałaby więc Netia w tym, aby twierdzić, że z przeniesieniem usług nie powinno być żadnych problemów ?


    Co do rzecznika Netii, to jest to akurat osoba kompetenta, która na kłamstwa pozwolić sobie nie może. Wiedza, jaką się dzieli, nie musi pochodzić bezpośrednio od niego, bo o konkretne rzeczy pyta konkretnych pracowników i wątpię, aby kłamali oni między sobą.

aktualnie na forum znajduje się 794 gości i 0 zalogowanych użytkowników