Komunikatzwiń

Zmiany na Forum.

Oddajemy w Wasze ręce nowe - uproszczone Forum Pomocy Technicznej.
Pełną listę zmian i nowości przekażemy Wam niebawem.
Pozdrawiamy
Moderatorzy.

Ranking użytkowników z ostatnich 30 dni.

więcej

szukaj na forum

forum

tu znajdziesz odpowiedzi na pytania i wymienisz się doświadczeniem

wątek został zamknięty

Internet do 10mb s nagle zwolnił.

  •  

    Internet do 10mb s nagle zwolnił. (27.11.2013, 16:57)

    Witam. Posiadam internet neostrada do 10mb/s. Początkowo internet śmigał z prękością około 7mb/s. Jednak później zwolnił i chodził z prędkością około 4mb/s. Od około tygodnia mam problem z internetem, zaczął zwalniać. Podczas pobierania zauważyłem spadki prędkości do około 200kb/s. To jeszcze mogę zaakceptować. Jednak od kilku dni mój internet zwolnił do prędkości krytycznych. Teraz podczas pobierania ze stron premium potrafi zwolnić do 5kb/s! Średnia prędkość pobierania to 60kb/s. Nie mogę nawet obejrzeć filmu online w słabszej jakości, bo cały czas się wczytuje. 


    Tak wyglądają parametry linii.:
    http://zapodaj.net/0624bd8637df0.png.html

    W czym problem? 

    Pozdrawiam. ;)

  •  

    Odp: Internet do 10mb s nagle zwolnił. (27.11.2013, 19:49)

    hasło do Google: "DLM". Przez pierwsze dni puścił więcej, bo testował, czy pójdzie, ale musiało sypać błędami i przyciął. I raczej nie odda. Nic nie można zrobić, bo masz prędkość zgodną z umową (od 1 do 10Mb/s)
    A co do spadków, to może być przeciążona centrala. Dzwoń na 801 505 505 i jeśli potwierdzą przeciążenia, to napisz reklamację do Skierniewic i domagaj się rabatu. Co miesiąc musisz taka reklamację składać pocztą tradycyjną (polecony, najlepiej za potwierdzeniem odbioru), aby co miesiąc dawali Ci rabat 50% na abonamencie za Neostradę.
    Nic więcej nie da się zrobić. Parametry pozwalają na 3-4 Mb/s i więcej nie wywalczysz.

  •  

    Odp: Internet do 10mb s nagle zwolnił. (27.11.2013, 20:11)

    Chciałbym mieć te 3-4mb,s. ;) Teraz na poważnie. Internet ten posiadam od kilku miesięcy, było okej. Właściwie jest okej na innych komputerach. Wczoraj zakupiłem nowego laptopa i to na nim mam owy problem. Po wpisaniu 'netstat' w cmd mam sporo połączeń(ponad 20). Gdy robię speedtest na stronie orange to ping wynosi 50ms, a prędkość pobierania 2,56mb/s co jest w stanie mnie zadowolić. Jednak w praktyce wygląda to tak, że prędkość pobierania wynosi 30-40kb/s. Nie zdążyłem wgrać wielu programów na komputerze, a gry pobieram poprzez Origin bądź Steam. Czy da się to w jakiś sposób ogarnąć? Windows jaki posiadam to 7 Ultimate, a laptop to Lenovo y510p. 

  •  

    Odp: Internet do 10mb s nagle zwolnił. (27.11.2013, 23:20)

    Te liczne połączenia to:
    Albo normalne zachowanie komputera, którego niektóre procesy (np. svchost.exe) łączą się z różnymi serwerami w celu np. zsynchronizowania zegara systemowego lub sprawdzenia dostępności aktualizacji
    Albo, niestety, aktywność wirusów.
    Jeśli komputer działa bez problemów, a skaner antywirusowy nic nie wykazał, to prawie na pewno mamy do czynienia z pierwszym scenariuszem.
    Zrób jeszcze taki test: Wejdź na kilka serwisów, hostujących pliki (np. instalki.pl, dobreprogramy.pl) włącz pobieranie z każdego z nich jakiegoś dużego (50-100MB) pliku i zobacz po 2-3 minutach pobierania, czy suma szybkości, jakie pokazuje przeglądarka wyniesie mniej-więcej tyle, na ile pozwala Twoje łącze, czyli około 2,5Mb/s. Jeśli tak, to wszystko w porządku. Zawsze może się zdarzyć, że pobieranie z jednej strony WWW nie działa jak należy (z różnych przyczyn, często niezależnych od Twojego dostawcy Internetu), ale nigdy się nie zdarza, aby tak się działo na kilku stronach naraz.
    Aha, i przetestuj tego laptopa NIE przez WiFi, a poprzez kabel LAN, bo problem może być z bezprzewodową łącznością (np. szwankujący sterownik bezprzewodowej karty sieciowej)

    P.S. Proszę nauczyć się przeliczać jednostki. Prędkość podajemy w Megabitach/s, ale prędkość podawana przez akceleratory pobierania i przeglądarki internetowe w trakcie pobierania plików jest podawana w KILOBAJTACH/s, co jest niepoprawne. Liczbę megabitów/s lub kilobitów/s dzielisz przez 8 i masz odpowiednio liczbę megabajtów/s lub kilobajtów/s Przykład: 1Mb/s = 0,128MB/s = 128kB/s

  •  

    Odp: Internet do 10mb s nagle zwolnił. (08.12.2013, 19:03)

    OPCJA-1 
     Jeśli chodzi o DLM jego zadaniem jest dostosować połańczanie bo panujących na linii telefonicznej możliwości technicznych.  Polega to na tym że urządzanie  monitoruje cały czas połańczanie między centrala a klientem czyli tobą.  Nadepnie po zebraniu tych informacji urządzanie stabilizuję prędkość jaka może być świadczona na tej linii biorąc pod uwagę występujące błędy np rozłączania z centralą. Mówiąc krótko zadaniem jest dostosować najlepsze parametry poławiacza z internetem.  Taki system jest obecnie przez nas ustawny na urządzeniach. Im gorsze parametry linii nawet jeśli usługa będzie na niej działać poprawnie urządzanie będzie ciągle stabilizować linię. Z wyższej prędkości na niższą tak aż znajdzie najlepszą z możliwych możliwości czyli najmniej błędów rozłączeń czy przerw w przesyłaniu danych . Tak jak wspomniałem nawet jeśli na twoich parametrach będzie działaś usługa ale będą błędy zarejestrowane przez nasze urządzenie jego zadaniem będzie ograniczyć to połączenie tak aby tych błędów było najmniej. Po pewnym czasie a najczęściej 10 dniach od chwili podpisani umowy urządzanie będzie testowało niepoznaczenie a po 10 dniach wybierze to najbardziej stabilne. Tak np dział obecnie usługa Neostrada do 10Mb.  Linia pozwala ci na połańczanie 10Mb ale z powodów błędów połączenie  być mocno ograniczone np do 2 Mb. Na co najczęściej się skarżycie że macie zaniżoną prędkość nawet nawet kiedy mieliście wcześniej np 6Mb. Tylko że wtedy prędkość była przypisana na stałe wiec nie mogła spadać ani rosnąć. 


    OPCJA-2 
    Druga możliwość jaką jeszcze załączamy na automacie to ustawianie na urządzeniu stałych parametrów dla połączenia z klientem  Np Dow 4096 Ups 640.  Polega to na tym że klient nie połączy się z wyższą prędkością niż ta zadeklarowana na urządzeniu. Ale to też działa w drugą stronę. Jeśli parametry linii są złe i modem nie będzie w stanie nawiązać połączenia to efekt końcowy będzie taki, że modem nie złapie tak zwanej synchronizacji czyli nie nawiąże połączenia lub będzie połączenie i synchronizacja ale w chwili otwierania strony www będzie ona zerwana co za tym idzie i zrywane połączenie. Błędy w tym przypadku są pomijane. W najgorszym wypadku usługa z powodów błędów nie działa lub jest wolna. wtedy technicy są wysyłani w celu sprawdzenia linii. PO dokonaniu oględzin dokonuje się pomiarów. Dzwonią do nas a my dokonujemy rekonfiguracji ustawiań co polega najczęściej na obniżeniu synchronizacji.  



    OPCJA-3 


    Trzecia możliwość jaką w CKU stosujemy jest najmniej  korzystna dla klienta. Dlatego staramy się ustawień nie stosować na urządzeniach ponieważ klient jest wtedy w jak najmniej korzystnej sytuacji. Opowiem to na przykładzie Neostrady  do 10Mb.  Na urządzeniu mamy ustawione tzw widełki w przedziale od 1 do 10Mb. Klient podpisujący umowę  otrzymuje u nas opcje do 10 Mb. Jednak konfiguracja ta pozwana klientowi na połączenie się z usługą na maksymalnie możliwych możliwościach technicznych na tej linii. Zakładamy że masz usługę do 10Mb ale z powodu odległości od centrali a co za tym idzie od DLM możesz połączyć się z prędkością do max 8Mb. Haczyk tkwi w tym że nie masz żadnej gwarancji jakości połączenia. Tzw synchronizacja zmienia się z każdym połączeniem tak jak to napisałeś.  Jednak tak jak wspomniałem nie masz gwarancji jakości połączenia.  Możne się okazać ze np w godzinach 6;00 do 17:00 będziesz miał połączenie z prędkością  do 8Mega ale po tej godzinie kiedy będzie większa liczba użytkowników połączenie jakie uzyskać możne wynosić nap 3 Mega.  Można to łatwo zaobserwować że połączenie może być zrywane jeśli następuje częsta zmiana parametrów linii.  Drugim zauważalnym elementem jest synchronizacja. Ta nigdy nie jest pełna. Np Down  4096  możne wynosić np 4382 , 4028, 6539 czy 3821 i tak dalej. Jak widzisz synchronizacja w tej opcji ustawień na DLM będzie tak zmienna że urządzenie nie przydziela stałych parametrów.  Zaletą tego typu ustawienia DLM polega na tym że klient ma możliwość połączenia się z usługą ma max prędkość usługi w przedziale w tym przypadku do 10Mb ale na max możliwych parametrach linii.  O tyle jest to mało przyjemne że parametr SNR  na Dow i na Ups możne spaść do 1 dB. Ale pozwala to na połączania nawet przy na prawdę koszmarnym parametrze linii a dokładnie przy Line Attenuation przekraczającej 54 na Down i na Ups 35dB. 
    Wiec masz wtedy możliwość cieszenia się większymi prędkościami ale musisz się z licznymi rozłączeniami z usługa. 
    Również  wtedy urządzenie pomija błędy jakie występują na linii




    Zostaje jeszcze  przeciążenie centrali 

aktualnie na forum znajduje się 646 gości i 29 zalogowanych użytkowników

wirtualny doradcazdalny dostęp