Łatwa obsługa płatności BLIK w Twojej firmie. Poznaj szybkie bezgotówkowe formy płatności
Firma online

Łatwa obsługa płatności BLIK w Twojej firmie. Poznaj szybkie bezgotówkowe formy płatności

28 czerwca 2021

Klienci mają coraz większe oczekiwania i doceniają firmy, które szanują ich czas oraz uwzględniają preferencje. Elastyczne podejście, wykorzystanie aplikacji czy możliwość przyjmowania płatności BLIK mogą być tym, co ostatecznie przesądzi o wyborze danego produktu i usługi. Czy mniejsi przedsiębiorcy mają szansę dotrzymać w tej sytuacji kroku największym graczom? Jak najbardziej!

 

Bezgotówkowe formy płatności to nie trend, to biznesowa rzeczywistość

 

Czasy, gdy klient nieśmiało pytał, czy może zapłacić kartą, i z pokorą przyjmował odmowę, minęły bezpowrotnie. Jeszcze niedawno każdy regularnie chodził do bankomatu, by na wszelki wypadek mieć przy sobie gotówkę. Coraz częściej udajemy się na zakupy nie tylko bez pieniędzy, ale nawet bez kart płatniczych – wykorzystując do tego np. płatność BLIK. Dziś współczesny konsument nie prosi, lecz oczekuje bezgotówkowych form płatności. Ma określone nawyki zakupowe, preferowane metody płatności i sposób dostawy. Mogąc wybierać spośród wielu konkurencyjnych usług na zbliżonym poziomie, zdecyduje się na te, które odpowiadają jego nawykom, a nie te, do których to on musi się dostosować. Sytuacja przedsiębiorców jest dokładnie odwrotna.

„Aby utrzymać się w tym samym miejscu, trzeba biec ile sił”

 

Te słowa Czerwonej Królowej z bajki Lewisa Carrolla „Po drugiej stronie lustra” chyba nigdy nie były bardziej adekwatne. Aby odnieść sukces w biznesie i utrzymać go przez kolejne lata, nie wystarczy pozostać przy jednej sprawdzonej metodzie. Dostarczając usługi lub sprzedając produkt, nie można kierować się własnymi przyzwyczajeniami. Bez elastyczności na każdym etapie obsługi mamy niewielkie szanse na utrzymanie klientów i pozyskanie nowych. Jeśli ktoś w sklepie, taksówce i u fryzjera, oczekuje, że w ten sam sposób będzie mógł rozliczyć się również w pralni czy kawiarni. Coraz więcej osób, wychodząc do sklepu na małe zakupy, świadomie nie bierze ze sobą portfela. Wiedzą, że wszystko, czego potrzebują, mają w telefonie. Jeśli po drodze spontanicznie postanowią wstąpić na kawę, siłą rzeczy nie wejdą do lokalu, który przyjmuje jedynie gotówkę. Nawet jeśli będzie to najlepsza kawiarnia w mieście, z przystępnymi cenami i świetnym wystrojem. Ilu klientów traci się w ten sposób? Odpowiedź na to pytanie mogą znać przedsiębiorcy, którzy kilka-kilkanaście lat temu uważali, że nie muszą wprowadzać płatności kartą. Dziś nikogo nie trzeba do tego przekonywać. Podobnie jak za kilka lat nikt nie będzie sobie wyobrażał prowadzenia biznesu bez przyjmowania płatności mobilnych.

 

Czas – najlepsze, co możesz zaoferować klientowi

 

Cyfryzacja sprawiła, że konsumenci nie chcą marnować czasu na robienie rzeczy, w których może ich wyręczyć technologia. Cóż z tego, że kilka lat temu byli gotowi wielokrotnie próbować dodzwonić się do fryzjera w określonych godzinach, by zapisać się na wizytę, a następnie biegli do bankomatu po gotówkę, by zapłacić w salonie? Dziś mogą w każdej chwili wybrać termin wizyty przez aplikację, a na miejscu zapłacić kartą lub telefonem. Wszystkie pozostałe czynności towarzyszące wizycie u fryzjera okazują się zbędne. A jeśli taki system sprawdza się w jednej branży, konsument będzie oczekiwał podobnych rozwiązań, korzystając z innych usług, np. idąc do stomatologa, kosmetyczki czy zatrudniając elektryka. Doceni więc te firmy, które szanują jego czas, wprowadzając dostępne na rynku udogodnienia.

Podobnie podchodzą do tego przedsiębiorcy. W biznesie potrzebujemy rozwiązań gotowych do działania zaraz po włączeniu. Firmy technologiczne prześcigają się w ulepszaniu swoich urządzeń tak, by ich obsługa była intuicyjna i bezproblemowa. Dziś nikt nie poświęci całego dnia na studiowanie instrukcji obsługi, by wdrożyć nową funkcjonalność. Nawet jeśli chodzi o tak skomplikowany i ważny proces, jakim jest przyjmowanie płatności, dla użytkownika jego obsługa powinna być prosta i przejrzysta.

 

Płatności BLIK w Twojej firmie

 

Małe i średnie firmy często stają przed wyzwaniem, jak konkurować z największymi graczami na rynku. Nie mogą zatrudnić sztabu specjalistów, którzy stworzą dla nich zaawansowany technologicznie system czy autorską aplikację. Na szczęście wszystko to nie jest konieczne, by wprowadzić szybkie i bezgotówkowe płatności  dostępne z poziomu smartfona. Taką szansę daje swoim klientom Orange dla Firm, oferując aplikację Fastpass, stworzoną we współpracy z Tpay. Umożliwia ona przyjmowanie płatności BLIK bez dodatkowych urządzeń, terminala czy abonamentu – wystarczy smartfon. To rozwiązanie, które nie będzie zanadto obciążało budżetu firmy. Jednocześnie pozwoli wyjść naprzeciw oczekiwaniom współczesnych klientów.

 

Więcej informacji o aplikacji Fastpass znajdziesz na: orange.fastpass.pl

 

Tagi

Mogą Cię również zainteresować

  • Pomoc IT, jakiej potrzebujesz

    Pomoc IT, jakiej potrzebujesz
    Pomoc IT, jakiej potrzebujesz

    Firma online

    Firma online

    Branża IT jest jedną z najbardziej nieprzewidywalnych w różnych aspektach, przede wszystkim finansowym i operacyjnym. Często popełniane błędy użytkowników oraz zdarzające się od czasu do czasu […]

  • Mały może więcej!

    Mały może więcej!
    Mały może więcej!

    Firma online

    Firma online

    Małe i średnie firmy do rozwoju potrzebują nowych technologii. To truizm – jednak wyszukiwanie, zakup i wdrożenia nowoczesnych rozwiązań utrudnia brak czasu i środków, oraz niedobór […]