NFC Pass

NFC Pass

jak działają płatności zbliżeniowe telefonem z NFC Pass?

1
wybierz swoje produkty lub usługi
2
zbliż telefon do czytnika kart płatniczych
(bez uruchomienia aplikacji i połączenia z internetem)
3
płatność powyżej 50 zł zatwierdź kodem PIN

co to jest NFC Pass?

portfele trafiają do telefonu
W Orange wprowadzamy usługę i aplikację NFC Pass, dzięki której możesz zainstalować w telefonie kartę zbliżeniową swojego banku i płacić nią w sklepach za produkty oraz usługi, tak jak zwykłą kartą zbliżeniową.
przyszłość kart zbliżeniowych
W przyszłości, dzięki usłudze NFC Pass będziesz mógł zainstalować w telefonie kartę miejską, korzystać ze zniżek u wybranych partnerów czy użyć jako karty dostępowej do wybranych klubów sportowych.
telefon zawsze przy Tobie
Zdarzyło Ci się wyjść z domu i zapomnieć portfela? Idziesz na imprezę i wolisz nie zabierać gotówki? Nic nie szkodzi, zawsze przy sobie masz telefon z NFC Pass, którym możesz płacić za zakupy.
płać za wybrane produkty
Jak często nie masz drobnych, a musisz kupić bilet lub napój? Teraz wystarczy przyłożyć telefon do czytnika kart zbliżeniowych i szybko zapłacić za wybrane produkty lub usługi.
czy to
bezpieczne?
Płatności telefonem są w pełni bezpieczne, jak w przypadku standardowych kart płatniczych. Twoje dane są całkowicie chronione, a transakcje powyżej 50 zł zawsze potwierdzasz kodem PIN karty płatniczej.

Pamiętaj, że możesz dokonać płatności tylko, gdy masz włączoną antenę NFC.
gdy mój bank nie oferuje tej usługi
Jeśli na liście dostępnych kart zbliżeniowych nie ma jeszcze karty Twojego banku, skorzystaj z przedpłaconej karty Orange Cash (dot. SIM Orange Cash). Wystarczy, że wykonasz przelew na jej rachunek. Więcej informacji o Orange Cash znajdziesz tutaj.

jak uruchomić?

1. Wybierz telefon NFC

Wybierz telefon NFC zgodny z kartą banku (najlepiej z oprogramowaniem firmowym Orange zawierającym NFC Pass)

2. Umieść SIM NFC

Umieść kartę SIM NFC (SIM Orange Cash lub SIM NFC Pass) w telefonie

3. Pobierz aplikację

Odszukaj NFC Pass w Aplikacjach

lub

zaktualizuj system Android do najnowszej wersji i pobierz NFC Pass ze Sklepu Google Play

lub

zaktualizuj system Android do najnowszej wersji i pobierz aplikację Orange Finanse ze Sklepu Google Play

4. Uruchom aplikację

Włącz transmisję danych komórkowych i uruchom NFC Pass.

lub

włącz transmisję danych komórkowych i uruchom aplikację Orange Finanse

5. Zainstaluj kartę banku

Zainstaluj kartę swojego Banku (Orange Finanse, ING, BPH lub SGB). Skontaktuj się ze swoim bankiem, aby poznać szczegóły procesu instalacji karty

lub

Używaj pre-instalowanej karty przedpłaconej Orange Cash (dot. SIM Orange Cash)

aby skorzystać z usługi NFC Pass, potrzebujesz:

1. kartę SIM NFC (SIM Orange Cash
lub SIM NFC Pass)
Kartę SIM NFC otrzymasz bezpłatnie przedłużając obecną lub podpisując nową umowę w Orange i wybierając nowy telefon zgodny z NFC Pass.
Możesz również zgłosić się do salonu Orange po wymianę swojej karty SIM na SIM NFC, w tym jeśli posiadasz ofertę w Orange na kartę
(wymiana może być odpłatna zgodnie z cennikiem, chyba że skorzystasz z poniższej Promocji).

Promocja „Bezpłatna wymiana karty SIM na SIM NFC dla Klientów zainteresowanych płaceniem zbliżeniowo telefonem”

W okresie Promocji nie ma opłaty za wymianę SIM na SIM NFC, jeżeli Klient spełnia jednocześnie 4 warunki:
  • Złożył lub składa wniosek o konto Orange Finanse, albo posiada konto lub kartę płatniczą w banku ING, BPH, SGB
  • Posiada telefon NFC zgodny z usługą NFC PASS (lista poniżej - np. iPhone 6 nie jest zgodny i nie zwalnia od opłaty)
  • Posiada inny SIM niż SIM NFC
  • Jest zainteresowany korzystaniem z karty płatniczej NFC banku i płatnościami zbliżeniowymi telefonem

Weryfikację ww. warunków dla Klientów indywidualnych przeprowadza Sprzedawca w salonie, a dla Klientów biznesowych - ich Opiekun.
Sprawdź, co musisz zrobić, aby spełnić warunki Promocji, w zależności od banku i Twojej sytuacji:
Orange Finanse —
(Klient założył już konto)
Jak spełnić warunek?
Posiadanie konta, SIM inny niż SIM NFC, zainteresowanie usługą NFC
Klient okazuje ekran aplikacji Orange Finanse z informacją o niewłaściwej karcie SIM
Telefon NFC
Klient pokazuje telefon, Sprzedawca sprawdza czy jest to telefon NFC zgodny z usługą karty płatniczej banku (zobacz niżej)
Orange Finanse —
przy składaniu wniosku o konto
Jak spełnić warunek?
Posiadanie konta
Warunek spełniony (Klient właśnie otwiera konto)
SIM inny niż SIM NFC
Sprzedawca sprawdza rodzaj SIM w systemie Orange lub na odwrocie karty SIM (brak napisu „NFC...”)
Zainteresowanie usługą NFC
Ustna deklaracja Klienta
Telefon NFC
Klient pokazuje telefon, Sprzedawca sprawdza czy jest to telefon NFC zgodny z usługą karty płatniczej banku (zobacz niżej)
ING Bank Śląski, Banki SGB oraz Bank BPH
Jak spełnić warunek?
Posiadanie konta
Klient okazuje plastikową kartę płatniczą ING, SGB lub BPH, albo inny dokument potwierdzający posiadanie konta
SIM inny niż SIM NFC
Sprzedawca sprawdza rodzaj SIM w systemie Orange lub na odwrocie karty SIM (brak napisu „NFC...”)
Zainteresowanie usługą NFC
Ustna deklaracja Klienta
Telefon NFC
Klient pokazuje telefon, Sprzedawca sprawdza czy jest to telefon NFC zgodny z usługą karty płatniczej banku (zobacz niżej)
BankJak spełnić warunek
Posiadanie kontaSIM inny niż SIM NFCZainteresowanie usługą NFCTelefon NFC
Orange Finanse – (Klient założył już konto)Klient okazuje ekran aplikacji Orange Finanse z informacją o niewłaściwej karcie SIMKlient pokazuje telefon, Sprzedawca sprawdza czy jest to telefon NFC zgodny z usługą karty płatniczej banku (zobacz niżej)
Orange Finanse – przy składaniu wniosku o kontoWarunek spełniony (Klient właśnie otwiera konto)Sprzedawca sprawdza rodzaj SIM w systemie Orange lub na odwrocie karty SIM (brak napisu „NFC...”)Ustna deklaracja Klienta
ING Bank Śląski, Banki SGB oraz Bank BPHKlient okazuje plastikową kartę płatniczą ING, SGB lub BPH, albo inny dokument potwierdzający posiadanie kontaSprzedawca sprawdza rodzaj SIM w systemie Orange lub na odwrocie karty SIM (brak napisu „NFC...”)Ustna deklaracja Klienta
Promocja obejmuje Klientów z ofertą abonamentową, na kartę, indywidualnych oraz Klientów biznesowych.
W przypadku tych ostatnich, weryfikacja warunków dotyczy użytkownika końcowego telefonu i karty SIM, a weryfikację spełnienia warunków przeprowadza Opiekun na innych zasadach niż w salonie.

Promocja NIE obejmuje:
  • Klientów zainteresowanych płatnościami kartą przedpłaconą Orange Cash oraz mBank PaySIM Orange (ale w ramach Promocji można bezpłatnie otrzymać kartę SIM NFC Orange Cash, jeśli Klient posiada konto lub kartę płatniczą w Orange Finanse, ING, BPH lub SGB)
  • Klientów, których karta SIM jest uszkodzona, zablokowana lub zgubiona z przyczyn leżących po stronie Klienta
  • Klientów nju mobile

Zapoznaj się z regulaminem Promocji dostępnym w sekcji „dokumenty do pobrania” poniżej.
W przypadku pytań możesz też skontaktować się ze swoim bankiem.

Nie zwlekaj i już dziś skorzystaj z bezpłatnej wymiany w okresie promocji!

Karty SIM NFC Pass różnią się od kart SIM NFC Orange Cash tym, że:
  • nie zawierają pre-instalowanej karty przedpłaconej Orange Cash
  • są w formacie tzw. Multisim (standard/micro/nano), dzięki czemu mogą być stosowane w nowych telefonach NFC ze slotem nano

Pamiętaj, że karty SIM NFC (NFC Pass oraz Orange Cash) nie są dostępne na wymianę w taryfach nju mobile, natomiast jeśli przenosisz numer z Orange do nju mobile i pozostawiasz dotychczasową kartę SIM NFC, możesz korzystać z usługi NFC Pass i instalować karty banków.
2. telefon NFC
Wybierz telefon NFC zgodny z usługą karty Twojego banku. Najlepiej telefon NFC z oferty Orange, który wspiera usługę NFC Pass (Orange nie gwarantuje, że instalacja karty banku powiedzie się na telefonach bez oprogramowania firmowego Orange).
sprawdź dostępne modele
3. Konto lub kartę w banku Orange Finanse, ING, BPH lub SGB
Musisz posiadać konto lub kartę kredytową w jednym z ww. banków (zależy od wymagań Twojego banku). Aby zawnioskować o płatniczą kartę NFC na telefonie, być może musisz spełniać dodatkowe wymagania (skontaktuj się z Twoim Bankiem aby poznać szczegóły).
4. aplikację NFC Pass lub aplikację Orange Finanse
Aplikacja NFC Pass jest instalowana fabrycznie na nowych telefonach NFC z oprogramowaniem firmowym Orange. Odszukaj NFC Pass na bocznym ekranie lub w Aplikacjach i otwórz ją.

W przypadku niektórych telefonów z oprogramowaniem Orange sprzedawanych od 2013 r., musisz zainstalować aktualizację systemu operacyjnego, z którą zostanie osadzona na twoim telefonie aplikacja NFC Pass. Jest to prosty proces realizowany przez internet (Wi-Fi).
Wejdź w Ustawienia > Inne / Więcej, poszukaj sekcji Aktualizacja oprogramowania (ścieżka może się różnić w zależności od producenta i modelu) i pobierz aktualizację jeśli jest dostępna. Następnie odszukaj NFC Pass w Aplikacjach i otwórz ją.

Aplikacja NFC Pass jest dostępna w sklepie Google Play dla telefonów bez oprogramowania Orange z wersją systemu Android 4.1 lub wyższą.
UWAGA: przed instalacją NFC Pass wymagane jest zaktualizowanie systemu Android do najnowszej wersji. Korzystanie ze starszej wersji oprogramowania systemowego może powodować problemy przy instalacji karty banku i płatnościach. Wejdź w Ustawienia > Inne / Więcej i poszukaj sekcji Aktualizacja oprogramowania (ścieżka może się różnić w zależności od producenta telefonu). Pobierz dostępną aktualizację przez Wi-Fi. Po aktualizacji systemu, wejdź na Twoim telefonie do Sklepu Google Play, wyszukaj aplikację po frazie „Orange NFC Pass” od Orange Polska SA, pobierz ją a następnie uruchom. Możesz też skorzystać z poniższego linku: play.google.com/store/apps/details?id=com.orange.nfcwallet.pl&hl=pl

Pamiętaj: aby móc zainstalować kartę zbliżeniową ING, SGB lub BPH w telefonie, musisz co najmniej raz otworzyć aplikację NFC Pass.
Natomiast dla kart Orange Finanse nie jest konieczne posiadanie i otwieranie NFC Pass – wystarczy uruchomić aplikację mobilną banku.
5. włączoną transmisję
danych komórkowych
Aplikacja NFC Pass wykorzystuje transmisję danych, która jest płatna zgodnie z cennikiem. Aplikacja nie działa w pełni przy połączeniu przez Wi-Fi.

Uwaga: transmisja danych komórkowych musi umożliwiać połączenie z siecią internet (takie połączenie nie jest dostępne na niektórych APNach używanych przez Klientów korporacyjnych, gdy próbujesz zainstalować kartę na telefonie służbowym. Jeśli NFC Pass wyświetli komunikat „Błąd połączenia danych komórkowych lub problem z serwerem”, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Orange pod numerem *600 (Klienci biznesowi)).

instalacja karty zbliżeniowej

Instalacja karty zbliżeniowej potrwa kilka, kilkanaście minut (w przypadku niektórych banków i innych dostawców usług proces może trwać dłużej).
Aby dowiedzieć się więcej o szczegółach procesu instalacji karty, skontaktuj się ze swoim bankiem. Pamiętaj: aby móc zainstalować kartę zbliżeniową ING, SGB lub BPH w telefonie, musisz co najmniej raz otworzyć aplikację NFC Pass.

Każda karta zbliżeniowa jest odrębną usługą świadczoną przez dostawcę usługi - bank i posiada odrębny regulamin i cennik dostępny w danym banku. Możesz zostać poproszony o ich akceptację, aby zainstalować daną kartę i móc z niej korzystać.

Karty zbliżeniowe są instalowane w bezpiecznej pamięci karty SIM, jednak konieczna będzie instalacja, w telefonie, aplikacji obsługującej kartę od banku z marketu z aplikacjami, dzięki której będziesz mógł m.in. przełączać się pomiędzy kartami.
Możesz mieć zatem wiele aplikacji na swoim telefonie - aplikacje do każdej z zainstalowanych kart od wielu banków oraz aplikację NFC Pass od Orange, prezentującą wszystkie zbliżeniowe karty NFC w jednym miejscu. Szczegóły procesu instalacji karty mogą się różnić między bankami, w tym mogą przebiegać poza NFC Pass. Aby uzyskać więcej informacji wejdź na stronę internetową Twojego banku. Zadbaj abyś w czasie instalacji karty znajdował się w dobrym zasięgu sieci (3G lub HSDPA+).

telefony zgodne z aplikacją NFC Pass i kartami płatniczymi banków

wszystkie telefony zgodne z aplikacją NFC Pass i kartami płatniczymi banków
Poniżej znajduje się lista telefonów w Orange wspierających usługę NFC Pass na których możliwa będzie instalacja kart NFC. Telefony bez oprogramowania firmowego Orange mogą nie wspierać usługi NFC Pass i Orange nie gwarantuje możliwości zainstalowania karty banku na takich telefonach.
Aplikacja NFC Pass jest fabrycznie instalowana na telefonach z oprogramowaniem Orange, a dla pozostałych z wersją Android 4.1 i wyższą jest dostępna w Sklepie Google Play. Przed instalacją NFC Pass wymagane jest zaktualizowanie systemu Android do najnowszej wersji. Korzystanie ze starszej wersji oprogramowania systemowego może powodować problemy przy instalacji karty banku i płatnościach.

informacje dodatkowe

często zadawane pytania
Wszystkie Twoje karty NFC są bezpiecznie zapisane na karcie SIM NFC (SIM Orange Cash lub SIM NFC Pass). Każda karta wymaga zainstalowania powiązanej aplikacji karty od Dostawcy Usługi z Google Play, w celu używania karty, w tym do przełączania się pomiędzy kartami.

Karty NFC są wyświetlane w NFC Pass przez Orange, ale są to odrębne usługi świadczone przez Dostawców Usług na podstawie osobnych regulaminów i obowiązujących cenników. Dostawcy Usług gwarantują bezpieczeństwo twoich kart i rozwiążą ewentualne problemy związane z procesem instalacji, usuwania i działania karty, w tym z aplikacją karty. Dostawca Usługi jest odpowiedzialny za zgodność karty i jej aplikacji z Twoim telefonem i kartą SIM.

Karta przedpłacona Orange Cash jest preinstalowana na wszystkich kartach SIM Orange Cash i również wymaga zainstalowania aplikacji mBanku (wydawcy karty), aby aktywować ją po tym, jak użyłeś innej karty. Karta SIM NFC Pass nie zawiera żadnej pre-instalowanej karty płatniczej.

Przy wymianie telefonu, zainstalowane karty zostaną przeniesione wraz z Twoim SIM NFC (SIM Orange Cash lub SIM NFC Pass) na nowy aparat. Zadbaj, by Twój nowy telefon był zgodny z NFC Pass, abyś mógł w pełni korzystać ze swoich kart.

Twoja karta SIM NFC (SIM Orange Cash, SIM NFC Pass) wspiera technologię LTE i nie jest konieczna wymiana na inną kartę SIM.


Więcej pytań i odpowiedzi znajdziesz w załączniku:
Często zadawane pytania


Jeśli masz problem, a nie możesz znaleźć odpowiedzi, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Orange pod numerem *100 (Klienci indywidualni) lub *600 (Klienci biznesowi).
bezpieczeństwo
W przypadku zgubienia lub kradzieży telefonu zadzwoń do nas jak najszybciej, abyśmy mogli zablokować Twoją kartę SIM w celu uniemożliwienia wykonywania z niej połączeń. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta firmy Orange pod numerem *100 (Klienci indywidualni) lub *600 (Klienci biznesowi).

Jeżeli twoja karta SIM będzie zalogowana do sieci, zablokujemy wszystkie usługi związane z Orange, jednakże aby zablokować zbliżeniowe karty NFC oraz np. dostęp do bankowości, musisz skontaktować się z Twoimi Dostawcami Usług.
gdzie kupić?
Kartę SIM NFC Pass lub SIM Orange Cash otrzymasz nieodpłatnie kupując w Orange telefon NFC podpisując lub przedłużając umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych. W pozostałych praypadkach, w tym jeśli jesteś Klientem Orange na kartę, możesz wymienić w salonie Orange kartę SIM na SIM NFC. (wymiana może być odpłatna zgodnie z cennikiem, chyba że skorzystasz z wyżej opisanej Promocji)

Sprawdź, które telefony są kompatybilne z NFC Pass
sprawdź dostępne modele
ile to kosztuje?
Korzystanie z usługi NFC Pass jest bezpłatne.

Możesz zostać obciążony kosztami za transmisję danych wg. umowy, zwłaszcza jeśli jesteś za granicą.

Każda karta zbliżeniowa jest odrębną usługą świadczoną przez dostawcę usługi i posiadającą osobny regulamin i cennik - może więc być odpłatna. Więcej informacji uzyskasz u Twojego dostawcy usługi.
dokumenty do pobrania
Czy powyższe informacje są dla Ciebie wystarczające?