Zaloguj się

Etyka i Compliance

Zgłaszanie nieprawidłowości przez Sygnalistów

Naszym celem jest zapewnienie skutecznego systemu monitorowania i identyfikacji przypadków niewłaściwych zachowań, reagowanie oraz podejmowanie działań naprawczych. W Orange Polska S.A. przyjęliśmy rozwiązania umożliwiające Sygnalistom m.in. pracownikom, współpracownikom i interesariuszom Orange Polska oraz podmiotów Grupy Kapitałowej Orange Polska zgłaszanie nieprawidłowości w oparciu o poniższe przepisy:
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
  • W ramach Procedury Zgłoszeń Wewnętrznych Sygnaliści mogą zgłaszać naruszenia dotyczące potencjalnych przestępstw i wykroczeń w firmie, a także przypadków ogólnie rozumianej nieuczciwości wśród pracowników, działań nieetycznych, sprzecznych z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, a także wewnętrznych procedur Orange Polska S.A. lub podmiotów Grupy Kapitałowej Orange Polska. Zgłoszenia mogą być dokonywane:
    • pisemnie
    • a. w formie elektronicznej na adres: Zapytaj.etyka@orange.com
      b. w formie papierowej na adres: Komisja ds. Etyki Orange Polska S.A. Aleje Jerozolimskie 160, 02-326 Warszawa,
      lub
    • ustnie
    • a. za pośrednictwem nagrywanej linii telefonicznej pod numerem telefonu: 512 638 058,
      b. podczas bezpośredniego spotkania.
    Orange Polska S.A. gwarantuje ochronę poufności tożsamości osób zgłaszających nieprawidłowości oraz kieruje się zasadą zapewnienia Sygnalistom ochrony przed wszelkimi działaniami odwetowymi. Lista podmiotów z Grupy Kapitałowej Orange Polska, dla których wdrożono Procedurę Zgłoszeń Wewnętrznych obejmuje następujące podmioty:
    • Pracownicze Towarzystwo Emerytalne Orange Polska S.A.
    • Orange Szkolenia Sp. z o.o.
    • Fundacja Orange Polska
    • BlueSoft Sp. z o.o.
    • Integrated Solutions Sp. z o.o.
    • Craftware Sp. z o.o.
    • Interkam Sp. z o.o.
    • Orange Energia Sp. z o.o.
    • Telefony Podlaskie S.A.
    Zachęcamy do zapoznania się z Procedurą Zgłoszeń Wewnętrznych oraz prosimy o odpowiedzialne i rozważne podejście do zawartości przesyłanych nam zgłoszeń i informacji:

    Kodeks Etyki Orange Polska

    Nasze zasady etyczne i wartości, relacje z otoczeniem oraz zasady indywidualnego zachowania, zostały zapisane w Kodeksie Etyki Orange Polska, który stanowi dla pracowników kompendium wiedzy o normach etycznego postępowania, jakiego oczekują akcjonariusze, klienci i kontrahenci.
    W działaniach kierujemy się przyjętymi wartościami: uważność, odpowiedzialność, odwaga. Leżą one u podstaw wszystkich naszych decyzji. Wartości te mają podstawowe znaczenie dla naszej pracy, a także dla reputacji przedsiębiorstwa i relacji, jakie budujemy z klientami, pracownikami, akcjonariuszami oraz z lokalnymi społecznościami i środowiskiem. Fundamentem strategii Orange Polska jest oferowanie najwyższej jakości produktów i usług. Dbamy przy tym o interes właścicieli i partnerów. Zobowiązując się do przejrzystości i uczciwości w kontaktach biznesowych oczekujemy, iż będziemy traktowani w ten sam sposób.

    Program Zarządzania Zgodnością (Compliance)

    Istotnym elementem ładu korporacyjnego jest również Program Zarządzania Zgodnością (Compliance). Czym jest Zarządzanie Zgodnością (Compliance) w Orange? W Orange stawiamy sobie za cel stosowanie wysokich standardów, nie tylko w odniesieniu do jakości oraz innowacyjności naszych usług, ale także sposobu prowadzenia i utrzymania relacji biznesowych. Działamy w sposób odpowiedzialny, zapewniający respektowanie prawa, regulacji, standardów oraz zasad etyki zawodowej. Przyjęcie Programu Zarządzania Zgodnością (Compliance) przez Orange Polska jest potwierdzeniem woli prowadzenia działalności w sposób uczciwy, transparentny i godny zaufania. Compliance (Zgodność) to zarządzanie przedsiębiorstwem w sposób zgodny z wymogami polskiego i międzynarodowego prawa, przestrzeganie i poszanowanie istniejących norm rynkowych i branżowych. W ramach Programu Zarządzania Zgodnością przeciwdziałamy ryzykom wystąpienia takich zjawisk, jak między innymi:
    • korupcja i płatna protekcja,
    • konflikt interesów,
    • kradzież lub zniszczenie własności Orange Polska,
    • postępowanie niezgodne z obowiązującymi w Orange Polska normami i procedurami,
    • działanie sprzeczne z Kodeksem Etyki Orange Polska,
    • postępowanie niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami w tym: naruszenia w zakresie ochrony danych osobowych, czy stosowanie praktyk ograniczających konkurencję,
    • naruszenie krajowych, europejskich i międzynarodowych przepisów i regulacji dotyczących sankcji gospodarczych, w szczególności obejmujące embarga, zakazy lub ograniczenia wobec niektórych krajów, osób lub podmiotów, w tym wydanymi przez Polskę oraz Unię Europejską i jej państwa członkowskie, Organizację Narodów Zjednoczonych lub Stany Zjednoczone oraz wszelkich innych zdarzeń z udziałem naszych pracowników i kontrahentów, które mogą powodować negatywne konsekwencje dla Orange Polska.
    Wszyscy pracownicy Orange Polska są zobowiązani do postępowania zgodnego z wewnętrznymi normami i procedurami, a równocześnie do wykonywania obowiązków służbowych zgodnie z przepisami prawa. Szkolenia i prowadzone działania komunikacyjne pozwalają właściwie zrozumieć zasady zgodności i stosować je na co dzień w kontaktach z klientami i kontrahentami, jak i wzajemnych relacjach pomiędzy pracownikami. Uwaga: W zawiązku z rozszerzeniem programów sankcji ekonomicznych na Federację Rosyjską, Białoruś oraz pochodzące stamtąd podmioty i osoby fizyczne, podkreślamy, że Orange Polska działa zgodnie z obowiązującymi programami/regulacjami w zakresie sankcji ekonomicznych mającymi zastosowanie w naszej działalności. Równocześnie informujemy, że Orange Polska nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022, poz. 835)