Bądź pierwszy
z Orange – odkryj eSIM

Wybierz, jakiej karty potrzebujesz:

eSIM dla Ciebie
Przyszłość już teraz

Co to jest eSIM
i jak działa?

Mini Sim
1996

Micro Sim
2003

Nano Sim
2012

eSIM
(wirtualna karta SIM)

Karta eSIM (profil eSIM) to wirtualna karta SIM, pobierana przez internet na urządzenie z funkcją eSIM.

Po pobraniu karty eSIM możesz korzystać z naszych usług (rozmów, SMS/MMS, internetu mobilnego) tak samo, jakby w urządzeniu była zwykła karta SIM.

Mini Sim
1996

Micro Sim
2003

Nano Sim
2012

eSIM
(wirtualna karta SIM)

Kartę eSIM pobierasz skanując kod QR otrzymany od Orange. W tym celu musisz wejść w ustawienia systemowe urządzenia, np. w iPhone: Ustawienia > Sieć komórkowa > Dodaj plan sieci komórkowej.

Przy zmianie urządzenia eSIM na nowe, zainstalowaną w nim kartę eSIM należy wymienić (dezaktywować posiadaną wcześniej kartę eSIM na starym urządzeniu oraz pobrać i aktywować nową kartę eSIM na nowym urządzeniu).

Karta główna eSIM
i Ekstra karty eSIM

eSIM jako karta główna

Karta główna to podstawowa, przypisana do Twojego numeru telefonu karta SIM. Jeśli masz tylko kartę główną, Twój numer będzie działał tylko na jednym urządzeniu (smartfonie lub urządzeniu do internetu mobilnego).

Twój numer telefonu

Karta główna eSIM działa w jednym urządzeniu. Od ciebie zależy, na którym.

 

 

 

Ekstra karta eSIM

„Ekstra karta eSIM” to kolejna karta z tym samym numerem telefonu, ofertą i pakietami usług, które masz na karcie głównej. Możesz mieć kilka „Ekstra kart eSIM” na różnych urządzeniach.

Twój numer telefonu

Korzystaj z sieci zawsze i wszędzie,
w autobusie, w podróży 
i na wakacjach


Wykorzystaj Twój pakiet danych na kolejnym urządzeniu. Bez problemów z WiFi, bez ustawiania hotspota 
z telefonu. 


Urządzenia z funkcją eSIM

Karty eSIM obsługują wyłącznie urządzenia
z funkcją eSIM.

Możesz skorzystać na iPhone Xs, Xs Max i Xr z funkcji Dual SIM, czyli z dwóch numerów telefonu w jednym smartfonie. Do jednego z nich musisz mieć wirtualną kartę eSIM, a do drugiego zwykłą kartę SIM. Możesz także używać tylko kartę eSIM – będziesz mieć jeden numer w smartfonie.

Aby pobrać kartę eSIM na iPhone, wejdź w: Ustawienia > Sieć komórkowa > Dodaj plan sieci komórkowej (najnowsza wersja iOS)

Wybierz dostępne urządzenia

Do smartwatch-y polecamy usługę „Ekstra karta eSIM”.

Aby pobrać kartę eSIM na Samsung Galaxy Watch, wejdź w:
Ustawienia > Rejestruj profil eSIM

Do tabletów polecamy usługę „Ekstra karta eSIM”.

Aby pobrać Ekstra kartę eSIM na iPad, wejdź w Ustawienia > Sieć komórkowa > Dodaj plan sieci komórkowej (najnowsza wersja iOS)

Ile kosztuje
Ekstra karta eSIM?

Ile kosztuje karta eSIM?

Jeśli wybierasz eSIM jako kartę główną,
nie ponosisz dodatkowych opłat za jej używanie.

Jak aktywować
Ekstra kartę eSIM

Usługę możesz aktywować w dowolnym momencie, bezpłatnie w ramach Promocji

Apple Watch:

W aplikacji Watch na iPhone

Podczas łączenia Apple Watch z iPhone, wybierz opcję „Konfiguruj sieć komórkową”, albo później w aplikacji Watch wybierz: Mój zegarek > Sieć komórkowa > Konfiguruj sieć komórkową

Pozostałe urządzenia:

W serwisie Mój Orange

na stronie www.orange.pl/mojorange w sekcji „Umowy i urządzenia”, przy karcie SIM wybierz polecenie Akcje>Ekstra karty eSIM, a jeśli masz ofertę Orange Love, odszukaj usługę w sekcji „Pakiety i usługi”

W punkcie sprzedaży Orange

Kod QR do „Ekstra karty eSIM” zeskanujesz 
na miejscu lub otrzymasz w wiadomości e-mail

Telefonicznie pod numer *100

Kod QR do „Ekstra karty eSIM” otrzymasz 
w wiadomości e-mail.

Porada: aby łatwo zeskanować kod QR, wyświetl go w Mój Orange lub 
w wiadomości e-mail na innym urządzeniu niż to, na które chcesz pobrać kartę eSIM.

Jak otrzymać kartę eSIM

Bezpłatna wymiana w promocji

Możesz bezpłatnie wymienić w dowolnym momencie posiadaną kartę główną, dzięki Promocji:

1) w serwisie Mój Orange na stronie
 www.orange.pl/mojorange

W sekcji „Umowy, urządzenia i usługi dodatkowe”, przy karcie SIM wybierz polecenie „Wymień kartę”;

2) w punkcie sprzedaży Orange

Kod QR do karty eSIM zeskanujesz
na miejscu lub otrzymasz w wiadomości
e-mail;

3) telefonicznie pod numerem *100

Kod QR do karty eSIM otrzymasz
w wiadomości e-mail.

Porada: aby łatwo zeskanować kod QR, wyświetl go w Mój Orange lub
 w wiadomości e-mail na innym urządzeniu niż to, na które chcesz pobrać kartę eSIM.

Przy zawieraniu umowy

Przy zawieraniu umowy oraz przenoszeniu numeru do Orange
wybierz rodzaj karty: eSIM:


1) na stronie www.orange.pl

2) w punkcie sprzedaży Orange;

3) telefonicznie pod numerem *100.


Kod QR do karty eSIM otrzymasz wraz z umową na usługi telekomunikacyjne.

Kto może aktywować
usługę?

Usługę mogą aktywować Klienci indywidualni posiadający numer telefonu na abonament:

W ofertach głosowych

W głównych planach taryfowych:
Plan Mobilny, Smart Plan LTE Główny, Smart Plan LTE, Plan Komórkowy, Orange Love Telefon Komórkowy

Uwaga: Apple Watch wspiera usługę tylko w wariancie „Ekstra karta eSIM – rozmowy, SMSy, internet”, dostępnym jedynie w ofertach głosowych w powyższych planach taryfowych.

W ofertach na internet mobilny

W głównych planach taryfowych:
Internet Mobilny Podstawowy, Internet Mobilny Optymalny.

Apple Watch nie wspiera usługi w wariancie „Ekstra karta eSIM – tylko internet”, jedynym dostępnym w ww. ofertach na internet mobilny.

Jeśli masz numer w ofercie dla firm, kliknij tutaj.

Zapoznaj się z Regulaminem usługi „Ekstra karta eSIM

Limity
„Ekstra kart eSIM”

Ile mogę mieć „Ekstra kart eSIM”, oprócz karty głównej?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • W ofertach głosowych możesz mieć:
    • do 4 „Ekstra kart eSIM - rozmowy, smsy, internet”
    • do 4 „Ekstra kart eSIM – tylko internet”
    • Ponadto możesz mieć do 4 „Dodatkowych kart SIM” (podobna usługa, oferująca tylko internet, na zwykłych kartach SIM - karty dostępne do aktywacji wyłącznie w salonie)
    • łącznie możesz mieć do 4 + 4 = 8 „Ekstra kart eSIM” i 4 „Dodatkowe karty SIM” z tym samym numerem telefonu.
  • W ofertach na internet mobilny możesz mieć:
    • do 4 „Ekstra kart eSIM – tylko internet”
    • Ponadto możesz mieć do 4 „Dodatkowych kart SIM” (podobna usługa na zwykłych kartach SIM - karty dostępne do aktywacji wyłącznie w punkcie sprzedaży Orange)
    • łącznie możesz mieć do 4 (eSIM) + 4 (SIM) = 8 kart dodatkowych do karty głównej.

Czy „Ekstra karta eSIM” działa w roamingu?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Na obecnym etapie „Ekstra karty eSIM” nie działają za granicą.
  • Za granicą możesz połączyć zegarek ze smartfonem w trybie Bluetooth.

Czy występują jakieś inne ograniczenia i wykluczenia dla tej usługi?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • „Ekstra karta eSIM – rozmowy, SMSy, internet” wyklucza się z aktywnymi na numerze usługami Halo Granie i Orange Ekstra Numer (i vice versa).
  • Aby aktywować „Ekstra kartę eSIM – rozmowy, SMSy, internet” konieczne jest wyłączenie usług Halo Granie i Orange Ekstra Numer.

FAQ

  • eSIM to nowy, wirtualny format karty SIM.
  • Ma taki sam numer jak zwykła karta SIM.
  • Kartę eSIM można:
    • wymienić (na kolejną eSIM lub na zwykłą kartę SIM),
    • zmienić na niej numer telefonu na inny,
    • zablokować w przypadku zagubienia telefonu.

Czy karta eSIM i profil eSIM to to samo?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Tak

Czy w chwili pobierania karty eSIM urządzenie musi mieć dostęp do internetu?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Tak

Czym różni się karta główna eSIM od Ekstra karty eSIM?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Karta główna (SIM lub eSIM) to podstawowa, aktywna karta dla danego numeru telefonu
  • „Ekstra karta eSIM” to kolejna karta z takim samym numerem telefonu, który masz już na karcie głównej SIM lub eSIM.
  • Z „Ekstra kartami eSIM” Twój numer telefonu i przypisane do niego pakiety usług mogą działać na kilku różnych urządzeniach

Aktywacja, deaktywacja i zarządzanie kartą

rozwiń sekcję eSIM zwiń sekcję eSIM

Czy mogę otrzymać kartę eSIM dla mojego numeru telefonu?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Możliwość skorzystania z karty eSIM, w tym wymiana dotychczasowej karty SIM na eSIM, może być zależna od oferty, sposobu, miejsca lub czasu zawarcia umowy;
  • Pracujemy nad tym, aby karty eSIM były możliwie szeroko dostępne. Może okazać się konieczne będzie np. przeniesienie numeru do nowszego planu taryfowego.

Nie mogę znaleźć w moim urządzeniu funkcji pobierania karty eSIM / skanowania kodu QR. Co mam zrobić?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Poszukaj wskazówek dla Twojego urządzenia, jak pobrać kartę, w sekcji „Urządzenia” na górze tej strony;
  • Upewnij się, że posiadasz urządzenie w wariancie eSIM.

Czy urządzenie na którym instaluję eSIM musi być kupione w Orange?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Nie, nie ma takiej potrzeby, aczkolwiek gwarantujemy działanie kart eSIM tylko na urządzeniach, które sprzedajemy.

Co mam zrobić, jeśli przypadkowo usunę kartę eSIM z urządzenia?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

W takim przypadku wymień kartę eSIM na nową kartę eSIM w punkcie sprzedaży Orange i pobierz ją ponownie na urządzenie, z którego korzystasz. W tej sytuacji, tzn. przy braku starej karty eSIM, wymiana nie będzie możliwa na infolinii i w serwisie nowy Mój Orange na www.orange.pl. Usunięcie karty eSIM z urządzenia powoduje bezpowrotną dezaktywację usuniętej karty.

Urządzenie eSIM zostało mi skradzione, jak mogę zablokować kartę?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Blokadę kradzieżową można zgłosić w najbliższym punkcie sprzedaży Orange lub zadzwonić pod numer 510 100 100.

Co zrobić, gdy telefon z kartą eSIM ulegnie uszkodzeniu i chcę go oddać do naprawy?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Zakładając, że nie masz zapasowego telefonu z funkcją eSIM, przed naprawą musisz wymienić kartę eSIM na zwykłą SIM;
  • Najlepiej zrób to w punkcie sprzedaży Orange – poproś o bezpłatną wymianę na kartę SIM z powodu uszkodzenia urządzenia z kartą eSIM;
  • Jeśli możesz nadal odbierać SMS-y na telefonie, możesz także wymienić kartę eSIM na zwykłą SIM w serwisie nowy Mój Orange na stronie www.orange.pl/mojorange (opłata zgodna z cennikiem).
  • Jeśli wybierasz kartę eSIM jako kartę główną, nie ponosisz dodatkowych opłat za jej używanie.
  • Niektóre operacje na kartach SIM (w tym eSIM) są płatne zgodnie z cennikiem, np. wymiany z eSIM na SIM, albo eSIM na eSIM od 6-tej wymiany w okresie rozliczeniowym (w ofertach na kartę – w miesiącu).
  • Jeżeli urządzenie z kartą eSIM ulegnie uszkodzeniu, możesz bezpłatnie wymienić kartę eSIM na SIM w punkcie sprzedaży Orange.

Jaka oferta/jaki plan taryfowy obowiązuje dla karty eSIM?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Korzystasz z tego samego planu, który wybrałeś, korzystając ze zwykłej karty SIM.
  • Twoja oferta i dostępne pakiety usług nie zależą od wybranego rodzaju karty głównej.

FAQ

  • eSIM to nowy, wirtualny format karty SIM.
  • Ma taki sam numer jak zwykła karta SIM.
  • Kartę eSIM można:
    • wymienić (na kolejną eSIM lub na zwykłą kartę SIM),
    • zmienić na niej numer telefonu na inny,
    • zablokować w przypadku zagubienia telefonu.

Czy w chwili pobierania karty eSIM urządzenie musi mieć dostęp do internetu?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Tak
  • W przypadku zegarków, kartę eSIM pobiera się za pośrednictwem telefonu, który musi być połączony z internetem.

Czy karta eSIM i profil eSIM to to samo?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Tak

Działanie usługi „Ekstra karta eSIM”

rozwiń sekcję eSIM zwiń sekcję eSIM

Czym różni się karta główna eSIM od „Ekstra karty eSIM”?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Karta główna (SIM lub eSIM) to podstawowa, aktywna karta dla danego numeru telefonu.
  • „Ekstra karta eSIM” to kolejna karta z takim samym numerem telefonu, który masz już na karcie głównej SIM lub eSIM.
  • Z „Ekstra kartami eSIM” Twój numer telefonu i przypisane do niego pakiety usług mogą działać na kilku różnych urządzeniach.

Czy „Ekstra karta eSIM” działa w roamingu?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Na obecnym etapie, nie.
  • Za granicą zegarek działa w trybie Bluetooth (będzie musiał pozostawać w zasięgu połączenia Bluetooth, nie będzie działać samodzielnie).
  • Apple Watch Serii 3 i 4 nie wspiera roamingu od strony urządzenia (tzn. nawet gdyby Ekstra karta eSIM wspierała roaming, to nadal nie będzie go wspierał Apple Watch Serii 3 i 4).

Jak działają połączenia głosowe na „Ekstra kartach eSIM”?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Urządzenia działają niezależnie od siebie. Możesz np. pójść biegać tylko z zegarkiem, a będziesz mógł odbierać i nawiązywać połączenia.
  • Jeśli więcej niż jedno urządzenie będzie włączone i zalogowane do sieci komórkowej, to gdy ktoś do Ciebie zadzwoni, urządzenia będą dzwonić równolegle. Gdy odbierzesz połączenie na jednym urządzeniu, pozostałe przestaną dzwonić.
  • Możliwe jest też prowadzenie równoległych rozmów z różnymi osobami.

Jak na Ekstra kartach eSIM działają SMSy i MMSy?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Podczas aktywacji usługi „Ekstra kart eSIM – rozmowy, SMSy, internet”, SMSy i MMSy przychodzące domyślnie są włączone, ale można je wyłączyć.
  • Zawsze będziesz mógł wysłać SMS/MMS wychodzący z urządzenia, które jest dla Ciebie najbardziej wygodne w danej chwili, przy czym co do zasady wysłane wiadomości SMS/MMS nie pojawią się na drugim urządzeniu (chyba że zadziała funkcja synchronizacji zapewniana przez producenta urządzenia).
  • Apple Watch wspiera odbieranie i wysyłanie wiadomości tylko przez usługę iMessage, dlatego przy aktywacji Ekstra karty eSIM na Apple Watch domyślnie włączamy blokadę SMS / MMS przychodzących.
  • Nie wyłączaj blokady SMS / MMS przychodzących na Apple Watch w ustawieniach usługi Ekstra karta eSIM w serwisie Mój Orange. Może to spowodować nieprawidłowe działanie usługi na Apple Watch, a nawet jej tymczasowe zablokowanie.

Nie dostałem SMSa na Apple Watch. Nie mogę wysłać SMSa z Apple Watch. Nie działają mi SMSy na Apple Watch. Co mam zrobić?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Upewnij się, że iPhone pozostaje włączony, w zasięgu sieci komórkowej Orange i ma dostęp do internetu, nawet jeśli jest daleko od zegarka.
  • Upewnij się, że masz aktywne na iPhone usługi iMessage i iCloud, oraz skonfigurowane także dla Apple Watch. Odnośnie tych usług poszukaj pomocy na stronie internetowej Apple.
  • Upewnij się, że masz aktywną na Apple Watch „Ekstra kartę eSIM”.
  • Sprawdź, czy możesz dzwonić i odbierać połączenia na zegarku, który jest z dala od iPhona. Jeśli nie, to przyczyną problemu może być: brak zasięgu, wyłączona łączność komórkowa na zegarku, brak „Ekstra karty eSIM” w zegarku.

Jak „Ekstra karta eSIM” działa na zegarkach?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Na zegarku możesz ustawić jeden z 3 trybów działania:
    • Bluetooth
    • Sieć komórkowa / LTE
    • Automatyczny
  • Zalecamy ustawienie trybu „Automatyczny”, w którym zegarek pozostaje połączony przez Bluetooth, dopóki jest w niedużej odległości od smartfona, a po wyjściu z zasięgu Bluetooth automatycznie połączy się z siecią komórkową i zaczyna działać niezależnie od smartfona. Po powrocie do zasięgu bliżej smartfona, zegarek automatycznie przełączy się z powrotem w tryb Bluetooth. W trybie Automatycznym będziesz w kontakcie ze światem zawsze i wszędzie.

Czy dane (GB) są pobierane przez urządzenie z limitu dostępnego dla mojego numeru?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Tak, „Ekstra karta eSIM” pobiera dane z limitu dostępnego dla numeru (w planie taryfowym karty głównej), w tym jeśli posiadasz pakiet kontowy (dostępny dla wielu numerów).

Rozwiązanie producenta mojego telefonu już dziś pozwala mi wykonywać połączenia i sms-ować na różnych urządzeniach. Co takiego daje mi więc „Ekstra karta eSIM”?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Urządzenia producenta działają w  ten sposób tylko wtedy, gdy są  podłączonego do  tej samej sieci WiFi lub przez Bluetooth. Orange przenosi takie doświadczenia w  korzystaniu z  urządzeń mobilnych na  zasięg całej swojej sieci komórkowej, i bez ograniczeń jeśli chodzi o  producenta urządzenia.

Czy mogę umieścić w urządzeniu dodatkowym zwykłą kartę SIM z tym samym numerem telefonu?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Tak, ale na obecnym etapie dotyczy to tylko urządzeń do transmisji danych, takich jak tablety, modemy / routery i laptopy (karty z usługą „Dodatkowa karta SIM” są dostępne do aktywacji wyłącznie w salonie Orange).
  • Dla zegarków i telefonów obecnie nie są dostępne Ekstra karty SIM (zwykłe) z możliwością prowadzenia rozmów i wysyłania SMSów.

Aktywacja, deaktywacja i zarządzanie kartą

rozwiń sekcję eSIM zwiń sekcję eSIM

Czy mogę otrzymać kartę eSIM dla mojego numeru telefonu?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Tak, jeśli jesteś Klientem indywidualnym i masz kartę główną (SIM lub eSIM) do numeru telefonu w ofercie na abonament w jednym podanych wyżej planów taryfowych.
  • Pracujemy nad tym, aby karty eSIM były możliwie szeroko dostępne. Może okazać się konieczne będzie np. przeniesienie numeru do nowszego planu taryfowego.

Gdzie i jak mogę aktywować usługę i otrzymać „Ekstra kartę eSIM” dla urządzeń wspierających skanowanie QR kodu do karty eSIM?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Możesz to zrobić samodzielnie w serwisie nowy Mój Orange na stronie www.orange.pl
  • W punkcie sprzedaży Orange;
  • Dzwoniąc na infolinię *100.

Gdzie i jak mogę aktywować usługę „Ekstra kartę eSIM” na Apple Watch?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Podczas łączenia Apple Watch z iPhonem, wybierz opcję „Konfiguruj sieć komórkową”, gdy się ona pojawi
  • W aplikacji Watch na iPhone wybierz opcję Mój zegarek > Sieć komórkowa > Konfiguruj sieć komórkową.

Czy aby mieć Ekstra kartę eSIM na Apple Watch, w moim iPhone też musi być karta eSIM?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Nie. W iPhone musi być karta główna, obojętnie jakiego rodzaju, SIM lub eSIM.

Czy występują jakieś inne ograniczenia i wykluczenia dla usługi?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Usługa „Ekstra karta eSIM – rozmowy, SMSy, internet” wyklucza się z aktywnymi na numerze usługami Halo Granie, Poczta głosowa w roamingu i Orange Ekstra Numer (i vice versa). Aby aktywować „Ekstra kartę eSIM – rozmowy, SMSy, internet”, konieczne jest wyłączenie tych usług Halo Granie i Orange Ekstra Numer. Dodatkowo, na numerach w ofertach dla firm, z „Ekstra kartą eSIM” wykluczają się usługi: Biznes Grupa, Twoja Strefa Domowa, Twoja Strefa Firmowa, Ekstra Strefa Firmowa, Rachunek z Limitem, Wirtualna Centralka Orange, Filtr Roamingowy.
  • „Ekstra karty eSIM” mogą powodować niepoprawne rozpoznawanie numeru telefonu w niektórych usługach dodanych na urządzeniu dodatkowym (m.in. w aplikacji Mój Orange, Gdzie Jest Dziecko, Chroń Dzieci w Sieci, Nawigacja Orange, Cybertarcza, Zamów z Orange, Dolicz do rachunku w Orange, a także w usługach innych dostawców usług). Usługa nie wpływa na działanie tych usług na urządzeniu z kartą główną.

Czy muszę instalować jakąś aplikację, żeby korzystać z funkcjonalności eSIM?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Urządzenia dodatkowe takie jak zegarki mają dedykowane aplikacje od ich producenta do zarządzania urządzeniem, w tym do obsługi kart eSIM;
  • W smartfonach, tabletach lub laptopach funkcję eSIM można znaleźć w ustawieniach systemowych urządzenia;
  • Poszukaj wskazówek dla Twojego urządzenia, jak pobrać kartę eSIM, w sekcji „Urządzenia” na górze tej strony.

Jak dokładnie wygląda proces aktywacji karty eSIM za pomocą QR kodu, czy jest on skomplikowany?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Aktywacja usługi jest szybka i łatwa. Po włączeniu usługi, np. w serwisie Mój Orange, zostanie wyświetlony na ekranie kod QR, który musisz zeskanować za pomocą aplikacji od producenta urządzenia eSIM lub w ustawieniach systemowych Twojego urządzenia eSIM (poszukaj wskazówek w sekcji „Urządzenia” powyżej);
  • Dla bezpieczeństwa, otrzymasz SMSem hasło jednorazowe (Confirmation Code), które musisz wprowadzić na urządzeniu po zeskanowaniu kodu QR;
  • Następnie poczekaj na aktywację karty w systemach Orange – gdy po niedługim czasie stanie się aktywna, otrzymasz wiadomość SMS, że możesz już dzwonić, wysyłać wiadomości i korzystać z transmisji danych na swoim urządzeniu eSIM.

Nie mogę znaleźć w moim urządzeniu funkcji pobierania karty eSIM / skanowania kodu QR. Co mam zrobić?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Poszukaj wskazówek dla Twojego urządzenia, jak pobrać kartę, w sekcji „Urządzenia” na górze tej strony;
  • Upewnij się, że posiadasz urządzenie w wariancie eSIM/LTE. Np. wiele zegarków występuje w wariancie z łącznością komórkową, oraz bez tej funkcjonalności;
  • Upewnij się, że Twoje urządzenie wspiera standard eSIM z metodą pobierania karty przez skanowanie kodu QR.

Podczas łączenia Apple Watch z iPhonem nie pojawia się opcja „Konfiguruj sieć komórkową”, lub nie widzę w aplikacji Watch opcji Mój zegarek > Sieć komórkowa > Konfiguruj sieć komórkową. Co mam zrobić?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Sprawdź, czy w iPhone jest Twoja karta główna SIM (lub eSIM)
  • Sprawdź, czy Twój Apple Watch jest w wariancie eSIM (Cellular). Warianty z eSIM mają element w kolorze czerwonym na Digital Crown (na okrągłym pokrętle z boku Apple Watch)
  • Sprawdź, czy masz najnowszą wersję systemu operacyjnego na iPhone (np.12.2 lub wyższą)
  • Sprawdź, czy masz najnowszą wersję systemu WatchOS na Apple Watch. Po połączeniu zegarka z iPhonem, wejdź w Mój zegarek > Ogólne > Uaktualnienia i jeśli jest dostępna aktualizacja, zainstaluj ją.
  • Sprawdź, czy masz w iPhone kartę SIM typu „USIM”, umożliwiającą działanie LTE. Jeśli na odwrocie karty nie ma wydrukowanego napisu „USIM” lub „NFC”, udaj się do najbliższego salonu Orange lub zadzwoń na numer *100 w sprawie wymiany karty na nową, wspierającą LTE.
  • Jeśli w trakcie łączenia Apple Watch pojawi się pytanie o zaktualizowanie ustawień operatora, wybierz Uaktualnij.
  • Wejdź na iPhone w Ustawienia > Ogólne > To urządzenie i jeśli pojawi się pytanie o zaktualizowanie ustawień operatora, wybierz Uaktualnij / Instaluj
  • Wyjmij kartę SIM z iPhone, włóż ją z powrotem i jeśli pojawi się pytanie o zaktualizowanie ustawień operatora, wybierz Uaktualnij / Instaluj
  • Upewnij się, że Twój zegarek został kupiony w regionie Europy. Apple Watch nie wspiera wszystkich pasm LTE występujących na świecie. Producent wprowadził regionalizację wsparcia dla LTE, co oznacza, że tylko na modelach kupionych w naszym regionie (Europa i Azja Południowo-Wschodnia) łączność komórkowa będzie prawidłowo działać.

W trakcie łączenia Apple Watch z iPhone na ekranie „Konfiguruj sieć komórkową” dostaję komunikat, że „nie można włączyć sieci komórkowej dla konta Orange”. W aplikacji Watch opcja Sieć komórkowa > Konfiguruj sieć komórkową jest nieaktywna. W trakcie aktywacji usługi otrzymuję komunikat, że posiadam niezgodny plan taryfowy. Co mam zrobić?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Sprawdź, czy numer telefonu na karcie SIM w iPhone jest w planie taryfowym zgodnym z usługą. Jeśli nie jest lub nie wiesz jaki masz plan taryfowy, skontaktuj się z nami pod numerem *100 (klienci indywidualni) lub *600 (klienci firmowi)
  • Upewnij się, że karta SIM w iPhone nie ma założonej blokady antykradzieżowej lub nie została zablokowana w związku z nieuregulowanymi należnościami
  • Skontaktuj się z nami pod numerem *100 (klienci indywidualni) lub *600 (klienci firmowi)

Co zrobić, jeśli nie mam jeszcze konta w nowym Mój Orange i nie mogę się aktywować „Ekstra karty eSIM”?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Jeżeli nie masz jeszcze konta Mój Orange wejdź na www.orange.pl/twojekonto/rejestracja i załóż bezpłatne konto.

Co zrobić, jeśli posiadam dotychczasową wersję konta Mój Orange, do której loguję się numerem telefonu, i nie mogę się aktywować usługi „Ekstra karta eSIM”?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Jeśli korzystasz z dotychczasowej wersji Mój Orange, do której logujesz się numerem telefonu, to aby aktywować usługę „Ekstra karta eSIM” musisz mieć konto w nowym Mój Orange.
  • W tym celu wejdź na www.orange.pl/twojekonto/rejestracja i zarejestruj się.

Co zrobić, gdy mam pewność, że mam już konto w nowym Mój Orange (np. używam już adresu e-mail do logowania), ale nie pamiętam hasła lub ono nie działa?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Jeśli nie pamiętasz hasła do nowego Mój Orange, wejdź na stronę www.orange.pl/zaloguj.phtml i wprowadź jako login adres e-mail, wybierz przycisk Dalej, a następnie wybierz opcję „Przypomnij hasło”.

Co zrobić, jeśli do Apple Watch aktywowałem usługę „Ekstra karta eSIM” w serwisie Mój Orange przez przeglądarkę internetową i otrzymałem do niej QR kod?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

QR kod nie umożliwia aktywacji karty na dla Apple Watch, o czym ostrzegamy przy aktywacji usługi przez przeglądarkę. W tej sytuacji:

  • aktywuj usługę na Apple Watch ściśle wg. instrukcji, tj. używając loginu i hasła do Mój Orange wyłącznie w aplikacji Watch na iPhone (Watch > Mój zegarek > Sieć komórkowa > Konfiguruj sieć komórkową);
  • poczekaj 30 dni, po których usługa aktywowana z QR kodem automatycznie zostanie wyłączona z powodu nie zeskanowania QR kodu. Nie poniesiesz z opłat z tytułu tej usługi w ramach promocji „Mój pierwszy eSIM”, o ile to była pierwsza aktywacja „Ekstra karty eSIM”;
  • Jeżeli zeskanowałeś QR kod iPhonem z funkcją eSIM (XS, XS Max lub XR) i pobrałeś na niego „Ekstra kartę eSIM”, zamiast na Apple Watch, to zaloguj się do Mój Orange przez przeglądarkę, odszukaj usługę „Ekstra karta eSIM” i kliknij [Zarządzaj] i [Wyłącz usługę]. Następnie usuń kartę z iPhona (Ustawienia > Sieć komórkowa).

Czy urządzenie na którym instaluję eSIM musi być kupione w Orange?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Co do zasady, nie, nie ma takiej potrzeby, aczkolwiek gwarantujemy działanie kart eSIM tylko na urządzeniach, które sprzedajemy. Od tej zasady istnieją jednak wyjątki.
  • Zegarek Apple Watch GPS + eSIM (Cellular) nie wspiera roamingu, ponieważ, inaczej niż iPhone, nie wspiera wszystkich pasm LTE występujących na świecie. Na zegarkach Apple Watch z eSIM producent wprowadził regionalizację wsparcia dla LTE. To oznacza, że tylko model zegarka kupiony w naszym regionie (Europa i Azja Południowo-Wschodnia) będzie prawidłowo łączył się z siecią komórkową w Polsce.
  • Dla zegarka Samsung Galaxy Watch LTE, jego producent wprowadził ograniczenie aktywacji i działania kart eSIM na poszczególne rynki. Zegarki kupione w dystrybucji na rynek zagraniczny, tzn. z systemem operacyjnym skonfigurowanym na dany rynek, nie będą działać z kartami eSIM od polskiego operatora, i vice versa. W chwili obecnej (czerwiec 2019), wyłącznie zegarki Samsung Galaxy Watch LTE dystrybuowane przez Orange Polska SA gwarantują możliwość aktywacji i działania kart eSIM od Orange Polska SA. Samsung nie prowadzi w Polsce dystrybucji tych zegarków w innych kanałach sprzedaży niż przez Orange. Uwaga: mogą się zdarzyć polskie firmy oferujące ten zegarek, jednak pochodzący z dystrybucji przeznaczonej na inny rynek (tj. sprowadzony z zagranicy). Takie zegarki nie umożliwiają aktywacji „Ekstra karty eSIM” od Orange i powinny być reklamowane u sprzedawcy, gdyż w odniesieniu do rynku polskiego posiadają ukrytą wadę – brak możliwości aktywacji karty eSIM polskiego operatora.

Czy mogę skopiować moje kontakty z głównej karty SIM w smartfonie do karty eSIM na zegarku?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Nie ma takiej potrzeby, zsynchronizuj kontakty ze smartfona korzystając z aplikacji do zarządzania zegarkiem od jego producenta.

Czy mogę skopiować swoje rzeczy z telefonu, gdzie jest SIM, na inne urządzenie z eSIM?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Przenoszenie danych pomiędzy urządzeniami można wykonać za pomocą synchronizacji bluetooth / wifi, o ile producent urządzenia wspiera takie rozwiązanie, lub za pośrednictwem usług chmurowych lub dedykowanych aplikacji.

Urządzenie eSIM zostało mi skradzione, jak mogę zablokować kartę?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Blokadę kradzieżową można zgłosić w najbliższym punkcie sprzedaży Orange lub zadzwonić pod numer 510 100 100.

Jak mogę przenieść „Ekstra kartę eSIM” na inne (nowe) urządzenie?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Musisz zdezaktywować Usługę na starym urządzeniu, a następnie aktywować i wgrać „Ekstra kartę eSIM” na nowe.

Co mam zrobić, jeśli przypadkowo usunę kartę eSIM z urządzenia?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

W takim przypadku deaktywuj usługę „Ekstra karta eSIM” powiązaną z usuniętą kartą, a następnie aktywuj usługę ponownie i pobierz nową „Ekstra kartę eSIM” na urządzenie, z którego korzystasz.

Co zrobić, gdy urządzenie z kartą eSIM ulegnie uszkodzeniu i chcę je oddać do naprawy?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • Wyłącz (deaktywuj) usługę „Ekstra karta eSIM”, następnie usuń kartę z urządzenia (o ile to możliwe po uszkodzeniu), a na końcu oddaj urządzenie do naprawy;
  • Po naprawie aktywuj „Ekstra kartę eSIM” ponownie na urządzeniu.

Jaka oferta/jaki plan taryfowy obowiązuje dla karty eSIM?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem

Twoja oferta i pakiety rozmów, SMS i transmisji danych są współdzielone na wszystkich urządzeniach i kartach (głównej i „Ekstra kartach eSIM”).

Dlaczego mam zapłacić za kartę eSIM – skoro SIM dostałem bez opłat?

rozwiń sekcję z pytaniem zwiń sekcję z pytaniem
  • W przypadku usługi „Ekstra karta eSIM” nie płacisz za kartę eSIM jako taką, tylko za usługę dodatkowej karty z tym samym numerem – czyli za możliwość dzwonienia, wysyłania wiadomości i transmisji danych na kolejnym, dodatkowym urządzeniu, z tym samym numerem telefonu i tą samą ofertą i umową, niezależnie od tego, gdzie znajduje się główne urządzenie i czy jest włączone;
  • Zobacz w sekcji „Korzyści” powyżej, dlaczego warto skorzystać z usługi.