Najczęściej zgłaszane błędy z połączeniami

DrukujEXPORTUJ PDF

problemy z oprogramowaniem

modemy USB

  • ważne: sprawdź, czy Twój modem współpracuje z Twoim systemem operacyjnym, np: posiadasz modem Huaweii E372 a system operacyjny w komputerze to Windows 8.1 64 bit - taki modem nie zainstaluje się i korzystanie z internetu nie będzie możliwe


    sprawdź jaki posiadasz modem i z jakim systemem operacyjnym współpracuje


problemy sprzętowe

modemy USB

  • sprawdź, czy przewód USB jest prawidłowo podłączony do modemu i komputera,
  • sprawdź, czy port USB w komputerze jest poprawnie podłączony i włączony w systemie (możesz to sprawdzić podłączając do tego portu inne urządzenie USB, np. mysz)
  • sprawdź, czy modem nie jest podłączony przez rozdzielacz USB (hub) lub przedłużacz USB - jeżeli jest, podłącz modem bezpośrednio do portu USB w komputerze
  • odłącz modem od komutera, odinstaluj oprogramowanie i sterowniki a następnie zainstaluj je ponownie zachowując kolejność: wgraj oprogramowanie i przy komunikacie podłączenia modemu podłącz modem
  • sprawdź czy przewód USB modemu nie nosi widocznych śladów uszkodzeń mechanicznych (nacięcia, trwałe zagięcia lub przełamania przewodu)
  • sprawdź czy gniazdo mini-USB modemu nie jest uszkodzone (skrzywione, zgniecione)
  • spróbuj zainstalowac modem na innym porcie USB w komputerze

problemy sieciowe

brak zasięgu

  • sprawdź np. w telefonie, czy w miejscu gdzie jesteś jest zasięg
  • sprawdź czy w modemie jest karta sim i czy jest poprawnie włożona
  • sprawdź czy problem występuje w zasięgu transmisji GPRS/EDGE czy np. tylko UMTS

modemy z zewnętrznymi antenami

  • sprawdź, czy jest dokręcona antenka, oraz czy gniazdo antenowe nie obraca się wokół własnej osi (zerwane zostało połączenie pomiędzy modemem a wtykiem antenowym)
  • sprawdź, czy masz podłączoną antenkę zewnętrzna. Jeżeli jest podłączona to sprawdź czy nie jest obluzowana - prawdopodobnie to jest przyczyną braku zasięgu