Strona główna Orange.pl

Zabezpiecz PESEL

Zwiększ ochronę danych swojej firmy przed oszustami

Usługa Zabezpiecz PESEL to:

  • Zwiększanie ochrony przed oszustwami

    Zapobiega wyłudzeniom, poprzez utrudnienie osobom niepowołanym zaciągnięcie zobowiązań finansowych w sytuacji utraty dokumentu tożsamości.

  • Dostęp do monitorowania NIPu swoich kontrahentów

    Twoja firma uzyska dostęp do monitorowania NIPu swoich kontrahentów.

  • Natychmiastowe powiadomienie o wpisaniu danej firmy do rejestru długów

    Od razu otrzymasz powiadomienia o wpisaniu danej firmy do rejestru długów, co pozwala na ocenę jej wiarygodności jako partnera biznesowego.

Co obejmuje usługa Zabezpiecz PESEL

Zapoznaj się z zaletami usługi Zabezpiecz PESEL.

  • Monitorowanie 24/7

  • Sprawdzanie

  • Zabezpieczanie

Jak zamówić?

Zabezpiecz PESEL mogą zamówić Klienci, którzy korzystają z abonamentu komórkowego Orange lub oferty Orange Love dla Firm

Usługę można kupić zawierając lub przedłużając umowę.

Opłata za usługę to 8,12 zł/mies. + VAT. (0 zł za pierwszy miesiąc)

Już zamówiłeś? Zaloguj się

Aktywacja usługi

Aktywacja usługi nastąpi analogicznie jak
w przypadku usług telekomunikacyjnych

Po aktywacji usługi otrzymasz unikalnego linka do portalu, na którym po zarejestrowaniu się możesz włączyć benefity związane z usługą lub przekazać linka dowolnej osobie. Właściciel kontraktu mobilnego jest płatnikiem za usługę, beneficjentem usługi może być dowolna osoba, której właściciel przekaże linka i która zarejestruje się w portalu.

Dostałeś alert?

 

  • Powiadomienie o tym, że ktoś sprawdzał Twój PESEL?

  • Powiadomienie o tym, że ktoś dopisał Cię do Krajowego Rejestru Długów?

  • Powiadomienie o tym, że ktoś założył firmę na Twoje dane?

Kontakt

Pomoc techniczna dla Klientów usługi: 71 773 78 60 (infolinia czynna pon.-pt., 8.00-16.00)

Numer alarmowy w przypadku wyłudzenia 71 773 63 40 (czynny całodobowo, 7 dni w tygodniu)

Jak podają statystyki*:

* Źródło: Związek Banków Polskich, infoDOK Raport o dokumentach, II kwartał 2020 r.

  • Każdego dnia 500 osób zastrzega dokumenty tożsamości
  • Oszuści często wykorzystują skradzione dokumenty do zaciągania kredytów o średniej wartości 28 600 zł
  • Instytucje i firmy odpowiedzialne za udzielanie zobowiązań każdego dnia udaremniają średnio 16 prób wyłudzeń przy wykorzystaniu cudzych danych osobowych.

    Oznacza to, że każdy z nas może stać się ofiarą kradzieży tożsamości.

FAQ

Hasło powinno składać się z 8–16 znaków, w tym co najmniej z jednej litery, cyfry oraz jednego znaku specjalnego (np. !, @, #, $, %, ^, &, *). Hasło musi różnić się od poprzedniego.
Krajowy Rejestr Długów BIG S.A. jest Biurem Informacji Gospodarczej podlegającym ustawie z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz. U. 2018 r. poz. 470 ze zm.). Ustawa ta mówi, że tylko Biura Informacji Gospodarczej mogą przetwarzać informację gospodarczą oraz że nie mogą jej udostępniać podmiotom nieupoważnionym. Dlatego zostaje wysłane zlecenie do KRD BIG S.A., a Ty musisz wyrazić zgodę na przekazanie przez serwis zlecenia do KRD BIG S.A. Informacje z bazy KRD BIG S.A. będą przekazywane już bezpośrednio do Ciebie i nie będą przez serwis przechowywane.
W raporcie znajdziesz informacje o tym, czy widniejesz w bazie dłużników KRD BIG S.A. W pierwszej części raportu możesz sprawdzić, ile takich informacji o Tobie widnieje w bazie i ilu wierzycieli takie informacje umieściło. W dalszej części raportu znajdują się szczegółowe informacje na temat kwoty zadłużenia oraz wierzycieli. Jeśli nie widniejesz w bazie KRD BIG S.A., Twój raport będzie zawierał tylko stronę z danymi statystycznym z zerowymi wartościami.
W raporcie znajdziesz informacje na temat tego, kto w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprawdzał Twój numer PESEL w bazie danych KRD BIG S.A. Raport podzielony jest na informacje o liczbie raportów pobranych przez Ciebie oraz liczbie raportów pobranych przez inne podmioty. W dalszej części raportu dostaniesz dokładne informacje, kto o Ciebie pytał oraz kiedy i jakie informacje uzyskał.
W raporcie o firmie znajdziesz zarówno informacje pozytywne, czyli o tym, że firma płaci swoje rachunki szybciej niż jest zobowiązana oraz informacje negatywne, o tym że firma zalega z płatnościami. W dalszej części raportu dostaniesz dokładne informacje na temat pozytywnych płatności sprawdzanej firmy (wysokość kwoty, dane wierzyciela, jeśli podał swoje dane) oraz informacje o długach firmy.
Raporty możesz znaleźć w zakładce „Raporty” na pasku głównym. Dostęp do raportów jest aktywny przez 30 dni. Za każdym razem, gdy będziesz chciał/a pobrać raport, system odeśle zapytanie do bazy KRD BIG S.A. Jest to spowodowane tym, że ze względu na zapisy ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz. U. 2018 r. poz. 470 ze zm.) nie możemy przechowywać Twoich raportów w Serwisie Transakcyjnym Zabezpiecz PESEL.
Najprawdopodobniej minęło 30 dni od daty generowania raportu. Jeśli masz co do tego wątpliwości, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem 71 773 78 60.
Powiadomienie o dopisaniu dostaniesz wtedy, gdy informacje znajdujące się na Twój PESEL pojawią się w bazie informacji gospodarczej KRD BIG S.A.. Będzie to oznaczało, że ktoś dopisał Cię jako dłużnika.
Powiadomienie o użyciu Twojego numeru PESEL dostaniesz w momencie, kiedy firma weryfikuje w bazie danych KRD BIG S.A. to, czy nie jesteś dłużnikiem. Jest to standardowa procedura i jeśli np. chcesz wziąć kredyt lub podpisać umowę abonamentową, to musisz dać upoważnienie firmie do sprawdzenia Cię w bazach informacji gospodarczej. Jeśli jednak dostałeś powiadomienie, a nie pamiętasz, żebyś takiego upoważnienia udzielał, może to oznaczać, że ktoś inny używa Twoich danych.
Aby uruchomić usługę, musisz podać NIP firmy, którą będziesz chciał monitorować.
Możesz wpisać NIP dowolnej firmy, której wpisy w bazie informacji gospodarczej KRD chcesz monitorować. Może to być zarówno firma, z którą na co dzień współpracujesz, firma, z którą w najbliższym czasie chciałbyś podpisać umowę lub nawet Twoja własna działalność gospodarcza (jeśli chcesz mieć pewność, że nikt Twojej firmy nie dopisuje do bazy informacji gospodarczej KRD BIG S.A.).
Powiadomienie o zmianie wiarygodności firmy dostaniesz w momencie zaistnienia jednej z trzech sytuacji:
  • firma, którą monitorujesz, została dopisana do bazy informacji gospodarczej KRD BIG S.A. (firma ma niespłacone zobowiązania),
  • firma, którą monitorujesz, była już w bazie informacji gospodarczej KRD BIG S.A., a wpis w tej bazie o niej został zmieniony (np. zobowiązanie firmy mogło się zmniejszyć lub zwiększyć),
  • firma, którą monitorujesz, była już w bazie informacji gospodarczej KRD BIG S.A., a wpis w tej bazie został usunięty (spłaciła swoje zobowiązanie).
Powiadomienie o założeniu firmy na Twoje dane dostaniesz w czterech sytuacjach:
  • kiedy adres, który nam podałeś (miasto, ulica, budynek, ew. nr lokalu), pojawi się w bazie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG),
  • kiedy podany przez Ciebie adres e-mail pojawi się w bazie CEiDG,
  • kiedy podany przez Ciebie numer telefonu znajdzie się w bazie CEiDG
  • kiedy Twój PESEL pojawi się w bazie Krajowego Rejestru Sądowego (KRS),
jeśli to nie Ty zakładałeś firmę, może się okazać, że ktoś wykorzystuje Twoje dane.
Jeśli przeszedłeś proces aktywacji konta (podałeś hasło oraz swoje dodatkowe dane), powiadomienia z usług zostaną do Ciebie wysłane zarówno SMS-em, jak i e-mailem. Jeśli nie przeszedłeś tego procesu, powiadomienia przychodzić będą jedynie SMS-em. SMS-y są wysyłane pomiędzy godzinami 8:00 a 22:00, tak aby nie przeszkadzać Ci w godzinach nocnych.
Aby skorzystać z usługi, musisz mieć podpisaną dodatkową umowę z Krajowym Rejestrem Długów BIG S.A., dotyczącą przekazywania informacji gospodarczej. Zadzwoń do naszego konsultanta, a on wyśle do Ciebie wzór umowy i przeprowadzi Cię przez cały proces.
Jest to wymagane przez ustawę z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz. U. 2018 r. poz. 470 ze zm.).
Aby skorzystać z usługi, wystarczy zalogować się do serwisu zabezpieczpesel.orange.pl i pobrać dokumenty. Można także zadzwonić na infolinię Zabezpiecz PESEL 71 773 78 60 i powiedzieć konsultantowi, z czym masz problem lub jaki konkretnie wzór dokumentu jest Ci potrzebny. Konsultant wyśle wtedy do Ciebie wzór na wskazany adres e-mail. Pamiętaj, że ta usługa nie stanowi porady prawnej.
W zestawie Zabezpiecz PESEL masz ograniczoną liczbę usług do wykorzystania w danym okresie. Jeśli np. wykorzystałeś usługę „Sprawdź, kto w ciągu 12 miesięcy wykorzystał Twój PESEL” i pobrałeś raport, to następny będziesz mógł pobrać dopiero za miesiąc.
Najprawdopodobniej posiadasz już aktywne konto w systemie KRD BIG S.A. na swój numer PESEL. Nie możemy otworzyć dla Ciebie drugiego konta na ten sam numer. Jest to jeden z warunków przystąpienia do umowy z KRD BIG S.A., która jest integralną częścią zestawu Zabezpiecz PESEL. Jeśli masz wątpliwości co do posiadania aktywnego konta w systemie KRD BIG S.A., skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem 71 773 78 60. Uzyskasz tam odpowiedzi na wszystkie pytania.
Tożsamość możesz potwierdzić na dwa sposoby:
  • Przesyłając skan dowodu tożsamości – potrzebujemy tylko twój PESEL oraz imię i nazwisko, inne dane należy zanonimizować. Weryfikacji dokonują wykwalifikowani i upoważnieni konsultanci KRD BIG S.A. W zależności od liczby zgłoszeń, czas weryfikacji może być wydłużony.
  • Korzystając z możliwości wykonania przelewu weryfikacyjnego – jest to szybki i automatyczny sposób. Wystarczy skorzystać z przekierowania, które jest dostępne w e-mailu lub Portalu Klienta.
Aby potwierdzić tożsamość, wystarczy wybrać odpowiednią opcję z e-maila powitalnego lub wejść na Portal Klienta Zabezpiecz PESEL i kliknąć w przycisk na wyświetlanym pasku przypominającym o konieczności potwierdzenia tożsamości.
W zależności od sposobu, który wybrałeś, może być kilka przyczyn tego, że weryfikacja się nie powiodła:
Skan dowodu tożsamości:
  • dane niezgodne z danymi wprowadzonymi na koncie,
  • skan dowodu jest na tyle niewyraźny, że uniemożliwia weryfikację,
  • brak drugiej strony dowodu.
Przelew weryfikacyjny:
  • przelew wysłany z konta innej osoby,
  • dane (PESEL) niezgodne z danymi wprowadzonymi na koncie,
  • dane adresowe niezgodne z danymi w banku.
W razie jakichkolwiek wątpliwości zapraszamy do kontaktu z infolinią pod numerem 71 773 78 60.
Konto w Zabezpiecz PESEL jest ściśle powiązane z umową telekomunikacyjną. W razie jakichkolwiek zmian w umowie telekomunikacyjnej konto mogło zostać wyłączone. W razie wątpliwości skontaktuj się z nami
Na skróty
  • Przedłużam umowę
  • Przenoszę numer
  • Sprawdź zasięg
Orange Polska
© 2021 Orange Polska S.A. Wszystkie prawa zastrzeżone.
  • Nasz profil na Facebook
  • Nasz profil na Instagram
  • Nasz profil na LinkedIN
  • Nasz profil na YouTube
  • Nasz profil na Twitter