Nie potrzebujesz terminala by obsługiwać płatność telefonem. Wszystko dzięki Fastpass
Firma online

Nie potrzebujesz terminala by obsługiwać płatność telefonem. Wszystko dzięki Fastpass

30 czerwca 2021

Rok 2020 uświadomił nam, jak szybko potrafi zmienić się współczesny świat, a przyszłość firmy może zależeć od umiejętności przystosowania się i zapewnienia obsługi uwzględniającej nowe warunki. Na przykład konieczność zachowania wysokich standardów sanitarnych, a wśród nich zapewnienie bezdotykowych płatności telefonem. Mniejsze firmy mogą je wprowadzić szybko i bez obciążania budżetu firmy dzięki aplikacji Fastpass.

 

Dla tych, którzy odpowiednio zareagują na zmiany, kryzys może okazać się szansą. Ostatni rok pokazał też, że czasem potrzebujemy potężnego bodźca, by spróbować nowych rozwiązań. Bo przecież od dłuższego czasu dysponowaliśmy odpowiednią technologią, by unowocześnić nasz styl pracy, sposób dostarczania usług czy załatwiania formalności. Brakowało nam jednak innej perspektywy, by przystąpić do działania. Również w przypadku mobilnych płatności zyskaliśmy nowe spojrzenie na sprawę.

Witamy w świecie płatności telefonem

Rok temu, mówiąc o płatnościach telefonem, rozpatrywaliśmy aspekty takie jak szybkość, wygoda, bezpieczeństwo transakcji. Kto z nas brał wówczas pod uwagę kwestię higieny? W roku 2020 ten temat nieoczekiwanie wysunął się na pierwszy plan, a dostawcy usług umożliwiający płatności bezdotykowe nagle zyskali ogromną przewagę. Dziś zapewnienie klientom bezkontaktowych transakcji świadczy nie tylko o nowoczesnym podejściu. Staje się także przejawem społecznej odpowiedzialności. Od tego do niedawna pomijanego aspektu higieny mogą zależeć decyzje klientów. Większość znacznie chętniej wybierze taksówkę oferującą płatność przez aplikację czy też skorzysta z usług firmy, której dostawca zamiast wydawać resztę pieniędzmi stanowiącymi siedlisko wirusów, przeprowadzi transakcję bezgotówkową. Obecnie dla wielu przedsiębiorców szybkie wdrożenie płatności mobilnych może okazać się kluczowe. Na szczęście istnieją rozwiązania, które pozwalają uruchomić mobilne płatności w sposób przystępny nawet dla najmniejszych firm. Takim rozwiązaniem jest właśnie Fastpass.

 

Jak płacić telefonem z Fastpass?

Z aplikacją Fastpass można przyjmować płatności BLIK  na smartfonie. BLIK to system stworzony przez Polski Standard Płatności. Samo płacenie jest bardzo proste i szybkie. Sprzedawca wpisuje kwotę transakcji w aplikacji i prosi klienta o wygenerowanie i podanie kodu BLIK. Każdy kod jest unikalny, składa się z sześciu cyfr i pozostaje ważny przez 120 sekund. Po wpisaniu go w aplikacji sprzedawca musi jedynie zaczekać na zaakceptowanie przez klienta płatności w usłudze mobilnej banku. Po chwili kwota pojawi się na koncie użytkownika w Tpay – twórcy aplikacji Fastpass, na którym można sprawdzić aktualny status wszystkich transakcji. Zgromadzone na nim środki zostaną wpłacone na rachunek firmy ręcznie lub automatycznie, zgodnie z wybranymi ustawieniami. Takie rozwiązanie znakomicie sprawdzi się w przypadku kierowców taksówek czy firm kurierskich, a także w sklepach i lokalach gastronomicznych.

 

Czy płatności mobilne są bezpieczne?

Szybkie płatności dokonywane jedynie przy użyciu telefonu wciąż budzą nieufność części użytkowników. Czy płatności mobilne są bezpieczne? Aplikacja Fastpass została stworzona we współpracy z operatorem płatności Tpay – marką Krajowego Integratora Płatności S.A. Bezpieczeństwo transakcji wykonywanych w ramach usługi potwierdza licencja Komisji Nadzoru Finansowego. Przesyłaniu danych zawsze towarzyszy szereg najnowocześniejszych zabezpieczeń, w tym szyfrowane połączenia (zabezpieczone certyfikatem Extended Validation) i silne uwierzytelnienie (SCA). System Tpay spełnia rygorystyczne normy, co potwierdza między innymi certyfikat PCI DSS Level 1.

Część osób może obawiać się zarządzania finansami z poziomu smartfona. Co, jeśli nasz telefon zostanie skradziony i dostęp do aplikacji otrzymają niepowołane osoby? Gdyby doszło do takiej sytuacji, wystarczy zablokować płatności w panelu bankowości internetowej. Tym sposobem nikt niepowołany nie będzie mógł przeprowadzić transakcji na naszym koncie. Działa to więc podobnie jak w przypadku kart płatniczych.

 

Fastpass zapewnia bezpieczeństwo na każdym etapie transakcji zarówno przedsiębiorcom, jak i ich klientom. Preferencyjne warunki, jakie otrzymują klienci Orange dla Firm korzystający z aplikacji, umożliwiają uruchomienie płatności mobilnych również w małych firmach, które nie chcą obciążać swojego budżetu kosztownymi usługami.

 

Jeśli chcesz skorzystać z aplikacji Fastpass, odwiedź: https://orange.fastpass.pl

Tagi

Mogą Cię również zainteresować

  • Pomoc IT, jakiej potrzebujesz

    Pomoc IT, jakiej potrzebujesz
    Pomoc IT, jakiej potrzebujesz

    Firma online

    Firma online

    Branża IT jest jedną z najbardziej nieprzewidywalnych w różnych aspektach, przede wszystkim finansowym i operacyjnym. Często popełniane błędy użytkowników oraz zdarzające się od czasu do czasu […]

  • Mały może więcej!

    Mały może więcej!
    Mały może więcej!

    Firma online

    Firma online

    Małe i średnie firmy do rozwoju potrzebują nowych technologii. To truizm – jednak wyszukiwanie, zakup i wdrożenia nowoczesnych rozwiązań utrudnia brak czasu i środków, oraz niedobór […]