Zaloguj się

Poznaj pięć wskazówek produktywnego korzystania ze smartfona

Smartfon zapewnia Ci kontakt z klientami, współpracownikami czy kontrahentami, ale jego możliwości w kwestii prowadzenia firmy są dużo większe. Zobacz, jak z pomocą smartfona zorganizować pracę, oszczędzić czas, a nawet… zadbać o swoją biznesową edukację.

1. Zrób porządki

Pierwszy ekran Twojego smartfona powinien być zajęty wyłącznie przez aplikacje, z których najczęściej korzystasz w prowadzeniu firmy. Aplikacje rozrywkowe, obsługujące media społecznościowe itd. przesuń na dalsze ekrany. Nie tylko zrobisz miejsce dla najważniejszych programów, ale będziesz mieć mniej pokus, by je włączać. Dobrym pomysłem może okazać się pogrupowanie aplikacji w odpowiednich podkatalogach – pozwoli to szybciej dotrzeć do potrzebnego w danym momencie programu.

Kolejnym etapem porządkowania smartfona pod kątem produktywności jest usunięcie niepotrzebnych lub wyjątkowo rozpraszających aplikacji oraz wyłączenie niepotrzebnych powiadomień.

Najważniejsze dla Ciebie aplikacje, np. kalendarz czy poczta mają widżety dające dostęp do istotnych informacji bezpośrednio z ekranu głównego? Warto po nie sięgnąć, by być na bieżąco bez wchodzenia do programu.

2. Mów do smartfona nie tylko, gdy z niego dzwonisz

Ekran dotykowy to bardzo wygodne rozwiązanie… ale nie zawsze. Rozwiązania takie, jak asystenci głosowi umożliwiają użytkowanie smartfona i jego aplikacji bez użycia rąk, co nierzadko bywa opcją zarówno wygodniejszą, jak i bezpieczniejszą – choćby podczas jazdy autem. Możesz tak na przykład ustawić przypomnienie lub alarm, zarządzać kalendarzem spotkań czy wyszukać trasę na mapie.

Współczesne aplikacje wykorzystujące rozpoznawanie mowy są dużo doskonalsze niż jeszcze kilka lat temu i pozwalają na przykład na wygodne dyktowanie notatek.

3. Co na komputerze, to na smartfonie

Organizując swoje firmowe biuro wybierz programy i usługi, które występują także w formie aplikacji mobilnych. Pozwoli Ci to zaoszczędzić czas i łatwiej udostępniać materiały między smartfonem, laptopem oraz innymi pracownikami i klientami. Dobrze sięgać po pakiety usług, ponieważ ułatwia to też przenoszenie danych między różnymi dokumentami – Microsoft 365 może być tutaj idealnym wyborem.

Co dają Ci pakiety takie, jak Microsoft 365?

Microsoft OneNotePozwala robić multimedialne notatki.
Microsoft OutlookPozwala zsynchronizować pocztę, kontakty, kalendarz i listę zadań.
Microsoft Word czy ExcelUmożliwią szybką edycję dokumentów na smartfonie.

4. Zapewnij sobie Bezpieczeństwo w sieci i poza nią

Odpowiednia usługa abonamentowa zapewnia dzisiaj dużo więcej, niż tylko możliwość łatwej wymiany informacji – potrafi zabezpieczyć smartfona przed tym, co nieprzewidziane.

Ty i Twoi współpracownicy dużo surfujecie po sieci? Pomoże CyberTarcza, która zwiększa bezpieczeństwo korzystania z internetu w telefonie, uniemożliwiając wejście w niebezpieczne linki.

Jak podaje badanie Digital Care, 75% zdarzeń związanych z uszkodzeniem smartfona to uszkodzenie wyświetlacza, co jest kosztowną naprawą i często uniemożliwia korzystanie, czyli tym samym prowadzenie firmy. Mimo to na ubezpieczenie sprzętu decyduje się tylko 13% ankietowanych. Chcesz być spokojny? Wypróbuj umowę Orange Smart Care – pierwszy miesiąc jest bezpłatny, a my pokryjemy koszty naprawy urządzenia bez względu na przyczynę uszkodzenia.

Usługi te są dostępne w ramach paczek usług dla taryf Plan Firmowy M, L oraz XL.

5. Sięgaj po wiedzę kiedy tylko chcesz

Jak podaje raport Smart Barometr 2022 zrealizowany przez Digital Care przy współpracy z firmą badawczą Kantar, z bezprzewodowych słuchawek korzysta 58% Polaków. Czy jednak po to, by słuchać muzyki? Nie zawsze. Coraz popularniejszym wyborem stają się podcasty, czyli odcinkowe audycje, zwykle w postaci dźwiękowej dostępnej do słuchania online lub pobrania.

Ponad 40% Polaków słuchało lub słucha regularnie podcastów.
Źródło: badanie „Jakich podcastów słuchają Polacy?” przeprowadzone przez LoveBrands Group i SW Research

Podcasty to nie tylko doskonały sposób na przyjemne spędzenie czasu np. podczas podróży, ale również okazja, by wykorzystać ten czas do nauczenia się czegoś nowego. Choćby czegoś, co może przydać się w prowadzeniu firmy, i do tego bezpłatnie. Jak wynika z przytaczanego powyżej badania, aż 34% słuchaczy podcastów sięga po te o tematyce finansowej. Dlaczego więc nie pójść ich śladem?

Kupując zestaw słuchawkowy, wybierz taki, który pozwoli Ci na komfortowe słuchanie podcastów, muzyki, ale również prowadzenie rozmów i wideokonferencji nawet w głośnym miejscu – dlatego model z zaawansowaną redukcją szumów otoczeni będzie dobrym wyborem.