Internet Rzeczy

Możliwości zdalnego pomiaru wody

  • Klient: Hydrosfera Józefów
  • Branża: Wodno-kanalizacyjna
  • Wielkość firmy: Oczyszczalnia ścieków i stacja uzdatniania wody.
  • Strona www: hydrosfera-jozefow.pl

O Kliencie

Początki wodociągu w Józefowie sięgają lat 80. Wówczas powstał Zakład Gospodarki Komunalnej. W roku 2010 został on przekształcony w Hydrosferę Józefów Sp. z o.o. Był to wymóg uzyskania dofinansowania do projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. To właśnie ze środków unijnych pozyskanych przez Urząd Miejski w Józefowie nastąpiła największa rozbudowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej. Po zakończeniu projektu miasto ma obecnie ok. 135 km sieci wodociągowej i 135 km sieci kanalizacyjnej.

Problemy

  • Niejednoczesny odczyt stanu wodomierzy wykonywany manualnie przez pracowników
  • Straty finansowe spowodowane m.in. awariami lub oszustwami

Wyzwanie

  • Likwidacja problemu strat wody, która jest wtłaczana do sieci, ale nie jest sprzedawana. Skrócenie czasu wykrywania i usuwania awarii w sieci wodociągowej.
  • Poprawa płynności finansowej poprzez ciągłe zbieranie danych o zużyciu wody, eliminacja przypadków nielegalnego poboru wody przez odbiorców wynikającego z ingerencji w pracę wodomierzy.

Rozwiązanie

Orange dostarczył 1700 nakładek na wodomierze wraz z usługą bezprzewodowej transmisji danych dotyczących zużycia wody, składających się na system Orange Smart Water. Nakładki umożliwiają bieżący odczyt danych i zdalną komunikację z serwerem poprzez sieć komórkową. Rejestrują one także wszelkie zdarzenia, a następnie wysyłają informacje do centralnego serwera w celu ich analizy.

Łącznie projekt w Hydrosferze Józefów obejmie ok. 10 000 punktów pomiarowych.

Hydrosfera Józefów wnosi za każdy zainstalowany wodomierz opłatę abonamentową, dzięki czemu firma uniknęła początkowych wysokich kosztów instalacyjnych.

Dane z liczników objętych systemem Orange Smart Water są przekazywane do systemu billingowego, który odpowiada za rozliczenia zużycia. Za transmisję danych i gwarancję dobrej jakości połączenia odpowiada Orange Polska. W przypadku trudności z zasięgiem były montowane tzw. femtokomórki pozwalające na wzmocnienie sygnału.

Rozwiazania

Usługi powiązane

  • Smart Water
    Inteligentny monitoring pomiaru zużycia mediów
    Dowiedz się więcej

Korzyści biznesowe

• Poprawienie ściągalności opłat za wykorzystaną wodę, dokładniejsze informacje na temat zużycia wody w miesiącu, uszczelnienie systemu minimalizujące niekontrolowane wycieki wody.

• Możliwość szybkiego reagowania na awarie sieci wodociągowej bądź nieprawidłowości w jej pracy.

• Ograniczenie nadużyć ze strony użytkowników.

• Ograniczenie konieczności indywidualnego odczytywania stanu wodomierzy, poprawa efektywności pracy inkasentów.

• Wykorzystanie doświadczenia inkasentów do innych zadań, np. serwisowania wodomierzy, montażu nakładek.

IoT

Dzięki systemowi Orange Smart Water możemy sprawdzić, ile wody dostarczyliśmy do danego rejonu i czy zgadza się to z ilością wody, którą wtłoczyliśmy do sieci wodociągowej. Z kolei klient nie musi się martwić o odczyt, czekać na inkasenta ani telefonicznie podawać stanu licznika. Może też, jeśli tylko zechce, otrzymywać fakturę częściej, nawet drogą e-mailową.

Stanisław Zdanowicz

prezes zarządu Hydrosfery Józefów

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Pobierz PDF
Podziel się stroną

Zobacz więcej

  • Komunikacja
    Jak efektywnie zarządzać komunikacją w wielu oddziałach firmy?
    Hydrosolar
    Dowiedz się więcej
  • Rozwiązania chmurowe
    Jak zyskać przewagę na konkurencyjnym rynku branży finansowej?
    CUK Ubezpieczenia
    Dowiedz się więcej
  • Internet Rzeczy
    Włocławek stawia na ekologiczny transport
    Włower
    Dowiedz się więcej

Porozmawiajmy
o Twoim biznesie

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania, zaproponujemy rozwiązania dopasowane do potrzeb Twojego biznesu.