Odp: SNR margin skacze (01.10.2012, 06:33)

Mam bardzo podobny problem, od 1 września przedłużyłem umowę na 1/10 Mb/s (poprzedno miałem 1 Mb/s przez 6 lat i ani razu nie miałem żadnych problemów) Początek był bardzo dobry,upstream speed 992 kbps, downstream speed 8064 kbps. Pierwszą awarię zgłosiłem 15.09.2012, router zaczął sporadycznie tracić synchronizację i czasem zrywał połączenie z internetem, wystarczył reset routera, 2 dni przed zgłoszeniem tej awarii kupiłem nowy router ale problem się powtarzał. Przyjechał do mnie Pan technik, podłączył swój modem Sagem 800, coś tam poklepał na klawiaturze laptopa i powiedział że teraz będzie wszystko OK. I było, ale dwa albo trzy dni i wszystko zaczęło się od nowa, próbowałem różnych ustawień ale bez żadnego skutku. 25.09 spadł mi upstream speed na 864 kbps a downstream speed na 7584 kbps i router nie uwierzytelniał się, czasem pomagało kilka restartów albo po paru godzinach oczekiwania. 27.09.2012 zgłosiłem drugi raz awarię przyjechała ekipa dwóch miejscowych techników z TP, sprawdzili parametry, powiedzieli że parametry lini są cieniutkie,i nie pójdzie więcej niż 1 Mb/s (centrala jest oddalona ok. 400m od mojego domu). Ustawiłem więc w routerze ADSL Mode: G.lite. Wszystko ruszyło! niestety prędkość ograniczona do około 1 Mb/s. Następnego dnia odwiedził mnie technik który był już u mnie po pierwszym zgłoszeniu. Po sprawdzeniu połączenia swoim sagemem stwierdził że wszystko jest OK i mogę ustawić ADSL Mode: D.gmt. Trzymało tak około 7 godzin i rozłączyło mnie z internetem, już nie pomagały żadne restarty. Następnego dnia wączyłem komputer (router mam włączony non-stop nigdy go nie wyłączam), otwieram przeglądarkę i mam internet ale około południa nastąpiło rozłączenie internetu. Powróciłem do ustawienia ADSL Mode: G.lite i jest na razie OK. w tym dniu przyjechał jeszcze inny Pan technik i powiedział że już nic nie da się zrobić, na centrali jest wszystko w porządku, instalacja w domu także, wina jest po stronie lini, kable są stare co najmniej 40-letnie a słup z którego idzie do mnie kabel ledwie się trzyma i dwie skrzynki na nim są całe przerdzewiałe. MAM JUŻ SERDECZNIE DOŚĆ UŻERANIA SIĘ Z INFOLINIĄ. traktuja tam mnie jak nowicjusza nie znającego się na modemach i routerach z którymi mam do czynienia od 14 lat. Na razie zostawiam ustawienia G.lite a za miesiąc wezmę internet 20 Mb/s z UPC za taką samą cenę, poczekam jeszcze te dwa lata do końca zawartej umowy i ŻEGNAJ TP-ORANGE!!!