Rozwój nowoczesnych
technologii wspiera
rozwój biznesu

Outsourcing IT i kompleksowe rozwiązania telekomunikacyjne dla sieci sklepów Mila
 

Problemy
i wyzwania

Projekt dla sieci sklepów Mila miał na celu udostępnienie infrastruktury niezbędnej do uruchomienia nowej sieci supermarketów.

Supermarkety MILA

Sieć Mila ma 19-letnie doświadczenie na rynku handlu detalicznego, wcześniej zdobyte w strukturach firmy Polomarket. Od stycznia 2015 roku – po całościowym rebrandingu – rozpoczęła samodzielną działalność jako sieć supermarketów Mila. Spółka posiada 188 supermarketów spożywczych na terenie całego kraju oferujących ponad 6000 artykułów FMCG.



Sklepy Mila oferują klientom asortyment dopasowany do ich zmieniających się potrzeb i codzienny, szeroki wybór świeżych produktów żywnościowych. Świeże wędliny i mięso, warzywa i owoce, ciasta oraz pieczywo to kluczowe kategorie, które sieć konsekwentnie wzmacnia. Sieć Mila zatrudnia obecnie ponad 5400 osób.

Sieć supermarketów Mila zdecydowała się na pełny outsourcing infrastruktury IT. Wybrano oferowaną przez Orange Polska platformę udostępnianą w modelu Infrastracture as a Services. Dodatkowo zakupiono usługę telekomunikacyjną United Communication as a Service, w tym wirtualną centralę. Grupa Orange dostarczyła także łącza Biznes VPN oraz usługi mobilne.

Wdrożone
rozwiązania

Zastosowaliśmy Integrated Computing i Unified Communication as a Service oraz sieć WAN opartą o usługę Biznesowy VPN. Wprowadziliśmy usługę telefonii komórkowej. Zastosowaliśmy model cloud computing w telekomunikacji. Stworzyliśmy elastyczną infrastrukturę IT. Outsoursing IT pozwolił na pełną koncentrację na podstawowym biznesie.

Efekty i korzyści

Projekt pozwolił uniknąć kosztów inwestycyjnych związanych z budową infrastruktury IT i ograniczyć nakłady, które zamieniliśmy na miesięczne opłaty abonamentowe za wykorzystane zasoby.



Kolejną korzyścią jest optymalne wykorzystanie zasobów IT bez ponoszenia kosztów dodatkowych inwestycji związanych z zakupem sprzętu oraz wyposażeniem data center. Wprowadzono outsourcing obsługi rozwiązań IT, dzięki czemu w dziale IT Mila nie trzeba było zatrudniać specjalistów znających się na poszczególnych, wykorzystywanych platformach sprzętowych.

Wewnętrzny dział IT może się teraz skupić na wsparciu systemów mających na celu wzrost sprzedaży i rentowności biznesu. Osiągnęliśmy wysoki poziom SLA (Service Level Agreement), który gwarantuje bezpieczeństwo funkcjonowania infrastruktury IT.



Wykorzystanie modelu cloud computing pozwala dowolnie i łatwo skalować infrastrukturę IT w zależności od potrzeb biznesowych, np. w czasie okresu świątecznego. Nie ma konieczności inwestycji w infrastrukturę telekomunikacyjną, która jest wynajmowana od partnera.

Wybierz, jak chcesz kupić usługi Orange

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą

Skontaktuj się ze swoim Opiekunem Orange